Spring naar bijdragen

GPS voor blinden


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Om een zo groot mogelijke accuratesse te bereiken is een specifiek satellietnavigatiesysteem door de ESA ontwikkeld dat de gegevens van het GPS-systeem op juistheid controleert.

:blush: En zo zie je maar weer eens dat stukjesschrijvers over een enorme duim beschikken.

 

Typische GPS-problemen, zoals wegvallen van het signaal door hoge gebouwen, worden weggevangen doordat Tormes via WiFi in kan loggen op draadloze netwerken en zo zijn informatie kan versturen en ontvangen.

Kennelijk is navigatie ook al mogelijk via een draadloze aansluiting op het internet..... , althans volgens de stukjesschrijver.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zodra de schoolexamens voorbij zijn begint in de media de komkommertijd.

Het zal niet lang meer duren of een wijk/landstreek oid. zal in het nieuws komen vanwege een gevaarlijk ontsnapt beest (spin, vogel, slang, panter?). Zo iets kan ieder jaar op uitgebreide media-attentie rekenen want er gebeurt verder zo weinig.

 

Dit dacht ik toen ik vermeld stukje van de HCC las. Zoals gewoonlijk een journalistiek stukje van iemand die a-technisch is zoals in dat beroep normaal is. :dribble:

Ik kan mij dit verhaal al van zeker twee jaar terug herinneren.

Nieuw toegevoegd in het verhaal zijn WiFi en Egnos. Verdwenen is de rugzak en dat is een schoudertas geworden.

De bruikbaarheid is miniem nu en was dat ook al toendertijd.

En waarom weegt dat zaakje een kilo? GPS-je, telefoontje, PDA-tje, koptelefoon.

Nee, de clou is: er zit een (verschrikkelijk duur) lichtgewicht high-tech inert navigatie systeem in (met gyroscopen, versnellingmeters en de hele hap zoals voor blindvliegen in een vliegtuig). De blinde is dus een beetje aan het laagvliegen ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit ik een maandag in de trein en zie op de voorpagina van de gratis 'Spits'-krant staan: "

Brilkaaiman loopt Baarns gazon op

Baarn - Een inwoonster van Baarn kreeg zaterdagmiddag de schrik van haar leven. Terwijl ze lag te zonnen in de tuin wandelde een 50 centimeter lange brilkaaiman het gazon op. Het dier werd later door de gealarmeerde politie gevangen en naar reptielenzoo Serpo in Delft gebracht. Volgens Serpo was het voor het eerst dat een dergelijk reptiel frank en vrij door Nederland wandelde. (ANP) "

 

Ik dus zoeken in de lijst van beschermde dieren :

VERORDENING (EG) Nr. 2724/2000 VAN DE COMMISSIE

van 30 november 2000, Publicatieblad van de Europese Gemeenschappen

...

Alligatoridae

Alligator sinensis (I) Chinese alligator

Caiman crocodilus apaporiensis (I) Apaporis brilkaaiman

Caiman latirostris ** (I) Ø108a Breedsnuitkaaiman

Melanosuchus niger** (I) Ø109 Zwarte kaaiman

...

 

En de Serpo in Delft is al eerder in augustus (ook weer vacantie/komkommertijd) 1998 in het nieuws geweest met een brilkaaiman van 1,5 meter. Daarvan zou zelfs een verslag gemaakt zijn: "is het vangen en onderbrengen van de kaaiman door de postcodeloterij recordshow uitgezonden op TV. "

 

:cry::eek::eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zal niet lang meer duren of een wijk/landstreek oid. zal in het nieuws komen vanwege een gevaarlijk ontsnapt beest (spin, vogel, slang, panter?).
Baarn - Een inwoonster van Baarn kreeg zaterdagmiddag de schrik van haar leven. Terwijl ze lag te zonnen in de tuin wandelde een 50 centimeter lange brilkaaiman het gazon op.
zaterdag=21 juni, slechts 4 dagen later!!!!!!!

 

Prof. Lupardi, je moet een kristallen bol aanschaffen en dan ligt er weer een nieuwe carrière in het verschiet! :eek:

Nog even een nieuwe naam verzinnen naast Yoto :cry: en Piet :eek: , en je hebt er weer onvermoede mogelijkheden bij.

 

En met een ietsje meer geluk, of gewoon een langer lijstje, voorspel je ook nog PRECIES het goede beest. :D

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
[En met een ietsje meer geluk, of gewoon een langer lijstje, voorspel je ook nog PRECIES het goede beest. :D

 

++ Lex ++

En dan krijg je dit:

 

008993.jpg

 

GRTZ

 

Kruimeldief :lol1:The next time you're having a bad day, imagine this:

You're a Siamese Twin. Your brother, attached at your shoulder, is gay. You're not. He has a date coming over tonight. You only have one ass.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...