Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

In reactie op de laatste zinsnede op de travelbugsite http://www.geocaching.com/track/

(Q. Why are there two tags?

A. There is one tag that says "COPY" on it. This tag you hold on to to keep as a memento and a quick way to check up on your bugs. There's no rule that you can't use it, so it's up to you what to do with it!)

Heeft iemand ervaringen opgedaan met het gebruik van de copy-tag die je bij de travelbug krijgt?

Groet

doofie

Geplaatst

Ik denk dat het als volgt werkt: Je neemt een voorwerp, hangt daar een van je travel bug tags aan vast, meldt die aan bij geocaching.com en plaatst die in een cache (dan is het een hitchhiker), en bewaart de tag met dezelfde code. Doordat je die ene bewaard hebt, heb je een soort van emotionele herinnering aan de hitchhiker en kun je eventueel met de code je travel bug terugzoeken. Je kunt aan je Travel Bug een opdracht meegeven, bijvoorbeeld "this TB wants to travel to Seattle, WA, USA and then back to The Netherlands" of "Rondje door Nederland maken" of "This TB wants to travel east only". Dat kun je duidelijk maken op de pagina van die TB op geocaching.com en eventueel ook met een briefje op de TB zelf.

Correct me if I'm wrong :blush:

Geplaatst
... Je kunt aan je Travel Bug een opdracht meegeven, bijvoorbeeld "this TB wants to travel to Seattle, WA, USA "...

Correct me if I'm wrong ;)

Zou ik niet doen. :blush: Mijn hitchhiker is in die omgeving zoekgeraakt...

Geplaatst

Onze travelbug "Willy the wandering Wenguin" is helaas verloren gegaan (wrong place at the wrong time). Nu rest alleen nog het tweede plaatje. Had ik nog helemaal niet aangedacht, maar door die aan een tweede Willy te hangen (een reincarnatie zeg maar) kan hij toch weer verder reizen. Het nummer en de bijbehorende site blijven immers gelijk.

Je moet de copy-tag niet gaan gebruiken als het origineel nog rondzwerft, dan gaat het geheel een beetje door elkaar lopen.

Binnenkort weer "on the road" dus : Willy the Wandering Wenguin (nu alleen nog een tweede wenguin vinden :blush: )

RR

Geplaatst

Met de code van de copytag kun je zelf ook de logs aanvullen mocht blijken dat een newby de TB niet op de juiste wijze gelogd heeft. Mits maar uit zijn loggings blijkt waar ie hem inmiddels heeft achtergelaten.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...