Spring naar bijdragen

TB 'search & rescue' actie...?


BushMan

Aanbevolen berichten

Beste medecachers,

 

Mag ik jullie hulp vragen voor volgend probleem?

 

Mijn Travel Bug “Eyes of the World” heeft nu bijna 7500 miles afgelegd en komt al aardig dicht bij zijn einddoel in San Francisco. Rustyman heeft hem nu in zijn bezit en hij heeft een verhaaltje bij zijn log gezet (zie link onderaan dit bericht).

 

In het kort komt het hier op neer: Tijdens een bezoek van hem aan Appingedam heeft hij een cache met een TB geplaatst. Dichtbij het hotel waar hij verbleef. Misschien zijn de plaatsingregels in de U.S. wat minder strikt als hier, want hij had er geen rekening mee gehouden dat de cache niet goedgekeurd zou worden als de cache-eigenaar geen onderhoud kan uitvoeren. De TB ligt dus al een poosje in een ‘geheime’ cache, als de cache er überhaupt nog ligt…

 

Welke collega-cacher(s) die in de buurt Appingedam/Groningen woont of komt, wil proberen deze TB weer nieuw leven in te blazen?

 

Hier is de info die ik van Rustyman heb ontvangen:

 

The cache I placed is outside of a small inn called the Eckenstein, a couple miles east of the village of Appingedam. The cache was placed in January this year on the side of the road where the Eckenstein is. A driveway coming out of the Eckenstein faces a red & white steel barrier protecting cars from driving into the canal. I tied a small plastic container to one of the posts of this safety barrier. Not sure if it is still there, but I hope it is. I would very much appreciate you posting this on the Dutch geocaching forum and would love to know what happened to the cache and the poor travelbug.

Thank you very much.

 

 

Erik

 

BushMan__NL

 

link naar de log: http://www.geocaching.com/track/log.aspx?L...93-02eb60cfa931

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Aanstaand weekend, vermoedelijk zondag, ga ik weer naar mijn moeder toe in Appingedam, desnoods kan ik er even langs rijden.

Heb zo'n vermoeden waar ik moet zijn, dat mag ook wel als je er bijna 27 jaar hebt gewoond . Mail me voor alle zekerheid wel even de coordinaten

Kjanq

bewerkt door kjanq
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spannend!

 

'k Ben benieuwd of er nog wat ligt...

:eek: Nou wonderbaarlijk genoeg nog helemaal compleet Als je ziet waar hij van gemaakt is, een cartonnen koker in plastic zakje. Kleddernat en half vergaan het enige wat er eigenlijk nog van over is, is de TB zelf maar de ring en ketting zijn behoorlijk roestig enige restauratie is wel nodig. Zodra hij klaar is gaat ie weer op pad. :beerchug:

Tjitte

bewerkt door tjitte
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spannend!

 

'k Ben benieuwd of er nog wat ligt...

:eek: Nou wonderbaarlijk genoeg nog helemaal compleet Als je ziet waar hij van gemaakt, een cartonnen koker in plastic zakje. Kleddernat en half vergaan het enige wat er eigenlijk nog van over is, is de TB zelf maar de ring en ketting zijn behoorlijk roestig enige restauratie is wel nodig. Zodra hij klaar is gaat ie weer op pad. :beerchug:

Tjitte

Nette actie. ..... That's what friends are for ...... :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harstikke mooi!!!

 

Tjitte, bedankt voor de snelle actie! Super!! Ik zal het goede nieuws doorgeven aan Rustyman!

 

Alle andere cachers die gereageerd hebben: THANKS!

 

Deze TB kan dankzij jullie straks weer verder met zijn reis...

 

 

Erik

 

BushMan_NL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harstikke mooi!!!

 

Tjitte, bedankt voor de snelle actie! Super!! Ik zal het goede nieuws doorgeven aan Rustyman!

Alle andere cachers die gereageerd hebben: THANKS!

Deze TB kan dankzij jullie straks weer verder met zijn reis...

 

Erik

 

BushMan_NL

 

Graag gedaan

Grt. Tjitte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk te lezen, goede actie (en ik ken de plek, dat maakt het leuker natuurljk). Maar.. ff 3 citaten op een rij:

 

-----

Misschien zijn de plaatsingregels in de U.S. wat minder strikt als hier, want hij had er geen rekening mee gehouden dat de cache niet goedgekeurd zou worden als de cache-eigenaar geen onderhoud kan uitvoeren.

 

Als je ziet waar hij van gemaakt is, een cartonnen koker in plastic zakje. Kleddernat en half vergaan het enige wat er eigenlijk nog van over is, is de TB zelf maar de ring en ketting zijn behoorlijk roestig enige restauratie is wel nodig.

 

Is het een idee om deze "cache" te laten legaliseren? Zal die Amerikaan helemaal leuk vinden.

-----

 

Zo te lezen was het dus maar goed dat de onderhouds-regel is toegepast: het was kennelijk vanaf de start een ondeugdelijk geheel. Nu vindt iedereen de rescue actie leuk, terecht!, maar als je zo'n zeiknat zakje met karton en een verroeste TB als cache vindt ben je minder enthousiast. Legaliseren zou inderdaad best leuk zijn, maar dan moet de 'legaliseerder' er ook nog een fatsoenlijk doosje wegstoppen!

 

:beerchug: Professor X, je zit in dit draadje: ik heb eindelijk afgelopen weekend nog foto's 'ge-upload' bij je racecoin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het een idee om deze "cache" te laten legaliseren? Zal die Amerikaan helemaal leuk vinden.

Lijkt me geen goed plan gezien de lokatie (aan de wegkant)bovendien zat/zit er binnen 100 m nog een cach

ben de naam ff kwijt maar dat is zonodig wel uit te zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo te lezen was het dus maar goed dat de onderhouds-regel is toegepast: het was kennelijk vanaf de start een ondeugdelijk geheel. Nu vindt iedereen de rescue actie leuk, terecht!, maar als je zo'n zeiknat zakje met karton en een verroeste TB als cache vindt ben je minder enthousiast. Legaliseren zou inderdaad best leuk zijn, maar dan moet de 'legaliseerder' er ook nog een fatsoenlijk doosje wegstoppen!

 

Uiteraard, maar dat is aan de "adoptieouder".

 

 

:beerchug: Professor X, je zit in dit draadje: ik heb eindelijk afgelopen weekend nog foto's 'ge-upload' bij je racecoin

 

Zal eens kieken, bedankt!

 

Is het een idee om deze "cache" te laten legaliseren? Zal die Amerikaan helemaal leuk vinden.

Lijkt me geen goed plan gezien de lokatie (aan de wegkant)bovendien zat/zit er binnen 100 m nog een cach

ben de naam ff kwijt maar dat is zonodig wel uit te zoeken.

 

Dat weet ik natuurlijk niet, maar de cache moet ook een bijdrage leveren aan het kwaliteitsgehalte in NL-cacheland en niet het kwantiteitsgehalte. Laat hem dan maar lekker voor het het was.....ik neem aan dat de oude zooi is opgeruimd (CITO gedachte)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...