Spring naar bijdragen

WAAS


andemo

Aanbevolen berichten

Op mijn Garmin Legend kan ik een funtie "WAAS" inschakelen of uitschakelen. Kan iemand mij vertellen wat nu het verstandigst is. Het zal vast wel eerder door iemand zijn gevraagd, maar ja, ik ben dan ook maar een leek wat internet betreft. :D Maar wil wel snel leren. :thumbup:

 

Alvast bedankt

Andemo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Interessante informatie over WAAS op : http://www.garmin.com/aboutGPS/waas.html

In de handleiding van mijn nagelnieuwe Vista staat het volgende ivm. WAAS :

 

Ten tijde van het ter perse gaan van deze handleiding (juli 2001) is dit systeem beperkt beschikbaar in de VS en in ieder geval voor gebruik in Europa dient de functie te worden uitgeschakeld om ongewenste positiewijzigingen te voorkomen.

 

Cachemier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ten tijde van het ter perse gaan van deze handleiding (juli 2001) is dit systeem beperkt beschikbaar in de VS en in ieder geval voor gebruik in Europa dient de functie te worden uitgeschakeld om ongewenste positiewijzigingen te voorkomen.

Dit is sinds het officieel worden van EGNOS satelliet 33 op 1 februari 2003 niet meer geldig.

 

Bij voldoende uitzicht is het goed mogelijk dat je een verbetering in positienauwkeurigheid krijgt. Het opbouwen van het gegevensbestand duurt even, enkele minuten, maar dan is een verwachte fout (EPE) van 2 m zeer wel mogelijk. Zonder WAAS/EGNOS zal de EPE nooit onder de 4 m komen, en dan nog slechts bij uitzondering. Vergelijk de opgegeven waarde voor de EPE met WAAS wel en niet ingeschakeld, en kies de toestand met de kleinste EPE.

Let op: WAAS werkt niet in de batterijspaarstand.

 

Zie ook het draadje Waas - Nauwkeurig zoeken in dit forum.

 

++ Lex ++

 

N.B. Ik zie nu dat Bytheway en ik tegelijkertijd naar hetzelfde draadje verwijzen. Wellicht is het beter dit draadje te sluiten en daar verder te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...