H@ria Geplaatst 19 juni 2007 Geplaatst 19 juni 2007 Hallo, Ik heb een paar weken geleden de mapsend topo 3D duitsland aangeschaft en deze vandaag binnen gekregen. Meteen een aanvang genomen met installeren, maar helaas, na 8%, zegt Vista dat deze de drivers (error code-2) niet kan installeren. Enige mogelijkheid was, op óke drukken, daarna werd de installatie beëindigd. Is er misschien een oplossing voor dit probleem, behalve, weer terug te gaan XP ? Ik wacht met smart op jullie reactie, want over paar weken ga ik naar Duitsland op vakantie, en ik hoop met de kaarten op mijn Magellan eXplorist 500.
de Roode Lantaarn Geplaatst 19 juni 2007 Geplaatst 19 juni 2007 Staat er op de verpakking dat het Vista compatible is? Of staat dit misschien op de site van de verkoper? Zo ja, dan maar eens een mailtje er aan wagen.
Team Firefox Geplaatst 19 juni 2007 Geplaatst 19 juni 2007 eTrex Vista? Windows Vista en Magellan Mapsend Topo 3D Germany
H@ria Geplaatst 20 juni 2007 Auteur Geplaatst 20 juni 2007 , Staat er op de verpakking dat het Vista compatible is?Of staat dit misschien op de site van de verkoper? Zo ja, dan maar eens een mailtje er aan wagen. Nee, er staat niet duidelijk of het Windows Vista compatible is. Dit staat op de verpakking: Microsoft Widows 98, 2000, XP, ME or higher. Wat word dan precies bedoelt met "higher"?
Team Firefox Geplaatst 20 juni 2007 Geplaatst 20 juni 2007 Wat word dan precies bedoelt met "higher"? Ik denk dat je deze vraag het beste kan voorleggen bij de importeur van Magellan in Nederland: http://www.hollandnautic.nl/ Er blijkt toch een flinke berg software niet of slecht compatible te zijn met Vista. Mogelijk is dat ook het geval met het kaartmateriaal wat jij hebt
de Roode Lantaarn Geplaatst 20 juni 2007 Geplaatst 20 juni 2007 Ik vermoed dat de tekst geschreven is in de tijd (en in de context) dat er een opvolger voor XP gepland was maar daar de naam nog niet van bekend was. Longhorn was o.a. een mogelijke naam maar heeft het nooit verder gebracht dan een Betaversie. Hoe dan ook, het is wel erg voorbarig om te zeggen dat hij upwarts compatible (higher) is terwijl er nog niets feitelijk bekend was over het besturingssysteem. Bij XP kun je, voor software welke niet fijn draait, een instelling maken in de snelkoppeling zodat hij in Win98 mode draait. Nu heb ik geen Vista maar wellicht dat dit hier ook mogelijk is. Snelkoppeling maken van de setup.exe, Eigenschappen opvragen en Windows 98 (of XP) compatible laten draaien. Als dit niet werkt dan gewoon de importuer bellen en naar een oplossing vragen.
H@ria Geplaatst 21 juni 2007 Auteur Geplaatst 21 juni 2007 Ik vermoed dat de tekst geschreven is in de tijd (en in de context) dat er een opvolger voor XP gepland was maar daar de naam nog niet van bekend was. Longhorn was o.a. een mogelijke naam maar heeft het nooit verder gebracht dan een Betaversie.Hoe dan ook, het is wel erg voorbarig om te zeggen dat hij upwarts compatible (higher) is terwijl er nog niets feitelijk bekend was over het besturingssysteem. Bij XP kun je, voor software welke niet fijn draait, een instelling maken in de snelkoppeling zodat hij in Win98 mode draait. Nu heb ik geen Vista maar wellicht dat dit hier ook mogelijk is. Snelkoppeling maken van de setup.exe, Eigenschappen opvragen en Windows 98 (of XP) compatible laten draaien. Als dit niet werkt dan gewoon de importuer bellen en naar een oplossing vragen. Heb contact gezocht met de importeur en inderdaad, Windows Vista is de schuldige. Een kant en klare oplossing is er (nog) niet, behalve overstappen naar Windows XP. Dat heb ik maar gedaan en daarna geen enkel probleem meer. Bedankt voor jullie inzet.
