Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Even een idee tegen de meetlat leggen:

Ik denk aan een (serietje) caches om zodanig een motorroute samen te stellen.

Met zoeken kwam ik een of twee anderen tegen waarin "motor" genoemd wordt, maar

(vraag a) is er al een dergelijke cache, specifiek voor motor rijders?

Dit is mijn idee:

Ongeveer 10 simpele caches.

Iedere cache bevat (naast misschien een logboek) niet meer dan de coördinaat van de volgende cache

Geen gepuzzel, gewoon een briefje met daarin de coördinaat.

Door vooraf de deelnemers één coördinaat te geven + de opdracht om hun gps toestel op bv "kortste route" en "vermijd snelweg" in te laten stellen, komt de motor rijder op een gewenste leuke motor route.

Het doel is dus primair een leuke motor route te maken, maar in tegenstelling tot "gewone" GPS routes er een beetje avontuur in te brengen.

Op mijn motor forum was hiervoor al belangstelling.

Mijn vraagjes:

(vraag :) : Is dit origineel

c) : Welke soort cache is dit? (Lijkt mij een multi cache)

Geplaatst

Mijn vraagjes:

(vraag :) : Is dit origineel

Hallo ECM, ik vind het een goed idee, onder de cachers zijn best wel de nodige motorrijders te vinden

die dit willen, wij wel. Er zijn wel wat caches geschikt voor auto/motor, maar volgens mij niet veel. Of het orgineel is ? Geen idee, wel leuk.

Als je meerdere punten moet bezoeken, via coördinaten is het een multi en meer werk om te maken,

maar leuker om te doen vinden wij.

Geplaatst

Iedere cache bevat (naast misschien een logboek) niet meer dan de coördinaat van de volgende cache

Door vooraf de deelnemers één coördinaat te geven + de opdracht om hun gps toestel op bv "kortste route" en "vermijd snelweg" in te laten stellen, komt de motor rijder op een gewenste leuke motor route.

Het doel is dus primair een leuke motor route te maken, maar in tegenstelling tot "gewone" GPS routes er een beetje avontuur in te brengen.

Dat vind ik een heel goed idee! Als hij niet te ver weg ligt, ga ik hem zeker rijden.

Net zoals een normale multi bedoeld is om een mooie of interessante wandelroute te lopen, zo kan een motor-multi bedoeld zijn om een mooie motor-route te rijden.

Er zijn op die manier ook auto-multi's en fiets-multi's, dus waarom geen motor-multi.

Laat maar komen, die motor-multi!

Geplaatst (bewerkt)

@ Team de Motormuizen: Ben ik iig bij het juiste team beland :)

(ps: zoals je ziet werkt "add reply" beter dan al die "quoted reply's")

De mensen die ik voor de geest heb, weten vaak het woord geocaching nog niet. Dus het moet wel simpel blijven. Ik ga er zelfs van uit dat loggen ook niet gedaan wordt (LB) . De meeste mensen reageren wel op het motor forum ( www.BWMGSclub.nl overigens... )

Op zich is een "officiele" cache ook wel te maken.

Maar ik dacht aan dit als "probleem"

Als ik een toertje op mijn (landelijk) motor forum zet, zijn er mensen uit alle windstreken.

Het zou wel aardig zijn als men op ieder punt van die route aan kan haken, en zo een rondje maken.

Nadeel van een "officiële" cache is dat je dan alle coördinaten online moet zetten (immers: 10 caches zijn 10 startpunten).

Als ik het via mijn motor forum doe, kunnen mensen simpelweg een mail / pm sturen en één coördinaat bij me opvragen.

Of is zoiets ook te ondervangen met geocaching.com ??

bewerkt door ECM
Geplaatst

Lijkt me op zich een leuk idee, maar stelt denk ik wel specifieke eisen aan de cache-locatie. Ik heb zelf wel eens gedacht om op de motor een aantal micro's bij ons in de buurt op te gaan pikken, maar heb me toen bedacht omdat het wel heel opvallend is om op een plek met pottekijkers in motorpak rond te struinen om onopvallend een micro uit een heg te plukken.

