mms-team Geplaatst 9 februari 2008 Geplaatst 9 februari 2008 Vandaag mijn Etrex H ontvangen. Mij is verteld dat de ontvangst van dit apparaat ontzettend goed is. Nu ben ik vandaag met mijn Etrex naar buiten gegaan maar ontvang geen satelieten (af en toe 1 met moeite). Wat doe ik verkeerd? en wie kan mij helpen.
kalkendotters Geplaatst 9 februari 2008 Geplaatst 9 februari 2008 Vandaag mijn Etrex H ontvangen. Mij is verteld dat de ontvangst van dit apparaat ontzettend goed is.Nu ben ik vandaag met mijn Etrex naar buiten gegaan maar ontvang geen satelieten (af en toe 1 met moeite). Wat doe ik verkeerd? en wie kan mij helpen. De eerste keer opstarten van een GPS duurt (bijna) altijd lang. Dit kan tot zo'n 30 minuten duren. Zorg ervoor dat je de GPS aanzet en op een plaats legt waar deze vrij uitzicht heeft op de hemel en wacht dan geduldig tot deze een 'fix' krijgt. De volgende keren zal het starten een stuk sneller gebeuren, meestal binnen 1 minuut (tenzij je hem lang niet gebruikt hebt, of een grote afstand hebt afgelegd (min 300km)
mms-team Geplaatst 9 februari 2008 Auteur Geplaatst 9 februari 2008 Vandaag mijn Etrex H ontvangen. Mij is verteld dat de ontvangst van dit apparaat ontzettend goed is. Nu ben ik vandaag met mijn Etrex naar buiten gegaan maar ontvang geen satelieten (af en toe 1 met moeite). Wat doe ik verkeerd? en wie kan mij helpen. De eerste keer opstarten van een GPS duurt (bijna) altijd lang. Dit kan tot zo'n 30 minuten duren. Zorg ervoor dat je de GPS aanzet en op een plaats legt waar deze vrij uitzicht heeft op de hemel en wacht dan geduldig tot deze een 'fix' krijgt. De volgende keren zal het starten een stuk sneller gebeuren, meestal binnen 1 minuut (tenzij je hem lang niet gebruikt hebt, of een grote afstand hebt afgelegd (min 300km) Blijft het apparaat dan wel aan want vandaag ging hij ook tot twee keer toe vanzelf uit.
kalkendotters Geplaatst 9 februari 2008 Geplaatst 9 februari 2008 Vandaag mijn Etrex H ontvangen. Mij is verteld dat de ontvangst van dit apparaat ontzettend goed is. Nu ben ik vandaag met mijn Etrex naar buiten gegaan maar ontvang geen satelieten (af en toe 1 met moeite). Wat doe ik verkeerd? en wie kan mij helpen. De eerste keer opstarten van een GPS duurt (bijna) altijd lang. Dit kan tot zo'n 30 minuten duren. Zorg ervoor dat je de GPS aanzet en op een plaats legt waar deze vrij uitzicht heeft op de hemel en wacht dan geduldig tot deze een 'fix' krijgt. De volgende keren zal het starten een stuk sneller gebeuren, meestal binnen 1 minuut (tenzij je hem lang niet gebruikt hebt, of een grote afstand hebt afgelegd (min 300km) Blijft het apparaat dan wel aan want vandaag ging hij ook tot twee keer toe vanzelf uit. Dat hoort absoluut niet. Het kan voorkomen dat de batterijen geen goed contact maken (niet alle batterijen zijn namelijk evenlang!) zodat bij schudden van de GPS de verbinding net wegvalt en de GPS uitgaat. plaats de batterijen eventueel even opnieuw, en probeer het. Blijft de storing bestaan, dan zo snel mogelijk weer terug naar de leverancier.
Team CasCo Geplaatst 9 februari 2008 Geplaatst 9 februari 2008 Wat je verkeerd doet weet ik niet maar wij hebben ook een Etrex H een geen problemen hoor. Eerste keer duurt wel even wat langer effe wachten dus, inderdaad met open zicht op de hemel anders komt ie niet verder. Hij hoort zeker niet helemaal uit te gaan, lijkt inderdaad een batterijen kwestie. Hebben hem nu bijna een half jaar en zelfs binnen ontvant ie nog makkelijk een sateliet en komt dan na een paar minuten met de vraag of je binnen zit omdat het ontvangst niet optimaal is, maar gaat wel gewoon door.
mms-team Geplaatst 10 februari 2008 Auteur Geplaatst 10 februari 2008 Vandaag nog weer een aantal keren geprobeerd. Heb de ontvanger (met het scherm omhoog) buiten neergelegd. Constant op een plek laten liggen zodat het apparaat niet zou trillen en er eventueel geen contact mogelijk was met de batterij. Na een tijdje stond de statusbalk onderin op bijna de helft en geen enkele lijn naar een sateliet op het scherm en vervolgens gaat het apparaat uit. Dus ik weet het niet meer.
Peetee Geplaatst 10 februari 2008 Geplaatst 10 februari 2008 (bewerkt) Kijk anders eens of de nieuwste firmware (versie 2.60) is geinstalleerd. Zo niet, dan zou ik een update proberen. Hier te downloaden. Het is mij in ieder geval wel duidelijk dat je nieuwe gps op dit moment niet reageert zoals die zou moeten. 10 februari 2008 bewerkt door Peetee
Peetee Geplaatst 10 februari 2008 Geplaatst 10 februari 2008 Wat je ook nog kunt proberen, is een hard reset uitvoeren: terug naar de fabrieksinstellingen. Dat wil wel eens helpen. Hoe? De gps uitzetten en vervolgens weer aanzetten met de UP- en de ENTER-knop ingedrukt.
Aanbevolen berichten