Spring naar bijdragen

Gevonden caches


Laurium

Aanbevolen berichten

Twee weken geleden een geocacher tegengekomen die mij enthousiast maakte over het geocachen. De dag erna onze eerste cache gevonden! En afgelopen dinsdag de tweede. Jippie!

 

Maar we komen een aantal zaken tegen waarvan we nog niet weten wat het betekent. Hopelijk kan één van jullie onze vragen beantwoorden:

 

1) Op geocaching.com kan je bij my account aangeven welke je gevonden hebt en welke niet. Maar hoe kan ik aangeven dat ik een cache gevonden heb??

2) We zijn een aantal keer tegengekomen de afkorting TB. Waar staat dat voor?

3) We zijn ook een keer "TB Darwin Finch" tegengekomen. Wat is dat?

4) En we lezen veel over coins. Wat moeten we ons daarbij voorstellen?

 

Alvast dank voor de antwoorden. " :)

Een nieuw team, "team aansteker".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zal maar eens beginnen met het vuurtje aan te steken...

 

Ga naar geocaching.com en zoek daar via "hide & seek a cache" naar de cache die je gelopen hebt. Uiteraard wel even inloggen met je account.

Als je op de pagina bent zie je bovenin de tekst "log your visit" kies dan "found it" en maak je verhaal.

 

TB is een Travel Bug zoek eens op geocaching.com en coin is eigenlijk een mooie uitvoering van een TB :), maar het principe is hetzelfde. Het ding dient te reizen.

 

Er komen vast nog meer antwoorden en we wensen je veel plezier met de hobby en uiteraard van harte welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee weken geleden een geocacher tegengekomen die mij enthousiast maakte over het geocachen. De dag erna onze eerste cache gevonden! En afgelopen dinsdag de tweede. Jippie!

 

Maar we komen een aantal zaken tegen waarvan we nog niet weten wat het betekent. Hopelijk kan één van jullie onze vragen beantwoorden:

 

1) Op geocaching.com kan je bij my account aangeven welke je gevonden hebt en welke niet. Maar hoe kan ik aangeven dat ik een cache gevonden heb??

2) We zijn een aantal keer tegengekomen de afkorting TB. Waar staat dat voor?

3) We zijn ook een keer "TB Darwin Finch" tegengekomen. Wat is dat?

4) En we lezen veel over coins. Wat moeten we ons daarbij voorstellen?

 

Alvast dank voor de antwoorden. " :)

Een nieuw team, "team aansteker".

 

1) Je moet bij de cachepagina van je gevonden cache rechtsboven log your visit aanklikken. Hier kun je dan

loggen met "found it" en je kunt dan een kort stukje (logje) schrijven.

2) De afkorting betekent travelbug. Metalen plaatjes met een nr. en een item eraan met een bepaald reisdoel. Je kunt ze volgen op gc.com

3) Dit is zo'n travelbug. Hier staat een trackingnr. op en deze kun je ook op gc.com als found it loggen.

4) Coins kun je ook loggen op gc.com. Dit zijn munten met een trackingnr. erop

 

Hier vind je onze TB's en coins: http://www.geocaching.com/profile/Default....d8-4a0ca6128ae5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Team Aansteker!

 

Vreest niet en stel al je vragen hier op het forum. Je zult snel wegwijs worden.

En wellicht kun je eens met een andere geocacher op stap, hier kun je heel veel van leren.

 

Nogmaals: Welkom bij de club en pas op het is verslavend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij 'my account' krijg je een pagina met tabbladen, waaronder 'Geocaches (mine)'. Je kunt daar geen vondsten invoeren. Dat doe je zoals hierboven beschreven staat: op de webpagina van de betreffende cache rechtboven de keuze 'Log your visit' aanklikken.

Op die manier vult het geocaching systeem jouw 'my account' pagina met gevonden caches. Behalve wat persoonlijke gegevens is de 'my account' pagina een statistiek pagina van jouw activiteiten. Cache vondsten, foto's die je bij je log's hebt geplaatst en Travel Bugs (TB's) of Coins die je op reis gestuurd hebt komen er op terecht, of ze nu van jezelf zijn of dat je ze gevonden hebt.

Een TB heeft een naam: TB Darwin Finch heeft die naam gekregen van de eigenaar. Klik maar eens op de naam van een TB als die als link verschijnt: dan kun je de reishistorie zien...

 

Veel plezier!

bewerkt door t-bones
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee weken geleden een geocacher tegengekomen die mij enthousiast maakte over het geocachen. De dag erna onze eerste cache gevonden! En afgelopen dinsdag de tweede. Jippie!

 

Maar we komen een aantal zaken tegen waarvan we nog niet weten wat het betekent. Hopelijk kan één van jullie onze vragen beantwoorden:

 

1) Op geocaching.com kan je bij my account aangeven welke je gevonden hebt en welke niet. Maar hoe kan ik aangeven dat ik een cache gevonden heb??

2) We zijn een aantal keer tegengekomen de afkorting TB. Waar staat dat voor?

3) We zijn ook een keer "TB Darwin Finch" tegengekomen. Wat is dat?

4) En we lezen veel over coins. Wat moeten we ons daarbij voorstellen?

 

Alvast dank voor de antwoorden. " :)

Een nieuw team, "team aansteker".

Hoi lui .

 

Waar komen jullie vandaan? Misschien kun je is gaan cachen met iemand uit jullie buurt.

 

Welkom en veel cache plezier DE GETZIE FAMILY.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor de antwoorden! Hier kunnen we wat mee. Vanmiddag tijdens de sneeuwstormen (in Harmelen) onze derde cache gevonden. idd verslavend.

 

team aansteker

Er is ook een speciaal boek, daar staat alles in.

 

 

***Edited by Admin***

 

Reclame verwijderd

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor de antwoorden! Hier kunnen we wat mee. Vanmiddag tijdens de sneeuwstormen (in Harmelen) onze derde cache gevonden. idd verslavend.

 

team aansteker

Er is ook een speciaal boek, daar staat alles in.

 

Dan is het leuker om a.s. zondag naar Wijchen te gaan. Daar schijnt een kerel met een grote hoed bij de poort te gaan staan om die leuke boekjes te verkopen :):wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...