Die in Zwiggelte uiteindelijk op de fiets gedaan. Daar stap je wat makkelijker onopvallend vanaf... De rest is er tot op heden bij gebleven :)

Geplaatst

Een leuk idee :) Wij hebben onze motor al startklaar staan :dribble:

Een micro uit een heg plukken of op een andere opvallende plek is overigens altijd lastig. Met motorkleding aan is dat niet echt anders. We spreken uit ervaring en hebben al heel veel caches op de motor gedaan.

Er zijn al teveel series met carambalige (sorry) micro's. Deze serie zou het dan moeten hebben van de mooie route. De uitdaging is verder dan nog om de micro's toch op mooie plekken neer te leggen maar wel zo dat de motorrijder zijn motor in de gaten kan houden. Want die wil er meestal niet te ver vandaan :P

Geplaatst (bewerkt)

@ Team NoorderlingenJa, locatie moet om te beginnen veilig zijn (parkeerplaats bijvoorbeeld).

Maar is het echt zo'n big deal dat caches door anderen gezien worden??? Ik lees er op dit forum wel over, maar kan me nog geen beeld vormen of dat alleen vervelend voorkomt, of echt schering en inslag is??

@ Crankyhenkie : Ja da's ook een aardige om rekening mee te houden

bewerkt door ECM
Geplaatst

wij proberen wel eens een cache op de motor te doen of een paar pick ups te pakken en daar een route omheen te plannen. de meeste caches vinden wij minder geschikt omdat je wel heel snel alweer moet stoppen. een beetje afstand tussen de wp's zodat je ook kunt genieten van het rijden is wel gewenst. en een fatsoenlijk plekje om te stoppen. het is inderdaad waar dat je wel een magneet lijkt in je motorpak en als je aankomt met je ronkende motor. natuurlijk wordt het dan lastig om ongezien te loggen. dat vraagt dan weer om speciale plekken waar toch geen hond is, dan kun je tenminste rustig loggen. snelwegen vermijden maakt de route zeker een stuk aantrekkelijker. ik hoop dat je een mooie cache kan maken met je idee. wie weet kunnen we in de toekomst een mooie tocht rijden dankzij jou. succes ermee.

off topic: laatst kwam er een kennis naar ons toe die ons vertelde dat er op een bepaalde plek een motorrijder was gestopt die op een verdachte plek ongezien iets probeerde te pakken en weer iets probeerde weg te moffelen. die persoon vroeg zich af of hier geen terroristische aanslag werdt voorbereid. we hebben er smakelijk om gelachen. wat een cachende motorrijder al niet te weeg kan brengen.

Geplaatst

:)

Je brengt me op een ander idee: De "AIVD" cache. Zit sinds kort in my hometown...

(alhoewel: Als je dit leest de AIVD site :dribble: * Bezoekers dienen van tevoren aangemeld te worden. Het kantoor van de AIVD is volgens de wet een 'verboden plaats'. Dit houdt in dat het zich illegaal of ongewenst op zo'n plaats bevinden een misdrijf is.

Geplaatst

Leuk idee! Ik heb al plenty caches op de motor gedaan (in nl maar ook in dl, be en fr) en het is een geweldige combinatie! En ik ben zeker niet de enige, ik zie regelmatig logs van andere motorrijders die deze twee aangename hobbies verenigen!

Geplaatst (bewerkt)

[VOLLEDIG OFF TOPIC]

Maar mijn bovenbuurman moest toch maar eens kijken naar mijn (helaas) ex ....

Klikkerdieklik (plaatjes worden groter na aanklikken.)

:)

[EN NU WEER VOLLEDIG ON TOPIC]

bewerkt door ECM
Geplaatst (bewerkt)

Dit is mijn idee:

Op mijn motor forum was hiervoor al belangstelling.

Mijn vraagjes:

(vraag :dribble: : Is dit origineel

Origineel: nee.

Aan te raden? JA :)

In Duitsland is al een initiatief genomen tot de zgn Mocache (link). In totaal behoren er circa 200 tot die serie. Wij hebben in het Zwarte Woud als enkele gedaan. Misschien kun je aanhaken?

Groeten,

Fire5

bewerkt door Fire5
Geplaatst

Daar ben ik altijd voor in. Meerderde hobby's tezamen uitvoeren. Een beetje computeren, een beetje motorrijden :ph34r: , een beetje cachen geweldig :thumbup: .

Ik doe overigens veel caches met de motor. Ok soms is een stukje lopen met je motorjack en helm in de hand wat lastig :crybaby: , maar zeker te doen ;) .

