Spring naar bijdragen

Zoeken naar een rolstoelvriendelijk route


hym1969

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik moet zeggen dat ik de tekens waarmee aangegeven wordt of een route wel of niet via de rolstoel te volgens is ... PRIMA vind :thumbup:

 

MAAR... Jammer genoeg kun je daar niet op selecteren .. Ik zoek eigenlijk een mogelijkheid om als een soort filter alleen de routes te zien die rolstoelvriendelijk zijn...

 

Is dat mogelijk ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Yep! Dat is mogelijk via Cachekaarten; Mijn kaart en Extra en daar kun je Rolstoel/Buggy selecteren. In principe is het zo dat een één ster(ren)cache met rolstoel te doen moet zijn. De reviewer eist dit van een één sterrencache...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch heb ik daar nog wel een vraag over:

 

Is die 1-ster bedoeld voor het feit dat de hele route tot aan de laatste meters van de cache in een rolstoel te doen zijn, of tellen die laatste paar meters (dus inclusief het kunnen pakken van de cache) ook mee?

 

Doorgaans ligt een cache niet midden op de stoep (soms in een putje), maar vaak in de bosjes/achter een boom/onder een bruggetje. Ik veronderstel dat je daar als rolstoelgebruiker net niet kan komen. Of onderschat ik ik nu wellicht de behendigheid van rolstoelgebruikers?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat Kruimeldief als reviewer hier het beste antwoord op kan geven, maar ik weet wel dat hij bij mijn eerste cache(met een ster) gevraagd heeft of een persoon in een rolstoel echt bij de cache kan. Dus ook inclusief de laatste meters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

Als je aangeeft dat de cache rolstoelvriendelijk is.. dan moet je er vanuit gaan, dat de cache tot het einde te doen is voor iemand in een rolstoel.

 

Nu heeft Kruimel dat een tijd geleden ook ergens beantwoord, weet alleen niet meer in welke topic. Hij zei toen iets van.. kan me niet voorstellen dat iemand in een rolstoel helemaal alleen gaat cachen.. en ook.. de een kan totaal niet meer uit een rolstoel komen, dus als je met rolstoel tot aan de cacheplek kan komen, en die ligt in een boom verstopt op 1.5 meter hoogte.. kan de 1 de rolstoel uit om die te pakken, en de ander niet.

 

In feite zou je er dus vanuit kunnen gaan.. 1 ster... helemaal te doen voor iemand in een rolstoel... is cacheplek niet bereikbaar zonder hulp... dan wordt het 1.5 ster incl rolstoelicoontje... route wel helemaal te doen, bij cacheplek heb je hulp nodig. Zo heb ik het dus begrepen toen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In feite zou je er dus vanuit kunnen gaan.. 1 ster... helemaal te doen voor iemand in een rolstoel... is cacheplek niet bereikbaar zonder hulp... dan wordt het 1.5 ster incl rolstoelicoontje... route wel helemaal te doen, bij cacheplek heb je hulp nodig. Zo heb ik het dus begrepen toen :thumbup:

 

Klopt! Zo heb ik het ook begrepen...

 

Nu nog even wachten tot die Drentse stofzuiger eens wakker wordt :dribble: ! Ik zal eens aan zijn beeldscherm kloppen :ph34r: !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...