Bloodwoosj Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Hey, Remunj. Ik vrees dat dat moeilijk gaat worden. Het probleem is dat bij niet alle caches in NRW staat aangegeven dat ze in NRW liggen. Als je dus een pocketquerie maakt moet je er rekening mee houden dat sommige caches in NRW liggen, en bij anderen slechts is aangegeven dat ze in Duitsland liggen (maar dus niet dat ze in NRW liggen). Waarschijnlijk kom je verder als je een centraal punt in NRW uitzoekt en dan een serie PQ's laat maken in een bepaalde straal rond dat punt zodanig dat je ook de uiterste hoeken van NRW meeneemt. Maar hoeveel PQ's dat zullen zijn? Geen idee. Ik weet niet hoeveel caches er in NRW liggen. Greetz Bloodwoosj.
Remunj Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Hey, Remunj.Ik vrees dat dat moeilijk gaat worden. Het probleem is dat bij niet alle caches in NRW staat aangegeven dat ze in NRW liggen. Als je dus een pocketquerie maakt moet je er rekening mee houden dat sommige caches in NRW liggen, en bij anderen slechts is aangegeven dat ze in Duitsland liggen (maar dus niet dat ze in NRW liggen). Waarschijnlijk kom je verder als je een centraal punt in NRW uitzoekt en dan een serie PQ's laat maken in een bepaalde straal rond dat punt zodanig dat je ook de uiterste hoeken van NRW meeneemt. Maar hoeveel PQ's dat zullen zijn? Geen idee. Ik weet niet hoeveel caches er in NRW liggen. Greetz Bloodwoosj. Hallo Bloodwoosj, Vreemd, dat je op het Duitse forum hierover weinig tot niets kunt vinden. Dat het moeilijk gaat worden geloof ik onmiddellijk. In het verleden (2006) haalde ik de Duitse gegevens onder Duitsland binnen en kwam 90%, nu de laatste tijd komt er op die manier maar sporadisch iets binnen. Zie wel steeds meer dat ze de caches onder de deelstaat wegzetten. Daarom wilde ik mijn database van Duitsland wijzigen en alleen de caches van NRW binnen halen zoals je ook de caches van Nederland en Belgie kunt binnenhalen. Maar als het niet anders kan, dan maar op afstand van het huiscoordinaat. Maar wie weet, misschien is er iemand die wat meer gegevens heeft. Groetjes Remunj
Bloodwoosj Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Het probleem is dat groundspeak pas in 2007 (ik geloof in september) het bestaan van deelstaten in Duitsland heeft ingevoerd. Vanaf toen moest bij een nieuwe cache in Duitsland ook de deelstaat aangegeven worden. Alles wat van voor die tijd stamt, heeft slechts "Duitsland" bij "state" staan, tenzij de maker achteraf een en ander heeft aangepast. Wellicht dat er beter ideeën zijn dan slecteren op afstand. Ik ben ook benieuwd. Greetz, Bloodwoosj.
Remunj Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Dat jij ook benieuwd bent wil ik best geloven als mede grensbewoner. Daarom wachten we maar samen af of het wat wordt.
Biertjuh Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Weet iemand hoeveel PQ er nodig zijn voor de Duitse Deelstaat Noord Rijland Westfalen, indien mogelijk ook de PQ datums. Ik heb reeds op de Duiste Geocaching site gezocht maar niets gevonden. Thanks Remunj Lijkt me toch sterk dat je heel Noord Rijnland Westfalen nodig hebt. Neem de afstand Roermond - Paderborn, ruim 200 KM, hoe vaak zal je er komen. Waarom prik je niet een coördinaat in de buurt van b.v. Düsseldorf of Monchengladbach en neem een straal van b.v. 50 KM en maak drie PQ's, één met traditionals, één met multies en één met de rest. Vink aan dat je ze alleen in Duitsland wil hebben en volgens mij kan je dan voorlopig vooruit. Ruud
Bloodwoosj Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 knip... Vink aan dat je ze alleen in Duitsland wil hebben en volgens mij kan je dan voorlopig vooruit. Ruud ...knip In dat geval zul je dus gegarandeerd geen nieuwere caches krijgen dan die van voor september 2007, en ik denk niet dat dat is wat Remunj wil. Greetz Bloodwoosj.
