Buteo66 Geplaatst 21 september 2007 Geplaatst 21 september 2007 Het is vast een makkie, maar ik kan het in de handleiding niet vinden. Ik heb de kaartdatum op "dutch" gezet. Wat moet ik nog meer instellen om RD-coordinaten te kunnen gebruiken?
Sigmasailor Geplaatst 21 september 2007 Geplaatst 21 september 2007 In het zelfde scherm (eenheden) het format in de bovenste regel (staat nu denk op GG MM.mmm) ook op Dutch of RD (weet ik even niet uit mijn hoofd) instellen. Als je dat direct doet veranderd de datum vanzelf mee. Andersom ook; ik heb ondekt dat de bovenste aanpassen tegelijk de datum aanpast.
stefanne_3 Geplaatst 21 september 2007 Geplaatst 21 september 2007 Het is vast een makkie, maar ik kan het in de handleiding niet vinden. Ik heb de kaartdatum op "dutch" gezet. Wat moet ik nog meer instellen om RD-coordinaten te kunnen gebruiken? Er daar gaat het vaak vout: als je vergeet dat de 'kaartdatum' op dutch staat (ipv WGS84) en 'positieformaat' staat op hddd mm.mmm (ipv Ned. RD grid) dat heb je een afwijking waarmee je met geen mogelijkheid meer een cache kan vinden als je de coordinaten handmatig invoerd. Deze oplossing staat trouwens al meerdere malen op dit forum
Buteo66 Geplaatst 21 september 2007 Auteur Geplaatst 21 september 2007 Dankjulliewel! Waar zouden we zijn zonder de trein het forum!
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 22 september 2007 Geplaatst 22 september 2007 En dan is er altijd nog mijn recepten-webpage voor RD instellingen: http://www.xs4all.nl/~atarist/geo/gps_rd.htm
Aanbevolen berichten