Twin Peaks Geplaatst 17 juli 2007 Geplaatst 17 juli 2007 (bewerkt) Heb contact gezocht met de importeur en inderdaad, Windows Vista is de schuldige.Een kant en klare oplossing is er (nog) niet, behalve overstappen naar Windows XP. Dat heb ik maar gedaan en daarna geen enkel probleem meer. Bedankt voor jullie inzet. Mmmm.. jammer dat ik dit nu pas lees. Op mijn nieuwe laptop, waarop Vista geinstalleerd is, had ik met dezelfde problemen te kampen. Diverse programma's waarvoor fabrikanten nog geen Vista drivers hadden ontwikkeld werkten niet meer. o.a. de Magellan software, wat natuurlijk het meest lastig voor mij was. Omdat ik wel erg gecharmeerd ben van Vista, vond ik XP terugzetten geen optie. Dual-boot ? een optie, maar vond ik ook te lastig. Na wat te hebben rondgespit en geGoogled en bij vrienden nagevraagd, was ik eruit. Op de downloadsite van Microsoft Windows heb ik het programma "Virtual PC" gedownload en dit vervolgens op de PC geinstalleerd. De installatie hiervan is kinderlijk eenvoudig, gewoon de stappen volgen. Geef genoeg HD-ruimte op voor EN het besturingssysteem wat je wilt gebruiken (in mijn geval XP) EN de software die je daarin wilt installeren. Na installatie Virtual PC opstarten en je komt in een zwart (Dos) scherm. Een "virtuele PC" dus waarop je vervolgens XP of een ander besturingssysteem installeert. Daarna kun je alles wat niet onder Vista draait installeren onder XP op je virtuele pc en......alles draait als een trein. Ik start dus gewoon op in Vista en als ik bijvoorbeeld naar Mapsent wil, start ik via een icoontje op de desktop XP op. Met "Alt-Enter" fullscreen maken en je zit in XP, terwijl Vista op de achtergrond rustig meedraait. Niks dual-boot. Gewoon met een simpele klik van het ene systeem in het andere en dus de voordelen van beide systemen. Voor mij....de perfecte oplossing! Mischien heeft iemand anders hier ook wat aan? 17 juli 2007 bewerkt door Twin Peaks
thex Geplaatst 18 juli 2007 Geplaatst 18 juli 2007 Virtual PC 2007, ik dacht nog ... leuk tooltje, met name omdat om eoa dubieuze reden een ander en meer bekend produkt niet wil. Geen documentatie, copy-paste doet het niet, netwerk na installatie NT4: verrotte communicatie, shares werken niet, een NT 2000 prof wil maar niet booten en is slechts 1x van de 200 pogingen tot een boot gekomen (natuurlijk was mijn virtuele schijf net te klein, en ik kan het proces maar niet herhalen). Eindeloos booten op netwerk, maar verder tot niets komen. Kortom, na enige uren rode konen slaat de stoom me uit de oren. Microsoft: arrogante lummels ... bedankt !
Twin Peaks Geplaatst 18 juli 2007 Geplaatst 18 juli 2007 (bewerkt) Virtual PC 2007, ik dacht nog ... leuk tooltje, met name omdat om eoa dubieuze reden een ander en meer bekend produkt niet wil. Geen documentatie, copy-paste doet het niet, netwerk na installatie NT4: verrotte communicatie, shares werken niet, een NT 2000 prof wil maar niet booten en is slechts 1x van de 200 pogingen tot een boot gekomen (natuurlijk was mijn virtuele schijf net te klein, en ik kan het proces maar niet herhalen). Eindeloos booten op netwerk, maar verder tot niets komen. Kortom, na enige uren rode konen slaat de stoom me uit de oren. Microsoft: arrogante lummels ... bedankt ! Ik heb er zat documentatie over kunnen vinden. eeehhh.. had je dit : Compatibility white paper eerst gelezen? De combinatie XP onder Vista werkt ECHT prima hoor! (nu al op 2 PC's) 18 juli 2007 bewerkt door Twin Peaks
thex Geplaatst 19 juli 2007 Geplaatst 19 juli 2007 Nou, dan moet je me die documentatie maar eens aanwijzen. Je bedoelt toch niet die matige help, waar werkelijk om alle problemen heen gepraat wordt. Of die enorme kennisdatabase waar werkelijk niemand iets aan heeft toegevoegd inzake dit produkt. Host: XP Professional En: dus geen reden tot vervelende problemen. Te installeren: NT 2000 professional: ook geen reden. Ook geen reden kunnen vinden dat hij sommige CD's slechtst 1 op 200 keer boot, en op een andere wel wil, behalve een zwakzinnig verhaal van onnodige boots over netwerken die je 'ignoren' moet met enige ferme drukken op escape en return toets. Installeren van de uitbreiding binnen de te hosten OS: niet compatibel is de foutmelding (NT 4). En ja: copy-paste werkt alleen na herstart van de host. NIET DUS. En ja: met een lege box valt een set-up ook niet te draaien he ! Moet ik me eerst in alle bochten wringen om die alsnog aan de praat te krijgen .... nee VMWare is een stuk beter. Kortom: mij gaat het met 20 jaar IT-ervaring niet lukken, dat is wel zeker.
