Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Nou ik heb het helemaal gehad met de Colorado.

Die van mij week oud is TE KOOP!

Ik denk inderdaad ook dat je wat voorbarig bent. Bij de meeste nieuwe gps types zijn vaak wel wat startproblemen, maar die worden later veelal door een aantal firmware updates verholpen.

Geplaatst

Ben vandaag de hele dag met de CO aan het "spelen" geweest om hem morgen te kunnen inzetten bij het cachen :P

Afgelopen week, voordat ik 'm kocht, heb ik een demonstratie model gezien waarbij de achtergrond verlichting (2700mAh NiMh batterijen) perfect werkte.

Zelf gebruik ik 2850mAh batterijen maar ik zie amper iets, achtergrond spaarstand staat uitgeschakeld en de "verlichting blijft altijd aan" :thumbup:

Zie ik een instelling over het hoofd?

fhc68

Geplaatst
Ben vandaag de hele dag met de CO aan het "spelen" geweest om hem morgen te kunnen inzetten bij het cachen :P

Afgelopen week, voordat ik 'm kocht, heb ik een demonstratie model gezien waarbij de achtergrond verlichting (2700mAh NiMh batterijen) perfect werkte.

Zelf gebruik ik 2850mAh batterijen maar ik zie amper iets, achtergrond spaarstand staat uitgeschakeld en de "verlichting blijft altijd aan" :thumbup:

fhc68

Veelal kun je ook de sterkte van de achtergrondverlichting nog instellen. Ik denk dat je dat over het hoofd ziet.

Geplaatst

fhc68

kort drukken op power/aan knopje op bovenkant en draaien met wiel....

Geplaatst

Bedankt voor jullie reactie, dit gaat al een stuk beter.

Dit is ook zo bij de 60C(s)(x), stom dat ik daar niet aan gedacht heb.

Om de een of andere reden wordt deze instelling "vergeten" bij het uitschakelen

want iedere keer staat het "schuifje" helemaal links. (minimaal)

Is dit ook een instelling of nog een software "issue"

groetjes,

fhc68

Geplaatst (bewerkt)
Nou ik heb het helemaal gehad met de Colorado.

Die van mij week oud is TE KOOP!

06-20612052

Chris Gras.

Wat kost die?

Wij hebben er sinds gisteren ook een, eigenlijk heeft sr er een. En moet ik blij zijn met de CSX maar ik heb veel liever de colorado.

bewerkt door smeule jr
Geplaatst (bewerkt)

Ik heb er sinds gisteren ook een colorado aangeschaft. (na de introductie middag) Tot nu toe geweldig apparaat. Nog een beetje aan het proberen om de verschillende kaarten onder elkaar te leggen.

Met auto navigatie vind hij alleen de topo nl en moet ik deze eerst uitzetten. dit is een beetje omslachtig.

Ook de verschillende profilen zijn niet snel gevonden. Moet veel schrollen en door het menu heen.

Nog even ontdekken hoe met de programma's overweg te kunnen. Zowel op de colorado als de PC.

Update met mapsource ging niet goed en de kaarten waren onbruikbaar :dribble: Er was een nieuwe versie van mapsource. Maar na alle codes te hebben verwijderd en de topo nl eropnieuw erop gezet ging het wel goed. Ook ntv9 werkt prima. :angry: Alleen Nederland erop gezet geheugen is vol :D

bewerkt door De Zuidjes
Geplaatst

Sinds 48 uur hebben we ook een Colorado300 in ons bezit. Nu hebben we op het GME de eerste caches gelopen. Tot nu toe zijn we er tevreden over. De kaarten zijn erg duidelijk en ook het gebruik went snel.

Nu heb ik een tweetal vragen over het gebruik van de CO:

1. Ik heb nu CN9 gekopieerd naar de SD-kaart. Hoe maak ik die toegankelijk in de CO?

2. Blijft de HTML-code altijd zichtbaar op de cachepagina in de CO?

Smeule

Geplaatst

Hee Gossiepossie.

Vraag 1. CN9 installeer je via MapSource en je moet daarvoor nog wel een vrije unlockcode hebben.

Vraag 2. Als Garmin dat via een update kan veranderen wel maar je kunt ze ook vanuit GSAK overbrengen dan heb je de tags niet maar soms mist dan een deel van de beschrijving.

Haak,

Geplaatst
Hee Gossiepossie.

Vraag 1. CN9 installeer je via MapSource en je moet daarvoor nog wel een vrije unlockcode hebben.

Vraag 2. Als Garmin dat via een update kan veranderen wel maar je kunt ze ook vanuit GSAK overbrengen dan heb je de tags niet maar soms mist dan een deel van de beschrijving.

Haak,

Hallo Haak.

Via Mapsource schrijft hij CN9 niet op de SD kaart maar op zijn intern geheugen. Mijn SD-kaart blijft leeg.

Hoe breng ik ze via GSAK over? Als ik de zendknop gebruik van GSAK (tabblad GPS) krijg ik een foutmelding. Of er is iets mis met mijn GSAK?

Smeule

Geplaatst

Gossiepossie

Vraag 1. Zet sd kaart in je colorado en kies niet de eerste schijfletter aan om de kaarten op te zetten maar de tweede. De colorado maakt er twee aan. Maar wel via Mapsource.

V.w.b. vraag 2. maak de gpx file aan door te exporteren naar mapsource en breng de gegevens dan over via mapsource.

Haak.

Geplaatst
Gossiepossie

Vraag 1. Zet sd kaart in je colorado en kies niet de eerste schijfletter aan om de kaarten op te zetten maar de tweede. De colorado maakt er twee aan. Maar wel via Mapsource.

V.w.b. vraag 2. maak de gpx file aan door te exporteren naar mapsource en breng de gegevens dan over via mapsource.

Haak.

Vraag 1. Dus niet verzenden naar GPS maar opslaan als? Op de 2e schijf!

Geplaatst

Gossiepossie

In MapSource kun je die tweede schijf ook aankiezen in het verzendscherm.

Haak

Haak.

Geplaatst

Gossiepossie

Haak.

Antwoord gevonden. Wel verzenden naar de GPS alleen in dat vakje de tweede schijf kiezen :):D

Gossiepossie

In MapSource kun je die tweede schijf ook aankiezen in het verzendscherm.

Haak

Haak.

Haak, bedankt. We gaan weer verder experimenteren.

Geplaatst (bewerkt)

Heeft iemand ook al een goed idee om de noodlijst in de colorado te zetten, ik heb zelf wel een paar ideetje's:

- Je maakt er een print screen van, en zet dus een foto op je GPS

- Je maakt een cache, en als beschrijving de hele noodlijst, dan laat je een gpx file in je GPS. Nadeeel is wel.

Zijn er nog meer ideeen.

Edit: Ik heb momenteel de noodlijst op de colorado staan, het is wat werk maar dan heb je ook wat. Ik heb er allemaal foto'tjes van gemaakt, werkt perfect. Je kan ook redelijk snel zoeken. Als je ook de bestandjes wil hebben stuur even een mailtje, smeule@tele2.nl

bewerkt door smeule
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...