Spring naar bijdragen

Kaarten inscannen op een SD kaartje


ReinBijlsma

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs bij de ANWB een Satmap Active 10 aangeschaft, met daarbij de kaart van Zuid-Nederland, die loopt tot de hoogte van Nunspeet (op SD-kaartje, als .map-bestand ). Voor mij dus voorlopig even prima, want ik woon in Barneveld. P

rachtig apparaat, maar andere kaarten dan Engeland en Nederland heb ik nog niet kunnen ontvinden, terwijl ik ook graag eens over de grens in Duitsland wil gaan geo-cachen.

 

Nu dan eindelijk de vraag: kun je willekeurige topografische kaarten inscannen en die vervolgens op een SD-kaartje zetten? En zo ja, moet er dan niet iets gecalibreerd worden of zo , zodat alles klopt met de schaal?

 

Misschien een domme vraag, maar ik ben dan ook nog een echte newbie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tja ik zit er even over na te denken. Ik heb zelf geen ervaring maar het enige dat mij zo snel te binnen schiet is dat jouw GPS de link moet kunnen leggen tussen de coordinaten die hij van boven krijgt en de kaart die op de GPS staan. Oftewel hoe weet de GPS welke kaart ie wanneer moet laten zien en waar op deze kaart het kruisje (jij dus) hoort te komen.

 

De technische achtergrond (wat waarschijnlijk je reden is om hier te posten) kan ik je helaas niet aanbieden. Maar ik denk dat je met calibreren heel aardig in de richting zit. Ik weet alleen niet of dat met elke kaart kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even een blik geworpen bij de ANWB webwinkel. De beschrijving geeft geen noodzakelijke details om te weten wat je zelf met kaarten zou kunnen doen.

Het lijkt mij een gesloten systeem waarbij je slechts kunt selecteren uit kaarten 'die erbij horen' dus niet van andere fabrikanten. De SD-kaartjes komen plug-en-pray dus gebruikers kunnen/hoeven zelf niets te doen of te maken.