Spring naar bijdragen

Hoe kom ik aan een kaart van Nederland?


icr

Aanbevolen berichten

Ik ben zoals jullie zullen begrijpen nieuw op dit forum maar ook nog nieuw wat betreft GPS-navigatie.

Een vraag: hoe kom ik aan een kaart van Nederland voor Mapsource of OziExplorer?

Ik heb een CD met Worldmap van Garmin maar daarop is Nederland zo kaal als een luis d.w.z. er is geen enkel detail zichtbaar.

 

Cees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een kaart van Nederland om mee te werken met OziExplorer kun je gewoon kopen

in de winkel. Even scannen, calibreren in Ozi en je kunt aan de slag.

 

Er zijn ook kaarten van Nederland op CDs, verstopt door kabouters in bepaalde caches. Helaas weet niemand in welke caches. Kabouters, hè.

In het forum wordt er nogal eens over geschreven. Dus spit het forum maar eens door. Zoeken op 'kabouter' kan daarbij handig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de kaarten die de Digitale Atlas gebruikt losse bestanden zijn en ook nog in een

formaat waar Ozi ook mee om kan gaan (tif,bmp,jpg,png,ecw,sid), dan zou het

kunnen. Om te calibreren in Ozi heb je coördinaten nodig.Die moeten dus wel op de kaarten van deDigitale Atlas vermeld staan. En verder...de stof van de cdtjes blazen en gewoon proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even de Digitale Atlas nederland topo CD uit het rek gehaald en gezien dat de files met kaarten daterend van 1996 in het format BMR zijn, ongeveer 1 Mb groot per stuk.

Een blik op de bitjes gaf mij geen direct herkenbare aanwijzingen. Dus wie verder degelijke files weet te gebruiken, het is mij onbekend. Ozi niet, voor zover mij bekend.

Je kunt beter proberen een kabouter (aan) te schieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:thumbup:

 

Wat wel kan met die topo cd is een screendump maken en die dan in ozie KleineEikjes.gif.

kom je een heel eind mee...

 

Verder bied de Metroguide versie 4 of 5 of de Roads en Recreation (beide van mapsource) heel wat meer detail dan de worldmap.

 

Zie ook bijgevoegde pdfje voor detail niveau van MG en R&R (dat is hetzelfde, alleen is de R&R niet meer te updaten en de MG zal dat wel mogelijk voor blijven).

 

Groeten remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...