Spring naar bijdragen

twee files in Pocket Query...


Team Geflipt

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ben sinds 2 weken met GSAK en Pocket Queries e.d. bezig.

Ik importeer echter telkens maar één file, terwijl ik ook een ...-wpts.gpx-file binnen krijg uit mijn PQ.

 

Waar dient dit voor? Wat doe ik ermee? Moet ik die ook inladen in dezelfde database als de 'hoofd-file'?

 

Alvast bedankt,

 

Team Geflipt - Jolanda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben sinds 2 weken met GSAK en Pocket Queries e.d. bezig.

Ik importeer echter telkens maar één file, terwijl ik ook een ...-wpts.gpx-file binnen krijg uit mijn PQ.

 

Waar dient dit voor? Wat doe ik ermee? Moet ik die ook inladen in dezelfde database als de 'hoofd-file'?

De tweede file bevat de 'additional waypoints', dus de extra wp's die bij de cache zijn ingevoerd.

En inderdaad, die kun je gewoon in GSAK inlezen, die ze dan automagisch bij de cache zal ordenen; als je tenminste de vinkjes op standaard laat staan :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Ik ben sinds 2 weken met GSAK en Pocket Queries e.d. bezig.

Ik importeer echter telkens maar één file, terwijl ik ook een ...-wpts.gpx-file binnen krijg uit mijn PQ.

 

Waar dient dit voor? Wat doe ik ermee? Moet ik die ook inladen in dezelfde database als de 'hoofd-file'?

 

Alvast bedankt,

 

Team Geflipt - Jolanda

Die tweede file bevat de child-waypoints. Dus bijvoorbeeld bij een multi het startpunt en eventuele tussenpunten. Zeer waardevol om te laden in GSAK.

Overigens, als je de functie "Get data via e-mail" gebruikt, dan zit daar ook direct een optie om de gegevens in GSAK te laden... B)

 

(Kalkendotters wat zijn jullie toch snel...)

bewerkt door geo_taz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als je bovenstaand van geo_taz niet doet kun je ook gewoon in één keer de .zip file door GSAK laten openen.

In de zip file zitten beide bestanden zodat ze beiden worden ingelezen.

GSAK pakt alles voor je uit.

 

Maar ik prefereer toch het bovenstaande.

GSAK je post laten halen, uit laten pakken en in de database laden.

Ondertussen loopt de Senseo lekker door.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En om nu alle verwarring te voorkomen.

 

De eerder genoemde additional waypoints en de child waypoints zijn dus hetzelfde.

Geocaching.com noemt het de additional waypoints en GSAK heeft er de childwaypoints van gemaakt.

 

Het zijn dus de extra toegevoegde waypoints die onderaan een cachepagina kunnen staan. Bijna alle caches (sinds ruim een jaar) hebben deze toegevoegde waypoints. En natuurlijk worden alleen maar de waypoints meegeleverd die de eigenaar van de cache op zichtbaar voor iedereen heeft gezet.

In deze additional waypoints staan dus alle coördinaten die de cache-eigenaar ook zichtbaar op zijn cachepagina heeft staan. Alle coördinaten behalve het coördinaat dat bovenaan de cachepagina staat. Die mogen namelijk niet in deze additional waypoints voorkomen.

Logisch ook, die staan namelijk al in het eerste gedeelte van je pocketquery

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En om nu alle verwarring te voorkomen.

 

De eerder genoemde additional waypoints en de child waypoints zijn dus hetzelfde.

Geocaching.com noemt het de additional waypoints en GSAK heeft er de childwaypoints van gemaakt.

 

Het zijn dus de extra toegevoegde waypoints die onderaan een cachepagina kunnen staan. Bijna alle caches (sinds ruim een jaar) hebben deze toegevoegde waypoints. En natuurlijk worden alleen maar de waypoints meegeleverd die de eigenaar van de cache op zichtbaar voor iedereen heeft gezet.

In deze additional waypoints staan dus alle coördinaten die de cache-eigenaar ook zichtbaar op zijn cachepagina heeft staan. Alle coördinaten behalve het coördinaat dat bovenaan de cachepagina staat. Die mogen namelijk niet in deze additional waypoints voorkomen.

Logisch ook, die staan namelijk al in het eerste gedeelte van je pocketquery

 

Oké, dit is duidelijk. Ik heb de additional waypoints geladen in GSAK, bij de 'hoofd'waypoints.

Maar ik had de 'hoofd'waypoints al geladen naar mijn Garmin etrex Venture. Wat gebeurt er als ik de hele database nogmaals laad naar mijn GPS-apparaat? Krijg ik dan bestaande waypoints dubbel, of wordt dit herkend, als ik de laad-instellingen niet verander?

 

Bedankt alvast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En om nu alle verwarring te voorkomen.

 

De eerder genoemde additional waypoints en de child waypoints zijn dus hetzelfde.

Geocaching.com noemt het de additional waypoints en GSAK heeft er de childwaypoints van gemaakt.

 

Het zijn dus de extra toegevoegde waypoints die onderaan een cachepagina kunnen staan. Bijna alle caches (sinds ruim een jaar) hebben deze toegevoegde waypoints. En natuurlijk worden alleen maar de waypoints meegeleverd die de eigenaar van de cache op zichtbaar voor iedereen heeft gezet.

In deze additional waypoints staan dus alle coördinaten die de cache-eigenaar ook zichtbaar op zijn cachepagina heeft staan. Alle coördinaten behalve het coördinaat dat bovenaan de cachepagina staat. Die mogen namelijk niet in deze additional waypoints voorkomen.

Logisch ook, die staan namelijk al in het eerste gedeelte van je pocketquery

 

Oké, dit is duidelijk. Ik heb de additional waypoints geladen in GSAK, bij de 'hoofd'waypoints.

Maar ik had de 'hoofd'waypoints al geladen naar mijn Garmin etrex Venture. Wat gebeurt er als ik de hele database nogmaals laad naar mijn GPS-apparaat? Krijg ik dan bestaande waypoints dubbel, of wordt dit herkend, als ik de laad-instellingen niet verander?

 

Bedankt alvast!

 

Ik gooi altijd voor ik nieuwe Waypoints in mijn GPSr stuur het hele apparaat leeg. Het beheer gebeurd in GSAK, niet in de GPSr.

Bij het laden naar de GPS kun je opgeven of de Child-waypoints geladen moeten worden of niet. Waar je wel op moet letten is dat je GPSr geen onderscheid maakt tussen Parents en Childeren. Die komen er allemaal als "waypoint" in te staan. Beiden tellen ook mee voor het maximaal aantal waypoints dat in je GPSr geladen wordt.

Om snel te zien hoeveel waypoints er naar de GPSr zullen gaan, dubbel klik je onderaan GSAK op de status-balk waar het aantal "shown" staat.

bewerkt door geo_taz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké, dit is duidelijk. Ik heb de additional waypoints geladen in GSAK, bij de 'hoofd'waypoints.

Maar ik had de 'hoofd'waypoints al geladen naar mijn Garmin etrex Venture. Wat gebeurt er als ik de hele database nogmaals laad naar mijn GPS-apparaat? Krijg ik dan bestaande waypoints dubbel, of wordt dit herkend, als ik de laad-instellingen niet verander?

 

Bedankt alvast!

Dit wordt herkend.

Of beter gezegd: bestaande waypoints met dezelfde naam worden met de nieuwe informatie overschreven. De additional waypoints hebben allemaal een andere naam als de cache zelf, en worden er dus netjes bij gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...