Spring naar bijdragen

Wherigo en TomTom


Team WilP

Aanbevolen berichten

Op mijn Mio 168 digiwalker PPC staat TomTom5.2

Voor mijn weg naar startlocaties maak ik dankbaar gebruik van co-input van de Bruine Beren

Gisteren de software geinstalleerd voor Wherigo en het werkt prima.

Alleen nu krijg ik TomTom niet meer aan de praat.

GPS in TomTom opnieuw ingesteld maar helaas werkt TomTom niet meer.

In Wherigo kan ik geen functie vinden op de GPS daar uit te zetten om hem dan weer in TomTom aan te zetten.

Nu kan ik natuurlijk Wherigo verwijderen en daarna zal TomTom waarschijnlijk wel weer werken.

Maar ik zou beide natuurlijk graag geinstalleerd en werkend willen hebben, dus bijvoorbeeld schakelen van de GPS in de software van Wherigo en TomTom.

Kan iemand helpen?

 

:dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op mijn Mio 168 digiwalker PPC staat TomTom5.2

Voor mijn weg naar startlocaties maak ik dankbaar gebruik van co-input van de Bruine Beren

Gisteren de software geinstalleerd voor Wherigo en het werkt prima.

Alleen nu krijg ik TomTom niet meer aan de praat.

GPS in TomTom opnieuw ingesteld maar helaas werkt TomTom niet meer.

In Wherigo kan ik geen functie vinden op de GPS daar uit te zetten om hem dan weer in TomTom aan te zetten.

Nu kan ik natuurlijk Wherigo verwijderen en daarna zal TomTom waarschijnlijk wel weer werken.

Maar ik zou beide natuurlijk graag geinstalleerd en werkend willen hebben, dus bijvoorbeeld schakelen van de GPS in de software van Wherigo en TomTom.

Kan iemand helpen?

 

:dribble:

 

Ik had dit ook. Bij mij kwam het omdat het Whereigo programma in de achtergrond in feite nog steeds actief is. Je kunt het uit het geheugen verwijderen door naar Settings - Memory te gaan en dan het programma uit het geheugen te verwijderen. Het blijft gewoon geinstalleerd dus bij de volgende whereigo cache kun je het weer gewoon starten.

Of een reset natuurlijk. :ph34r:

bewerkt door geo_taz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had dit ook. Bij mij kwam het omdat het Whereigo programma in de achtergrond in feite nog steeds actief is. Je kunt het uit het geheugen verwijderen door naar Settings - Memory te gaan en dan het programma uit het geheugen te verwijderen. Het blijft gewoon geinstalleerd dus bij de volgende whereigo cache kun je het weer gewoon starten.

Of een reset natuurlijk. :ph34r:

 

Hoe simpel kan het zijn, werkt perfect zo.

Hartelijk dank.

 

:dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een soortgelijk probleem:

 

Mijn Qtek G100 werkt prima (tomtom werkt!), maar de Whereigo Player kan er niet mee overweg en weigert mee te werken.

Ik kan dus niet mijn Spacesuite niet aantrekken, omdat de GPS niet wordt herkend.

 

Baud op 9600 en COM 4 (dezelfde instellingen waarbij tomtom prima werkt).

 

Als ik bij de settings / memory kijk, dan staat daar de tomtom niet bij, omdat dit programma gestopt is. Whereigo echter wel, maar daarvan werken de instellingen blijkbaar niet.

 

Kunt u mij helpen hierbij?

Doe ik iets fout?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moest op mijn Dell Axim x51v onder Settings -> System -> GPS op het tabblad Access het vinkje voor "Manage GPS automatically (recommended)" weghalen om de Wherigo player aan de praat te krijgen.

 

Misschiend dat dat bij jou ook helpt?

 

(En na die wijziging zijn mijn TomTom en OziCE gewoon blijven werken, al kan ik die niet tegelijkertijd met de Player hebben draaien)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

Probleem is opgelost!

Met hulp van team Goudflitters (Bedankt, Gerrit).

 

Samen de instellingen doorgenomen, die allemaal bleken te kloppen.

Geduld is schijnbaar op zijn plaats: heeft de tomtom na 2 minuten een fix, daar heeft de Wherigo duidelijk langer de tijd nodig.

 

Gewoon buiten gelegd (in een heerlijk zonnetje) en na 10 minuten nog maar eens gekeken: Contact!!

 

Bedankt voor de suggesties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...