Spring naar bijdragen

Observaties tijdens het cachen

toppies

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

... Helaas geen superfoto, Natrix had geen zin om lang te poseren. ...

:) Geen superfoto? Ik zou dondersblij zijn als ik zo'n mooie foto van een ringslang kon maken. Ooit één keer eerder een ringslang gezien bij een cache in de buurt van de Amstelveense Poel.

Gefeliciteerd.

Maar je hebt wel gelijk, de foto is maar nauwelijks scherp genoeg om de ring achter zijn kop te kunnen zien. ;) Jammer.

Nogmaals gefeliciteerd dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We moesten 3x kijken, maar we zagen het goed!

We zagen een slak bevallen, :D .

Dat is echt apart om te zien, en die mini slakjes, nog kleiner dan een speldenknop, zijn helemaal compleet. Huisje erop, sprietjes op zijn kopje. Erg maf, maar wel heel bijzonder.

Helaas geen beeldmatariaal, maar we kunnen melden dat mevrouw Slak de trotse mama is geworden van 3 baby-slakjes! ;)

groetjes GeoVlinder

ps Prachtige foto allemaal!!!!!!!!!!!! :offtopic:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet een leuk gezicht zijn geweest.

En nu? Beschuit met muisjes? En wat geef je ze als kraamkadeau, een hosta? ;) (zolang ze maar van die van mij afblijven... :offtopic: )

Ik dacht dat slakken eieren legden, dit moet inderdaad echt een verrassend gezicht zijn geweest, leuk. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gisteren in de buurt van Borger waarschijnlijk een vos en zeker een ree gezien, op ongeveer 50 meter van ons af. Helaas bleven ze niet stil staan zodat we er even een foto'tje van kunnen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gisteren in de buurt van Borger waarschijnlijk een vos en zeker een ree gezien, op ongeveer 50 meter van ons af. Helaas bleven ze niet stil staan zodat we er even een foto'tje van kunnen maken.

Wij hadden niet lang geleden in Limburg wel de mazzel dat een vos voor ons wou poseren voor de camera. Heel bijzonder.

39c01d9f-4adf-4d61-9867-e12b771bad3b.jpg

Hier is de log

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meestal erg mooi om te zien, vossen.

En als ik het logje zo lees, dan is hij wel heel dichtbij geweest. Zo dichtbij komen ze volgens mij niet vaak.

Gave foto's

Achteraf vragen we ons af wat hij zou hebben gedaan als er geen wildrooster in het pad had gelegen. In de log schreven we dat hij ons tegemoet liep op het pad en er even naast ging om ons te passeren, maar achteraf realiseerden we ons dat hij ook echt niet door kon lopen vanwege het wildrooster.

Hij was absoluut niet in ons geïnteresseerd, dus wie weet was hij andere helemaal niet aan de kant gegaan...

Op de originele foto is heel goed te zien dat hij een prooi in zijn bek heeft. Het lijkt een rat te zijn, maar het is net niet duidelijk genoeg om daar helemaal zeker van te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Gisteren zijn we gaan cachen in de omgeving van Heperduin. En dan vooral om de cache "de prins op het witte paard" te doen.

Door een stommiteit van ons hebben we de cache zelf niet gevonden, maar wel de hele route gelopen. In die omgeving zitten heel veel spechten, en we hebben ook zeker 5 spechtennesten met jongen ontdekt.

In 1 van die nesten zaten jongen die al een heel eind op weg waren om uit te vliegen.

Regelmatig kwam er een kopje naar buiten kijken. Als het jong ons zag, dan was hij weer vliegensvlug binnenboord.

Heel gaaf om te zien.

Het is gelukt om er een foto van te maken. (jammer genoeg maar 1, ze zijn echt snel, maar hij is echt goed te herkennen)

Dit is 'm:

94a2abe6-7dbf-4425-9e57-0f67fc5812cd.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in het zuid-limburgse zijn op enkele plekken veel wijngaardslakken te zien.

De zuigkracht van die beesten is vergelijkbaar met de magneten uit een ander draadje op het moment B)

zie onze log voor de foto's

met kruidenboter uit de oven hebben ze een indrukwekkende aantrekkingskracht op mij ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren tijdens de cache Natrix natrix (van KarelKraak) de naamgever van deze cache gezien. Echt gaaf!!! (Op de cachepagina staat een tip waar je de kans hebt ze tegen te komen, en daar zagen we er dus 1)

We hebben een foto kunnen maken. Helaas geen superfoto, Natrix had geen zin om lang te poseren. Maar toch wel heel leuk dat we hem gezien hebben.

Natrix natrix = ringslang

b90c586f-76fa-4d10-947a-eceaf2df1277.jpg

Gaaf man!!

Ik ben jaloers.

Groet,

Geopatra.

Gisteren zijn we gaan cachen in de omgeving van Heperduin. En dan vooral om de cache "de prins op het witte paard" te doen.

Door een stommiteit van ons hebben we de cache zelf niet gevonden, maar wel de hele route gelopen. In die omgeving zitten heel veel spechten, en we hebben ook zeker 5 spechtennesten met jongen ontdekt.

In 1 van die nesten zaten jongen die al een heel eind op weg waren om uit te vliegen.

Regelmatig kwam er een kopje naar buiten kijken. Als het jong ons zag, dan was hij weer vliegensvlug binnenboord.

Heel gaaf om te zien.

Het is gelukt om er een foto van te maken. (jammer genoeg maar 1, ze zijn echt snel, maar hij is echt goed te herkennen)

Dit is 'm:

94a2abe6-7dbf-4425-9e57-0f67fc5812cd.jpg

Ik heb laatst 5-6 dagen met een 400mm. tele schietklaar rondgelopen in de Ardennen. Denk maar niet dat ik er ook maar 1 inbeeld kreeg. Als er iets was moest het te snel en was de foto prut. Met een enkele uitzondering .

Geen specht gezien, wel gehoord.

Groet,

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 5 weeks later...

Eindelijk mag ik reageren!

Afgelopen weekend onderweg naar kasteel te Bern, kwamen we langs een weiland met een ooievaar.

dac5d7ba-71e9-492c-824b-88fa724c92db.jpg

Is het geen plaatje?

Na tientallen foto's gemaakt te hebben, willen we verder rijden, zegt Ons Rupsje ineens:

"Kijk en daar zit het nest!" :yes:

Waar dan? Nou precies achter een grote tak met bladeren die in ons zicht hing, maar gelukkig niet in het hare.

Dus ook van het nest wat foto's gemaakt!

46c5ebad-353d-4057-acfc-7cb90d8f3245.jpg

Ooievaarsnest Nederhemert

groetjes GeoVlinder

bewerkt door GeoVlinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...