Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi,

Ik heb vandaag mijn nieuwe GPS binnen. Een GPSMAP60Csx..

Nu wil ik 1 kaartdeel van City Navigator installeren op mijn GPS. Ik doe het volgende:

1. ik sluit de GPS aan op de pc

2. de waypoints laad ik in mapsource

3. ik selecteer 1 kaartdeel dat ik wil hebben

4. ik ga de kaarten unlocken via Mapsource (kennelijk gaat dit niet goed?) hij zegt wel dat ze zijn unlocked.

5. en vervolgens alles verzenden naar de gps

Als ik de GPS opnieuwe opstart, komt er te staan dat de kaarten niet geunlocked zijn.. Wat doe ik fout? of beter, wat is de oplossing voor dit probleem? :rolleyes:

Geplaatst
Hoi,

Ik heb vandaag mijn nieuwe GPS binnen. Een GPSMAP60Csx..

Nu wil ik 1 kaartdeel van City Navigator installeren op mijn GPS. Ik doe het volgende:

1. ik sluit de GPS aan op de pc

2. de waypoints laad ik in mapsource

3. ik selecteer 1 kaartdeel dat ik wil hebben

4. ik ga de kaarten unlocken via Mapsource (kennelijk gaat dit niet goed?) hij zegt wel dat ze zijn unlocked.

5. en vervolgens alles verzenden naar de gps

Als ik de GPS opnieuwe opstart, komt er te staan dat de kaarten niet geunlocked zijn.. Wat doe ik fout? of beter, wat is de oplossing voor dit probleem? :rolleyes:

Als je de kaarten wel kan unlocken en in detail kan bekijken op je computer, maar je GPS zegt dat ze niet unlocked zijn, gebruik je vermoedelijk niet de unlock code die uniek bij jouw GPS behoort.

Geplaatst
Dat zou kunnen kloppen.. en waar kan ik die code van mijn GPS vinden?

Als je City Navigator bij je gps gekocht hebt, zit er meestal een geel briefje bij met je 'Unit serial number' en een unlock code bestaande uit 5 groepen van 5 karakters.

Als je City Navigator los gekocht hebt, moet je je kaarten voor je GPS unlocken op de site van Garmin. (hier).

Als dat allemaal niet lukt, even contact op nemen met je leverancier...

Geplaatst

Ok, ik ben nu bezig met het aanmelden op MyGarmin, maar ik weet niet waar ik mijn serienummer kan vinden? Waar kan dat?

Geplaatst
Ok, ik ben nu bezig met het aanmelden op MyGarmin, maar ik weet niet waar ik mijn serienummer kan vinden? Waar kan dat?

In Mapsource, met je gps aangesloten, in het menu 'utilities' -> 'Get Unit ID'

Geplaatst

Het serienummer staat ook in het batterijenvak, onder de batterijen.

Geplaatst

Jep, bedankt.

Nu even de laatste loodjes voor die code :rolleyes:

Hmm.. raar als ik mijn registratiecode van de CD van Mapsource intik, zegt ie dat ik die code al heb gebruikt.. is er misshcien nog een code? :)

Geplaatst
Jep, bedankt.

Nu even de laatste loodjes voor die code :)

Hmm.. raar als ik mijn registratiecode van de CD van Mapsource intik, zegt ie dat ik die code al heb gebruikt.. is er misshcien nog een code? :(

Blijkbaar heb je Mapsource al wel ontgrendeld maar je GPS nog niet.

Zodra je bent ingelogd staat ergens in het midden "Extra GARMIN eenheid ontgrendelen".

Als je daar je Unit-ID ergens invult dan zou het moeten lukken.

Succes!

Geplaatst
Ik zie het nergens staan.. Waar zou het moeten staan?

Het is al een tijdje geleden dat ik een gps ontgrendeld heb, maar moest je niet Mapsource opstarten en dan op Ctrl-U drukken?

Geplaatst

Ja, dan krijg ik dat Unlock scherm voor me. en dan?

Ik ben hier kennelijk niet zo goed in.. :)

Geplaatst
Ik zie het nergens staan.. Waar zou het moeten staan?

Ik zie dat op de pagina: https://my.garmin.com/mygarmin/unlock/unlockHome.htm

Daar zie ik welke GPS ik heb en de versie van MapSource.

Misschien is het een goed idee om eens op het forum http://forum.gps.nl te kijken. Daar vind je werkelijk van alles over dit probleem. Ik heb het idee dat we nu een beetje in een cirkeltje rond draaien.

Laat nog even weten of het gelukt is. Waar heb je trouwens de GPS aangeschaft? De leverancier is misschien het eerste aanspreekpunt bij problemen.

• 2 months later...
Geplaatst

Ik heb een probleempje met mijn GPS 60csx. Hoop dat ik het een beetje begrijpelijk kan uitleggen.

Ik heb een 2gb geheugenkaart gekocht. Werkte perfect, tot afgelopen weekend. De batterijen waren leeg en met het verwisselen viel me op dat ik het schuifje van de geheugenkaart niet op slot had gedaan. Dat gedaan en toen ik de gps weer aan zette, viel hij na hij op het welkomsscherm was geweest uit. Paar keer weer geprobeerd en hij bleef steeds weer uitvallen. Toen ik de gps opstartte zonder geheugenkaart deed hij het wel gewoon. De oude geheugenkaart er maar eens ingedaan en weer viel hij uit na het welkomsscherm.

Ik heb het geheugenkaartje schoon gemaakt met een doek en het vakje waar hij in moet ook en toen deed hij het weer normaal. Alleen nu komt er weer een volgend probleem: met uitschakelen blijft de toon hangen ookal heb ik geen beeld meer. Dan moet ik eerst de batterijen eruit halen en dan houd het pas op. Als ik de geheugenkaart er weer uithaal en ik start hem dan op, en ik schakel hem dan uit is er weer niks aan de hand. Help ! Wat kan dit zijn ?

Geplaatst
Ik heb een probleempje met mijn GPS 60csx. Hoop dat ik het een beetje begrijpelijk kan uitleggen.

Ik heb een 2gb geheugenkaart gekocht. Werkte perfect, tot afgelopen weekend. De batterijen waren leeg en met het verwisselen viel me op dat ik het schuifje van de geheugenkaart niet op slot had gedaan. Dat gedaan en toen ik de gps weer aan zette, viel hij na hij op het welkomsscherm was geweest uit. Paar keer weer geprobeerd en hij bleef steeds weer uitvallen. Toen ik de gps opstartte zonder geheugenkaart deed hij het wel gewoon. De oude geheugenkaart er maar eens ingedaan en weer viel hij uit na het welkomsscherm.

Ik heb het geheugenkaartje schoon gemaakt met een doek en het vakje waar hij in moet ook en toen deed hij het weer normaal. Alleen nu komt er weer een volgend probleem: met uitschakelen blijft de toon hangen ookal heb ik geen beeld meer. Dan moet ik eerst de batterijen eruit halen en dan houd het pas op. Als ik de geheugenkaart er weer uithaal en ik start hem dan op, en ik schakel hem dan uit is er weer niks aan de hand. Help ! Wat kan dit zijn ?

Dit klinkt als een hardware probleem.. Heb je de originele Firmware nog (ik bedoel heb je niet je GPS in america gekocht en omgezet naar de Nederlandse taal? dan kun je, binnen de garantie periode naar je leverancier stappen (of in geval van import naar engeland bellen of mailen) en je gps laten fixxen...

wel een raar probleem hoor

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...