speurvuur Geplaatst 11 september 2007 Geplaatst 11 september 2007 Op gps.nl heeft niemand mij een oplossing kunnen helpen. Ik hoop dat hier iemand wel een oplossing voor heeft: Weet iemand hoe en waar kaart kleuren in te stellen? Een topokaart in Garmin Mapsource op de PC bevat duidelijke kleuren (wit='niks',oranje=bebouwde kom, groen=bos,groenstrook etc etc). Maar zo gauw als de kaart is over gezet naar mijn 60CSx zijn de kleuren anders en hou ik alleen nog maar oranje en groen over. Het kleurverschil tussen deze laatste kleuren zijn zo klein dat het verschil lastig te zien is. Ik zou liever de kleuren willen hebben zoals ook op de PC zichtbaar is. Weet iemand hoe en waar ik dat kan instellen? NB: Ik gebruik geen maritieme kleuren op de 60Csx. Alvast bedankt!
0 Kleine welp Geplaatst 11 september 2007 Geplaatst 11 september 2007 Ik ben bang dat deze kleuren niet te veranderen zijn. Alleen maar door het kiezen van een ander kleuren schema, maar dat is denk ik niet wat je bedoeld.
0 speurvuur Geplaatst 11 september 2007 Auteur Geplaatst 11 september 2007 Ik ben bang dat deze kleuren niet te veranderen zijn. Alleen maar door het kiezen van een ander kleuren schema, maar dat is denk ik niet wat je bedoeld. Nee inderdaad, ik zou gewoon graag de kleuren willen gebruiken zoals het ook met mapsource op de PC te zien is. Ik snap uberhaupt het doel er niet van dat de kleuren op het GPS device anders moeten zijn (het wordt er zeker niet duidelijker op op zo'n klein scherm). Ik zou het zelf als een 'software bug' defineren ......
0 Jurgen & Co Geplaatst 11 september 2007 Geplaatst 11 september 2007 Kijk eens op de site van Garmin (Nl,DE,Com) hier worden screenshots getoond. Wanneer die van jou niet afwijken dan is het normaal. Wat je misschien nog kunt veranderen is het contrast.
0 Lex Geplaatst 11 september 2007 Geplaatst 11 september 2007 Nee, want de screenshotkleuren wijken af van de op het scherm getoonde kleuren. De screenshots zien er veel fraaier uit dan de werkelijk op het scherm getoonde afbeelding!
0 speurvuur Geplaatst 12 september 2007 Auteur Geplaatst 12 september 2007 (bewerkt) ok, ik begrijp dus dat ik niet de enig ben die dit heeft...... Als je de kleuren in de folder bekijkt ( http://www.garmin.nl/assets/garminproduct/...060Cx_60CSx.pdf ) dan zien ze er toch anders uit (vooral de menu icoontjes zijnkleuriger) 12 september 2007 bewerkt door speurvuur
0 Lex Geplaatst 12 september 2007 Geplaatst 12 september 2007 Klopt, in de folder zie je screenshots. Als je zelf screenshots maakt met xImage krijg je dezelfde kleuren, en die wijken af van de op het scherm getoonde.
0 Janivanda Geplaatst 13 september 2007 Geplaatst 13 september 2007 (bewerkt) Heeft dit "probleem" niet te maken met het kleurdiepteverschil tussen de Garmin GPSr (De kleurmodellen zoals de 60Csx) en het beeldscherm? De Garmin GPSr heeft een kleurdiepte van 256 kleuren, terwijl de meeste beeldschermen er 4.294.967.296 hebben ("Ware Kleuren" - 32Bits). Dit is nogal een verschil. Hetzelfde effect zou je krijgen wanneer je een digitale foto met een bewerkingsprogramma naar een kleurdiepte van 256 kleuren zou zetten. Ik zou niet zozeer over een "bug" spreken, maar over de grenzen van de display van de GPSr. 13 september 2007 bewerkt door Janivanda
0 speurvuur Geplaatst 13 september 2007 Auteur Geplaatst 13 september 2007 Heeft dit "probleem" niet te maken met het kleurdiepteverschil tussen de Garmin GPSr (De kleurmodellen zoals de 60Csx) en het beeldscherm?De Garmin GPSr heeft een kleurdiepte van 256 kleuren, terwijl de meeste beeldschermen er 4.294.967.296 hebben ("Ware Kleuren" - 32Bits). Dit is nogal een verschil. Hetzelfde effect zou je krijgen wanneer je een digitale foto met een bewerkingsprogramma naar een kleurdiepte van 256 kleuren zou zetten. Ik zou niet zozeer over een "bug" spreken, maar over de grenzen van de display van de GPSr. Dat zou inderdaad goed kunnen en in dat geval is het inderdaad geen bug. Maar ja, dan heb ik dan wel graag een functie waarbij ik zelf de kleuren kan kiezen. Je hebt niets voor niets een kleuren-device gekocht dus dan wil je ook kleuren gebruiken (dat maakt nogal veel verschil voor de duidelijkheid).
0 stefanne_3 Geplaatst 13 september 2007 Geplaatst 13 september 2007 Heeft dit "probleem" niet te maken met het kleurdiepteverschil tussen de Garmin GPSr (De kleurmodellen zoals de 60Csx) en het beeldscherm? De Garmin GPSr heeft een kleurdiepte van 256 kleuren, terwijl de meeste beeldschermen er 4.294.967.296 hebben ("Ware Kleuren" - 32Bits). Dit is nogal een verschil. Hetzelfde effect zou je krijgen wanneer je een digitale foto met een bewerkingsprogramma naar een kleurdiepte van 256 kleuren zou zetten. Ik zou niet zozeer over een "bug" spreken, maar over de grenzen van de display van de GPSr. Dat zou inderdaad goed kunnen en in dat geval is het inderdaad geen bug. Maar ja, dan heb ik dan wel graag een functie waarbij ik zelf de kleuren kan kiezen. Je hebt niets voor niets een kleuren-device gekocht dus dan wil je ook kleuren gebruiken (dat maakt nogal veel verschil voor de duidelijkheid). Lijkt mij sterk, we hebben het niet over natuurgetrouwe weergave van foto's. Zet je PC-beeeldscherm eens op 256 kleuren en bekijk dan de verschillen met je GPSr. Ben je niet tevreden, schrijf dan een klacht via de com-site. In het verleden heb ik zo wel vaker oplossingen gekregen bij de volgende update.
Vraag
speurvuur
Op gps.nl heeft niemand mij een oplossing kunnen helpen.
Ik hoop dat hier iemand wel een oplossing voor heeft:
Weet iemand hoe en waar kaart kleuren in te stellen?
Een topokaart in Garmin Mapsource op de PC bevat duidelijke kleuren (wit='niks',oranje=bebouwde kom, groen=bos,groenstrook etc etc).
Maar zo gauw als de kaart is over gezet naar mijn 60CSx zijn de kleuren anders en hou ik alleen nog maar oranje en groen over.
Het kleurverschil tussen deze laatste kleuren zijn zo klein dat het verschil lastig te zien is.
Ik zou liever de kleuren willen hebben zoals ook op de PC zichtbaar is.
Weet iemand hoe en waar ik dat kan instellen?
NB: Ik gebruik geen maritieme kleuren op de 60Csx.
Alvast bedankt!
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten