Spring naar bijdragen

De andere kant van de wereld?


team tisco

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb een idee voor een travelbug, maar daarvoor wil ik precies bepalen wat tov mijn homecoordinaten exact de andere kant van de wereld is.

 

Iemand enig idee hoe je dat doet?

Het is helaas niet zo dat je van je Noord en Oost een Zuid en West-coördinaat maakt heb ik gemerkt.

 

Bvd,

 

Thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

En toch is het niet zo heel erg lastig.

 

Maak van je noord coordinaat het zuidelijke door de N in en S te wijzigen.

Voor het oost, moet je er 180 graden bij gaan tellen.

Dat zou toch redelijk moeten kloppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een idee voor een travelbug, maar daarvoor wil ik precies bepalen wat tov mijn homecoordinaten exact de andere kant van de wereld is.

 

Thijs

Er is in nederland een mystery waarvoor je voor de oplossing met dezelfde 'problematiek' moet stoeien.

En die heet ook .........

 

Ik hoop dat de vraag ivm je geplande TB een oprechte is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ff kijken of ik dat logisch vindt, want Noord/Zuid loopt tot 90 graden en Oost/West tot 180. Dus 180 erbij optellen klinkt mij niet logisch in de oren. Moet het niet zijn 180-4?

 

 

Er is in nederland een mystery waarvoor je voor de oplossing met dezelfde 'problematiek' moet stoeien.

En die heet ook .........

 

Ik hoop dat de vraag ivm je geplande TB een oprechte is.

 

Hoi,

 

dat wist ik niet. Ik ben als beginnend cacher vooral nog bezig met multi's en traditionals. Mijn idee was om een TB te maken die naar de andere kant van de wereld wil reizen. Maar dan exact, dus dat is sowieso een unieke missie.

Ben wel gelijk even naar dat mystery gaan kijken, want wie weet heb ik gelijk een oplossing hiervoor.

 

Groet,

 

Thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch is het niet zo heel erg lastig.

 

Maak van je noord coordinaat het zuidelijke door de N in en S te wijzigen.

Voor het oost, moet je er 180 graden bij gaan tellen.

Dat zou toch redelijk moeten kloppen.

Lijkt me goed, maar ja, wie ben ik :thumbdown:

 

Ff kijken of ik dat logisch vindt, want Noord/Zuid loopt tot 90 graden en Oost/West tot 180. Dus 180 erbij optellen klinkt mij niet logisch in de oren. Moet het niet zijn 180-4?

 

Als je hier in Nederland op bv E 6 gr zit, dan is de andere kant van de wereld W 174, omdat 6-180=-174. Als je dan van E een W maakt, zit je op W 174.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed.

Voor eenieder die al 5 of 6 edits van me gezien heeft het volgende: Ik snap ook niet wat er mis gaat maar kies nu voor de volgende optie:

 

@team-sisco:

Ik heb wel even zitten twijfelen of ik mijn vraag/bedenking wel zou posten maar er worden hier op ons forum wel vaker hints en oplossingen gevraagd in 'bedekte termen' en daar zijn cache-eigenaren niet blij mee. Vandaar mijn eerdere post.

 

Doe jezelf trouwens wel een lol en hang er direct een gelamineerde tekst aan met duidelijk daarop wat de 'opdracht' van de TB is.

Ik ben dat met mijn TB LNLF28 namelijk vergeten en heb sterk de indruk dat niemand eerst kijkt wat voor TB's er in een cache zitten én wat de 'opdracht' is, voordat men de cache logt. Altijd een beetje zo van 'O, er zit ook een TB in' als een cache gevonden wordt. En als de 'opdracht' niet ècht helder is dan gaat ie met velen mee onder het mom van 'iedere log is er een, ook al is het een TB-log.

 

Suk6 met je TB, het idee vind ik erg goed!

bewerkt door nachtbraker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb me er met jullie tips nog even verder in verdiept en volgens mijn is de exacte andere kant van de wereld van mijn homecoördinaten N 52° 17.590, E 4° 35.018

de volgende coördinaten: Z 48° 17.590, W 176° 35.018

 

Want wat voor Oost/West geldt (180-4) geldt natuurlijk ook voor Noord/Zuid (90-52).

 

Kortom, een plek midden in de South Pacific Ocean naast New Zealand en onder Chatham Eilanden. Lastig om daar een TB naar toe te sturen! Dus daar verzin ik nog wel wat op.

 

@ Nachtbraker: wij vinden TB's met een missie juist heel leuk, zo is er nu eentje met mijn vrouw mee naar Londen die graag naar Schotland terug wil.

 

Groet,

 

Thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Team Tisco, dat is behoorlijk fout.

Lees nog eens goed wat hierboven gezegd wordt:

 

N 52° 17.590' wordt S 52° 17.590' (N wordt S)

E 4° 35.018' wordt W 175° 24.982' (180° - lengte)

 

Dus S 52° 17.590' W 175° 24.982'

 

Dit scheelt 453 km met jouw positie, waarin je trouwens ook nog een paar gewone rekenfouten maakt; zonder die zou het verschil zelfs 1622 km geweest zijn:

90-52=38, niet 48. En de minuten moeten ook afgetrokken worden, niet opgeteld.

 

Dat NZ en OW verschillend behandeld moeten worden komt doordat een volledige cirkel via de meridiaan (NZ) 4 x 90° telt, en een volledige breedtecirkel 2 x 180°.

bewerkt door Lex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus S 52° 17.590' W 175° 24.982'

 

Nou ligt dat ook nogal nat, een flink stuk ten oosten van Nieuw Zeeland. Maar je kan het dichtstbijzijnde stukje land zoeken? Bijvoorbeeld Dunedin of Christchurch. Erg leuke plaatsen om als TB (en niet alleen als TB) naar toe te gaan! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk idee!!!!! :)

 

Hadden wij ook als eerste idee voor een tb toen we ooit begonnen. Met het omdraaien van N in Z en E in W, kwamen we hier:

 

7dea057d-756c-4973-aac2-c22a07414514.jpg

 

uit, dus hebben toen de hoop maar opgegeven.

 

Maar nu lees ik, al snap ik nog niet hoe wel, zoals wij het hadden gedaan moest het dus niet. :D

 

Succes met je tb, ik hoop dat jij wel op land uitkomt, er een cache ligt en je tb zijn doel gaat halen!

 

Hou je ons op de hoogte?

 

groetjes GeoVlinder

 

Of je kijkt hier eens. Zie je meteen wat er gebeurt.

 

Kijk deze link is dus super, zie ik dus pas na het plaatsen van mijn bericht, maar dan zie je dus dat niemand in Nederland dat idee kan uitvoeren!

 

Helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...