Team Firefox Geplaatst 19 juli 2007 Geplaatst 19 juli 2007 (bewerkt) Op de downloadsite van Microsoft Windows heb ik het programma "Virtual PC" gedownload en dit vervolgens op de PC geinstalleerd. Zou op zich een hele mooie oplossing zijn Twin Peaks, alleen als ik het zo bekijk gaat het dus alleen lukken met de uitgebreidere versies van Vista (Ultimate en Business) die vanaf 400 euro over de toonbank gaan. Bij Home en Home Premium, wat de meesten toch zullen hebben, werkt Virtual PC helaas niet. De Foxvrouw heeft sindskort ook Vista en ze loopt eigenlijk continu tegen beperkingen aan: interne cardreader met geen mogelijkheid te herkennen, fotocamera wordt niet herkend, diverse games die alleen ondersteund worden door oudere videokaarten, diverse anti-spyware-, anti-malware-, anti-virusscanners die niet werken en een beperkte keuze voor een firewall. Randapparatuur heeft ze er nog niet eens op aangesloten gehad. Wie het mag oplossen: ik zei de gek Nog even en er gaat gewoon XP op en anders een stap in het diepe met Linux! 20 juli 2007 bewerkt door Team Firefox
H@ria Geplaatst 20 juli 2007 Auteur Geplaatst 20 juli 2007 Heb contact gezocht met de importeur en inderdaad, Windows Vista is de schuldige. Een kant en klare oplossing is er (nog) niet, behalve overstappen naar Windows XP. Dat heb ik maar gedaan en daarna geen enkel probleem meer. Bedankt voor jullie inzet. Mmmm.. jammer dat ik dit nu pas lees. Op mijn nieuwe laptop, waarop Vista geinstalleerd is, had ik met dezelfde problemen te kampen. Diverse programma's waarvoor fabrikanten nog geen Vista drivers hadden ontwikkeld werkten niet meer. o.a. de Magellan software, wat natuurlijk het meest lastig voor mij was. Omdat ik wel erg gecharmeerd ben van Vista, vond ik XP terugzetten geen optie. Dual-boot ? een optie, maar vond ik ook te lastig. Na wat te hebben rondgespit en geGoogled en bij vrienden nagevraagd, was ik eruit. Op de downloadsite van Microsoft Windows heb ik het programma "Virtual PC" gedownload en dit vervolgens op de PC geinstalleerd. De installatie hiervan is kinderlijk eenvoudig, gewoon de stappen volgen. Geef genoeg HD-ruimte op voor EN het besturingssysteem wat je wilt gebruiken (in mijn geval XP) EN de software die je daarin wilt installeren. Na installatie Virtual PC opstarten en je komt in een zwart (Dos) scherm. Een "virtuele PC" dus waarop je vervolgens XP of een ander besturingssysteem installeert. Daarna kun je alles wat niet onder Vista draait installeren onder XP op je virtuele pc en......alles draait als een trein. Ik start dus gewoon op in Vista en als ik bijvoorbeeld naar Mapsent wil, start ik via een icoontje op de desktop XP op. Met "Alt-Enter" fullscreen maken en je zit in XP, terwijl Vista op de achtergrond rustig meedraait. Niks dual-boot. Gewoon met een simpele klik van het ene systeem in het andere en dus de voordelen van beide systemen. Voor mij....de perfecte oplossing! Mischien heeft iemand anders hier ook wat aan? Bedankt voor de uitgebreide informatie, maar ik ben al overgestapt naar XP en gelukkig geen enkel probleem meer. Nogmaals bedankt.
Twin Peaks Geplaatst 20 juli 2007 Geplaatst 20 juli 2007 Op de downloadsite van Microsoft Windows heb ik het programma "Virtual PC" gedownload en dit vervolgens op de PC geinstalleerd. Zou op zich een hele mooie oplossing zijn Twin Peaks, alleen als ik het zo bekijk gaat het dus alleen lukken met de uitgebreidere versies van Vista (Ultimate en Business) die vanaf 400 euro over de toonbank gaan. Bij Home en Home Premium, wat de meesten toch zullen hebben, werkt Virtual PC helaas niet. De Foxvrouw heeft sindskort ook Vista en ze loopt eigenlijk continu tegen beperkingen aan: interne cardreader met geen mogelijkheid te herkennen, fotocamera wordt niet herkend, diverse games die alleen ondersteund worden door oudere videokaarten, diverse anti-spyware-, anti-malware-, anti-virusscanners die niet werken en een beperkte keuze voor een firewall. Randapparatuur heeft ze er nog niet eens op aangesloten gehad. Wie het mag oplossen: ik zei de gek Nog even en er gaat gewoon XP op en anders een stap in het diepe met Linux! Ik heb de meest basis Home versie van Vista op de laptop en Virtual PC draait PRIMA! Was hierover getipt door een ICT er die me wist te vertellen dat het gewoon op alle versies werkt.
Aanbevolen berichten