Laat maar weten als hij (of is het zij) online komt.

Succes met het uitzetten.

Chrispy

Geplaatst

Hallo ECM

Het Idee motorcache zal zeker bij de nodige mensen aanslaan.

Zelf heb ik ook al in het zuiden een dergelijke cache gemaakt.

Zoek maar eens naar : "Aan het kruis genageld"

Een tocht in het zuiden des lands van ongeveer 145 km.

Mijn idee was:

Een kruis als trefpunt waar een micro ligt. Daarin zit een opdracht.

Nadat alle 10 stuks gereden zijn (en de opdrachten gedaan zijn) kan aan de hand van de oplossingen het eindpunt berekend worden en aldaar de eindbox opgehaald worden.

Veel response op gekregen (alleen het hemelvaartweekeinde al meer dan 150 logs ontvangen :-)

Greetz Mestreechteneer

Geplaatst

(vraag ;) : Is dit origineel

Je haalt 2 zaken door elkaar. Erst heb je het over een "serietje" caches en je denkt aan 10 stuks. Daarbij zou iedere cache van deze 10 stuks "misschien" een logboekje hebben en de verwijzing naar een volgende cache.

Daarna vraag je wat voor soort cache het is en je denkt aan een multi.

Als het een multi is, is het geen serie van caches, heeft het geen x aantal caches. een multi heeft, net als iedere cache, maar één fysieke cache met een logrol of logboekje.

Of je maakt 10 aparte Traditional caches, maar dan heb je niets aan een verwijzing in de cache naar een volgende omdat voor iedere Traditional geldt dat het coördinaat bovenaan de cachepagina het coördinaat van de werkelijke fysieke cache is.

Het beleid is tegenwoordig om, indien mogelijk, series van caches tegen te gaan en de cachelegger verzoeken om er één (grotere) multi van te maken.

Voordeel daarvan is dat normaliter minder onderhoud nodig bent want als een logrol vol is, zul je het zsm moeten vervangen. Verder heb je minder kans op problemen met het krijgen van toestemming van de eigenaar/beheerder van het gebied waar je de cache wilt plaatsen. Immers, als de cacheplek niet jouw eigen grondgebied is, is toestemming altijd nodig. Dit geldt voor iedere plek in Nederland, ook voor zogenaamd openbaar terrein. Voordeel is ook dat we niet een toestroom krijgen van allemaal maar gewone simpele oprapers.

Met een multi heb je maar één eindcache. Toch kun je diverse tussenpunten hebben. De serie waar jij het dan over hebt, zou een tussenpunt zijn en als het een fysiek doosje is met een briefje er in met een volgende coördinaat, zou het een tussencache zijn. Tussencaches hebben geen logboekje of logrol, zijn ook niet te loggen, hebben alleen maar info voor de volgende opdracht.

Maar.... waar je ook een potje o.i.d. verstopt, je zult er toestemming voor moeten hebben van de lokale beheerder/eigenaar. Ook voor een filmcanister. Ook als je een tag op een paaltje of boom bevestigd.

Het kan dus een lange multi zijn die zowel met de motor als de auto te doen is. Zulke caches zijn er wel meer in Nederland. Tussenpunten hoeven niet altijd iets fysieks te zijn dat hebt verstopt. Je kunt dus een normale multi maken en hoe lang je het wilt maken moet je zelf weten als je maar er aan denkt dat des te langer de route is, des te meer kans is dat tussenpunten verdwijnen of de route niet te doen is vanwege wegwerkzaamheden. Ook moet je er aan denken dat de werkelijke fysieke eindcache niet te ver van je woonplaats verwijderd mag zijn om zo gemakkelijk onderhoud te kunnen blijven plegen. Als de eindcache op grotere afstand van je homecoördinaten ligt, dan moet dat op een route zijn die je dagelijks of wekeleijks aflegt, of je moet kenbaar maken dat afstand never en nooit ene probleem is, dat je zowel winter en zomer, goed en slecht weer, in staat bent je cache binnen een paar dagen te onderhouden. Indien dit niet mogelijk is dat is er nog één optie en de cache op afstand te laten onderhouden door een lokale actieve geocacher, actief moet zichtbaar zijn in zijn geocaching.com profiel. Deze lokale cacher moet met zijn geocachernaamd an vermeld worden op de cachepagina als degene die de cache onderhoudt.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...