flatfisher Geplaatst 19 oktober 2007 Geplaatst 19 oktober 2007 Hallo Allemaal ik volg al enige tijd dit forum en sta zelf ook op het punt om er een over te laten komen,nu las ik dat speurvuur een toch gebruikte GPS had gekregen in plaats van de geadverteerde 'nieuwe'wat is wijsheid? en heeft iemand een aanrader (e-bay verkoper} voor me? Tja, ik zou eens kijken bij GPSCITY.COM, geen ebay-verkoper maar een shop die ook (vooral?) via internet verkoopt en ook een eigen forum beheert en nog wat achtergrondinfo over GPS biedt. Als je de prijsverschillen omrekent valt het nog wel mee.
Forward_observer Geplaatst 19 oktober 2007 Geplaatst 19 oktober 2007 (bewerkt) Hallo Allemaal ik volg al enige tijd dit forum en sta zelf ook op het punt om er een over te laten komen,nu las ik dat speurvuur een toch gebruikte GPS had gekregen in plaats van de geadverteerde 'nieuwe' wat is wijsheid? en heeft iemand een aanrader (e-bay verkoper} voor me? Tja, ik zou eens kijken bij GPSCITY.COM, geen ebay-verkoper maar een shop die ook (vooral?) via internet verkoopt en ook een eigen forum beheert en nog wat achtergrondinfo over GPS biedt. Als je de prijsverschillen omrekent valt het nog wel mee. Zelf heb ik sinds enige tijd ook deze GPS gekocht bij GPSCITY.COM. Ik moet me zeggen, dit is me erg goed bevallen en wat mij betreft zeker een aanrader!!! 19 oktober 2007 bewerkt door Forward_observer
Atlas Geplaatst 19 oktober 2007 Geplaatst 19 oktober 2007 (bewerkt) Bedankt voor de Info,ik heb ondertussen mijn GPS bij,mynbobal besteld voor 339,-Dollar daar komt bij 40 Dollar bezorg klosten bij.Dit is Dus 379,-Dollar wisselkoers paypal is 1.38 dollar voor een Euro ,omgerekend zeg maar voor het gemak 270 euro,Stel dat er nog 70 euro douane /invoer rechten bij komen,ben ik voor 340 euro alsnog spekkoper . Alleen jammer dat Topo Nl zo verschrikkelijk duur is.. 19 oktober 2007 bewerkt door Atlas
Team Diesel Geplaatst 20 oktober 2007 Geplaatst 20 oktober 2007 (bewerkt) Zo vanavond een EU-basemap erop gezet en hem gelijk maar eens Nederlands geleerd.Hij leerde sneller Nederlands dan ik Portugees. Kun je mij vertellen hoe je je GPS Nederlands hebt geleerd?? Hallo Allemaal ik volg al enige tijd dit forum en sta zelf ook op het punt om er een over te laten komen,nu las ik dat speurvuur een toch gebruikte GPS had gekregen in plaats van de geadverteerde 'nieuwe' wat is wijsheid? en heeft iemand een aanrader (e-bay verkoper} voor me? Tja, ik zou eens kijken bij GPSCITY.COM, geen ebay-verkoper maar een shop die ook (vooral?) via internet verkoopt en ook een eigen forum beheert en nog wat achtergrondinfo over GPS biedt. Als je de prijsverschillen omrekent valt het nog wel mee. Zelf heb ik sinds enige tijd ook deze GPS gekocht bij GPSCITY.COM. Ik moet me zeggen, dit is me erg goed bevallen en wat mij betreft zeker een aanrader!!! Ja ik heb ook wel een aanrader. Ik heb bij deze firma nu voor de tweede maal een 60 CSX gekocht en was heus goedkoop uit. Alleen is deze verkoper niet erg scheutig met mails beantwoorden en doet hij er wel twee weken over voordat de GPS bij je thuis op de mat ligt. Ik betaalde €250,- incl verzendkosten en daar kwam bij mijn eerste koop nog €68 invoerrechten bij (de Douane kijkt er in de regel wel achter. De meeste verkopers kunnen het niet meer maken een artikel als Gift op te sturen). Deze verkoper heet eBay Member: lillieafriel //// Ik heb overigens deze 2e GPS overigens nog niet in huis maar ik weet wel dat hij onderweg is succes met de koop 20 oktober 2007 bewerkt door Team Diesel
Forward_observer Geplaatst 20 oktober 2007 Geplaatst 20 oktober 2007 Hallo Team Diesel, Hier hebben al aardig wat draadjes op dit Forum over gestaan. Kijk maar eens bij http://forum.geocaching.nl/index.php?showt...amp;hl=garpatch of zoek maar op garpatch , dan vind je stap voor stap hoe je dit voor elkaar krijgt. Is mij ook gelukt en werkt goed.
