Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
Klinkt niet als een sympathiek onderwerp, maar wat ik bedoel is het volgende:

Vaak vind je om een prachtige waterdichte cache container (bijvoorbeeld een ammobox of een stevige tupperware container) een kleffe natte modderige stinkende plastic zak heen. Waar is dat voor nodig? Doorgaans is de container zelf uitstekend waterdicht. Maar doordat er een zak omheen zit blijft er ook als het niet meer regent water staan, en wordt op den duur de inhoud alsnog vochtig. En je krijgt viest natte modderige handen, terwijl het prima droog weer is (bij regen spoelen ze wel weer schoon).

Ik heb wel eens de zak meegenomen om hem later weg te gooien. Leek me een goede daad.

Maar ik snap niet waar die zak voor dient. Dikwijls niet eens ter camouflage, want dan is er een felgekleurde boodschappenzak voor gebruikt in plaats van een vuilzak. Maar ook in dat laatste geval, is een cache meestal net zo goed verstopt zonder als met zak.

Is het een idee om de zakken in het vervolg weg te laten, en ze, waar ze ook voorkomen, mee te nemen, en weg te gooien bij wijze van CITO?

Helemaal mee eens. Achteraf weet ik ook niet meer waarom ik een zak om de doos had gedaan bij Kerkje Harkema.

Paar weken terug een paar mooie munitikistjes gescoord en de cache vervangen: tegelijk de cache uitgemest en alle 'zooi' weggegooid.

Ik heb zelfs het idee dat een zak tegenwerkt; er ontstaat condens tussen cache en zak waardoor de inhoud makkelijker nat wordt. Gelukkig bestaan er ziplock zakjes.

Hij kan er nu weer jaren tegen.

Sigmasailor

bewerkt door Sigmasailor
Geplaatst

Laatst heb ik mijn cachedoos van 'Moeras' van een kleintje vervangen door een grotere ammo box.

Toen bleek dat die hoekige vorm zeer goed herkenbaar was op afstand voor passerende mensen.

Ik heb toen een grijs-groen-groezelige plastic zak er omheen gedaan om de lijnen te breken. Nu dwaalt de blik er overheen zonder te stokken, zal ik maar zeggen.

Geplaatst

En bij een ammobox kun je af en toe (1 a 2 keer per jaar) ook nog de rubberen rand goed schoonmaken en inspuiten met siliconen spray, zodat e.e.a. goed blijft sluiten.

Jan

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...