Biertjuh Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 knip... Vink aan dat je ze alleen in Duitsland wil hebben en volgens mij kan je dan voorlopig vooruit. Ruud ...knip In dat geval zul je dus gegarandeerd geen nieuwere caches krijgen dan die van voor september 2007, en ik denk niet dat dat is wat Remunj wil. Greetz Bloodwoosj. Oké dan laat je alleen in Duitsland weg, gevolg je krijgt er een paar in Nederland bij, aangezien daar de meeste al gevonden zijn lijkt me dat geen probleem. Ruud
Remunj Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Je Kiest Duitsland en daarbij de deelstaat NRW. Dat heb ik trouwens al gedaan afstand 100 km vanaf huiscoordinaat. Ben alleen benieuwd of ik over de grens van 500 ga, maar dat zie ik wel.
Biertjuh Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 (bewerkt) Je Kiest Duitsland en daarbij de deelstaat NRW.Dat heb ik trouwens al gedaan afstand 100 km vanaf huiscoordinaat. Ben alleen benieuwd of ik over de grens van 500 ga, maar dat zie ik wel. Als je geen "Days to Generate" aanvinkt en dan de PQ draait en dan "preview the search", zie je of je over de 500 bent. Life can be that easy Ruud 22 oktober 2008 bewerkt door Biertjuh
Remunj Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Dank, weer wat geleerd, maar dat oen we allemaal op zijn tijd. Groejes Remunj
Biertjuh Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Je Kiest Duitsland en daarbij de deelstaat NRW.Dat heb ik trouwens al gedaan afstand 100 km vanaf huiscoordinaat. Ben alleen benieuwd of ik over de grens van 500 ga, maar dat zie ik wel. Als je geen "Days to Generate" aan vinkt en dan de PQ draait en dan "preview the search", zie je of je over de 500 bent. Life can be that easy Ruud Ik wil hier nog even op terug komen. Wat voor de één vanzelfsprekend is, is voor de ander nieuw. Zolang je in de PQ de "Days to Generate" niet aan vinkt, is het mogelijk de PQ net zo lang aan te passen en te bekijken via "preview the search" totdat hij aan je verwachting voldoet. Pas hierna vink je de dag aan dat de PQ daadwerkelijk gedraaid moet worden. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, voor leraar ben ik niet in de wieg gelegd maar de wijsheid komt van het bijwonen van een GSAK event, hetgeen ik iedereen kan aanbevelen Ruud
Remunj Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Dank voor de uitleg. Ik heb mij daarom ook al ingeschreven voor het event in Heel. Groetjes Remunj
GoudHaartje Geplaatst 26 december 2008 Geplaatst 26 december 2008 Ik wil graag een pocket query maken en dat is me ook gelukt, denk ik. Want ik kan een hele lijst zien in de preview. Maar dat bestand moet toch ook per mail worden gestuurd ? Ik heb aangegeven dat het naar het mail adres kan want bij mijn account hoort. Hoelang duurt het voor dat mailtje komt. Ik heb geen dagen aangevinkt want, ik wil het bestand graag meteen ontvangen. Wat doe ik fout ? groetjes wendy
Jurgen & Co Geplaatst 26 december 2008 Geplaatst 26 december 2008 Gewoon vandaag aanvinken dan wordt hij vrijwel onmiddellijk verstuurd.
GoudHaartje Geplaatst 26 december 2008 Geplaatst 26 december 2008 Bedankt jurgen, ik heb wat zitten prutsen en ik heb inderdaad een PQ per mail ontvangen. Ik heb alles simpel gehouden maar ga eens verder kijken om het wat meer te specificeren. Ach, de films die nu op tv zijn heb ik toch al gezien, dus tijd genoeg vanavond. groetjes wendy
Aanbevolen berichten