Team Diesel Geplaatst 20 oktober 2007 Geplaatst 20 oktober 2007 Hallo Team Diesel, Hier hebben al aardig wat draadjes op dit Forum over gestaan. Kijk maar eens bij http://forum.geocaching.nl/index.php?showt...amp;hl=garpatch of zoek maar op garpatch , dan vind je stap voor stap hoe je dit voor elkaar krijgt. Is mij ook gelukt en werkt goed. Ja inmiddels gevonden dank je Nu nog ff wachten tot mijn wederhelft de GPS weer veilig thuis brengt. Dan ga ik het eens proberen
tomdegoeij Geplaatst 22 oktober 2007 Geplaatst 22 oktober 2007 Ik zal mijn ervaringen dan ook maar even met jullie delen. Een paar weken geleden heb ik op een maandagmiddag een GPSMap 60CSX besteld bij GPSCITY.COM, samen met wat bevestigingsmaterialen voor op de fiets (RAM-mounts). Enkele uren nadat ik besteld had kreeg ik per e-mail het verzoek een kopie van mijn credit card, paspoort en adreslegitimatie te e-mailen of te faxen. Ik meteen gescand en gemaild, en weer een paar uur later (maandagavond laat) ging het pakketje op de post. Nog geen 36 uur later stond de Fedex-man aan de deur om alles te bezorgen. Al met al een hele prettige ervaring, en het ging nog eens sneller dan een gemiddeld binnenlands pakketje ook! Dus echt een aanrader, dat GPSCITY.COM. Wel kreeg ik een paar dagen nadat het pakketje binnen was een rekening van Fedex voor BTW en invoerrechten. Overzichtje: $ 359,95 GPSMap 60CSX $ 30,95 RAM-mount stuurbevestiging voor GPSMap 60CSX $ 10,95 extra roestvrij bevestigingsmateriaal voor RAM-mount. $ 46,86 verzendkosten Fedex international priority $ 7,95 verzekeringskosten pakketje € 12,80 invoerrechten € 72.01 BTW € 10,00 voorschotprovisie Dus al met al betaald (tegen de huidige dollarkoers): € 416,93 voor een Garmin GPSMap 60CSX inclusief professionele fietsbevestingsmaterialen. Zonder de fietstoestanden zou het denk ik ongeveer € 380,00 zijn geworden.
Smok3y Geplaatst 24 oktober 2007 Geplaatst 24 oktober 2007 Wie o wie kan me vertellen of het kopen van een Garmin 60csX in Amerika, aangeboden voor euro 439, A. ook werkt in nederland, B. hoe de garantie geregeld is, C. of hij dan ook in het nederlands wordt geleverd D. de handleiding in het nederlands is E. er problemen te verwachten zijn met het importeren uit de VS, denk aan invoerrechten etc. Ik hoop dat iemand zijn ervaring met mij zou willen delen! dank alvast groet de Koppies Te duur....is voordeliger leverbaar, in de Us of A. Ik had de mijne voor minder dan 300 euro. A-Ja hij werkt! B-Goed, je kunt hem aanbieden in engeland of opsturen naar de Us of A. C-Nee, maar dit kun je door middel van een patch oplossen! D-Nee die is in het Engels. Op inet zijn er handleidingen te vinden although E-Over het algemeen krijg je een naheffing plusminus 50 euro mag je verwachten. Als je geluk hebt betaal je niets. Al deze antwoorden had je ook al kunnen vinden als je de zoek functiehad gebruikt hier op dit forum... :-) Succes, Smok3y Wie o wie kan me vertellen of het kopen van een Garmin 60csX in Amerika, aangeboden voor euro 439, A. ook werkt in nederland, B. hoe de garantie geregeld is, C. of hij dan ook in het nederlands wordt geleverd D. de handleiding in het nederlands is E. er problemen te verwachten zijn met het importeren uit de VS, denk aan invoerrechten etc. Ik hoop dat iemand zijn ervaring met mij zou willen delen! dank alvast groet de Koppies Te duur....is voordeliger leverbaar, in de Us of A. Ik had de mijne voor minder dan 300 euro. A-Ja hij werkt! B-Goed, je kunt hem aanbieden in engeland of opsturen naar de Us of A. C-Nee, maar dit kun je door middel van een patch oplossen! D-Nee die is in het Engels. Op inet zijn er handleidingen te vinden although E-Over het algemeen krijg je een naheffing plusminus 50 euro mag je verwachten. Als je geluk hebt betaal je niets. Al deze antwoorden had je ook al kunnen vinden als je de zoek functiehad gebruikt hier op dit forum... :-) Succes, Smok3y
De Armadillo's Geplaatst 26 oktober 2007 Geplaatst 26 oktober 2007 Via ebay zijn de prijzen voor deGSP MAP60 CSX erg laag, bijv. $199 via seller lillieafriel (webwinkel AFRIEL LLC: http://stores.ebay.com/AFRIEL-LLC). Nu heb ik deze naam al eerder gezien, maar kan de postings niet terugvinden. Wie heeft ervaring met deze winkel en wil zijn mening delen?
deBruineBeren Geplaatst 26 oktober 2007 Geplaatst 26 oktober 2007 Hier mijn bevindingen, van de 5 GPSen is dit de tweede die ik in de USA koop. Mijn allereerste, een Garmin eTrex Venture kocht ik in 2002 2e hands voor $100 via ebay. Nu een Gramin eTrex Vista HCx bij www.offroute.com Voor $ 234,95 + $ 44,95 (Shipping) = $ 279,90 De verzendkosten vindt in niet in verhouding en veel te duur. Voor $ 25 moet het ook kunnen. De bestelling geplaatst op 15-10-2007 volgens de site was er voldoende voorraad maar je weet het nooit hoeveel bestellingen er in z'n weekeind binnen komen en dus nog verwerkt moeten worden. En i.d.d. die zelfde dag nog een bevestiging waar in staat dat de verwachte uitleverdatum de 15-10-2007 is. De volgende dag weer kijken en de uitleverdatum is 16-10-2007 geworden. Een blik op de site leert dat je unit uitverkocht zijn en de verwachte uitleverdatum 24-10-2007 is. Dat is vreemt want volgens mijn orderstatus zou het 16-10-2007 moeten zijn. Hier blijkt een leuk stukje programmeer werk aan de gang te zijn. Elke dag dat je kijkt krijg je de datum van die dag als verwachte uitleverdatum. Dus zal het wel op zijn vroegst de 24ste worden. Echter op 20-10-2007 krijg ik een email dat de Vista op 19-10-2007 verstuurt is met fedex. Helaas denkt fedex daar anders over en haalt het pakket pas op maandag de 22ste op bij offroute. Dit weet ik niet wat offroute geeft mij het tracking nummer van fedex niet door. Dus op 23 maar een mailtje naar offroute.com gestuurd met de vraag of ze ook een trackingnummer voor me hebben. Die hadden ze en die kreeg ik dus ook de volgende dag. Vandaag de 26ste is Vista Nederland binnen gekomen en bij mij thuis afgeleverd. Lekker snel dus en zo te zien geen oponthoud bij de douane (ook geen na heffing?) Volgens mij is er maar 1 nadeel, als je met creditcard betaald dan sturen ze de gps naar het adres van de creditcard. Meestal is dit je thuis adres en daar ben ik meestal overdag niet. (bij een andere zending via fedex, zei fedex dat is ik niet thuis ben dat ik dan maar in Amersfoort langs moest komen ) Gelukkig werkte ik vandaag vanuit huis dus kon ik de Vista wel in ontvangst nemen. Als er geen naheffing van de duane komt dan is de totaal prijs voor een eTrex Vista HCx € 198,72 Oh ja en natuurlijk GarPatch gebruikt
delta123 Geplaatst 26 oktober 2007 Geplaatst 26 oktober 2007 Via ebay zijn de prijzen voor deGSP MAP60 CSX erg laag, bijv. $199 via seller lillieafriel (webwinkel AFRIEL LLC: http://stores.ebay.com/AFRIEL-LLC).Nu heb ik deze naam al eerder gezien, maar kan de postings niet terugvinden. Wie heeft ervaring met deze winkel en wil zijn mening delen? Een maand of 6 geleden ook bij deze store gekocht. Losse prijs was geloof ik 290 dollar. Inclusief verzendkosten en invoerkosten was ik 360 euro kwijt. Ik heb via mail gevraagd het als gift op te laten sturen maar daar werd niet op gereageerd. Levering duurde enkele weken. Al met al ben ik zeer tevreden over deze leverancier. PS istie nu maar 199 dollar? En dat met die wisselkoers? Dan wordt het nu wel heel voordelig.
tomdegoeij Geplaatst 27 oktober 2007 Geplaatst 27 oktober 2007 Via ebay zijn de prijzen voor deGSP MAP60 CSX erg laag, bijv. $199 via seller lillieafriel (webwinkel AFRIEL LLC: http://stores.ebay.com/AFRIEL-LLC).Nu heb ik deze naam al eerder gezien, maar kan de postings niet terugvinden. Wie heeft ervaring met deze winkel en wil zijn mening delen? Ik denk dat je in de war bent tussen 'nu kopen'-aanbiedingen en aanbiedingen per opbod. Als je niet wilt bieden maar gewoon wilt kopen ben je bij deze webshop op dit moment $ 337,95 kwijt. Dat is toch iets meer dan de $ 199 die jij noemde...
De Armadillo's Geplaatst 28 oktober 2007 Geplaatst 28 oktober 2007 (bewerkt) Via ebay zijn de prijzen voor deGSP MAP60 CSX erg laag, bijv. $199 via seller lillieafriel (webwinkel AFRIEL LLC: http://stores.ebay.com/AFRIEL-LLC). Nu heb ik deze naam al eerder gezien, maar kan de postings niet terugvinden. Wie heeft ervaring met deze winkel en wil zijn mening delen? Ik denk dat je in de war bent tussen 'nu kopen'-aanbiedingen en aanbiedingen per opbod. Als je niet wilt bieden maar gewoon wilt kopen ben je bij deze webshop op dit moment $ 337,95 kwijt. Dat is toch iets meer dan de $ 199 die jij noemde... Hmm, je hebt gelijk . Ze zijn er via ebay momenteel vanaf $324. Andere USA winkels: www.gpsnow.com: $499 www.rei.com: $449 www.gpscity.com: $374, incl. 1Gb kaartje www.tigergps.com: $359 www.offroute.com: $345 www.amazon.com: $339 (helaas verscheept amazon.com momenteel niet naar NL) Noot: Een evt. aangeboden $50 rebate is alleen van toepassing op US inwoners. Op 1 november een 60CSx besteld bij OFFROUTE, INC, mede vanwege goede reviews in draadjes elders. Incl. fietssteun, 1GB micro-SD kaart en shipping ($48.85) een bedrag van $428, dus minder dan € 300! Op 6 november was de bestelling in goede orde binnen. Eind november een afrekening van FeDex ontvangen van ca. €84 m.b.t. BTW, invoerrechten en voorschotprovisie. FeDex int blijkbaar namens de douane en mag daar de €10 voorschotprovisie voor rekenenen. 9 december 2007 bewerkt door De Armadillo's
Erik119 Geplaatst 1 december 2007 Geplaatst 1 december 2007 Ook maar besloten om een garmin uit de US te laten overkomen. Eerst wat gemaild met diverse goedkope amerkaanse webwinkels. Blijkt dat deze niet (meer) verschepen naar Nederland. Sommige winkels maken dat op de website al duidelijk. Enkele andere goedkope webwinkels heb ik gemaild met als resutaat dat zij niet versturen naar Nederland. Amazon TheNerds. PCNAtion DogStarRadios GPSNOW.com Nu maar besteld via Ebay. De verkper garandeerd een nieuwe GPS is hij de VAT & TAX betaald. 322 Euro overgemaakt naar de states. Nu maar hopen dat het goed komt. p.s betaald via paypal met kopersgarantie. Nu maar hopen op een goede afloop.
IwanH Geplaatst 4 december 2007 Geplaatst 4 december 2007 Hierbij mijn ervaringen over bestellen in USA. Heb op 29-10 via eBay de 60CSx besteld bij Afriel. Deze is na 4 weken wachten afgeleverd. Duurde dus wel erg lang, maar gezien het prijsverschil had ik dat er wel voor over. Wat was ik kwijt? * $305,- voor de GPS * $41,- voor verzendkosten * €61,- voor invoeren en BTW Al met al was ik net geen €300,- kwijt voor de GPS. En dat is toch een heel groot verschil met de prijzen hier in Nederland/België. Daarna de GPS omgezet naar nederlands en klaar was ik. Het enige nadeel dat ik ervaar is dat ik geen nederlandstalige handleiding heb. En deze wilt Garmin ook niet leveren (ook niet tegen betaling overigens).
Aanbevolen berichten