Tanuki Geplaatst 13 september 2007 Geplaatst 13 september 2007 (bewerkt) Vandaag tijdens 'Het Sterrebos' in Drenthe, bij de 'vis-trap' 2 kreeften gezien! Kon m'n ogen bijna niet geloven, wist niet dat kreeften hier ook voorkomen. De foto's zijn helaas niet van erg goede kwaliteit door reflectie. En onze camera is nu niet bepaald waterdicht, toch even een plaatje: De 'vistrap': Eén van de kreeften: Lijkt me toch vrij bijzonder of heb ik het mis 13 september 2007 bewerkt door Tanuki
Lex Geplaatst 13 september 2007 Geplaatst 13 september 2007 http://www.seamasters.be/prikbord/topic.asp?TOPIC_ID=58
Team Professor X Geplaatst 14 september 2007 Geplaatst 14 september 2007 Heel mooi. Dit is de gevlekte Amerikaanse rivierkreeft die eigenlijk de inheemse kreeft heeft verdrongen. Nog mooier is om die inheemse te spotten, maar dat is erg lastig. Zelf heb ik helaas wel een keer een dood exemplaar aangetroffen in de Steenwijker Aa. Lees dit verhaal
Janivanda Geplaatst 14 september 2007 Geplaatst 14 september 2007 Heel mooi. Dit is de gevlekte Amerikaanse rivierkreeft die eigenlijk de inheemse kreeft heeft verdrongen.Nog mooier is om die inheemse te spotten, maar dat is erg lastig. Zelf heb ik helaas wel een keer een dood exemplaar aangetroffen in de Steenwijker Aa. Lees dit verhaal Ach.. ga een keer duiken in de Nederlandse wateren en je komt ze overal tegen, de zoetwaterkreeften. Wel apart om ze zo vanaf "het droge" te spotten!
Tanuki Geplaatst 26 september 2007 Auteur Geplaatst 26 september 2007 Bedankt voor de exta info en links. Toch weer heel wat opgestoken! CU!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden