Spring naar bijdragen

Hand GPS met Bluetooth


Aanbevolen berichten

Voor zover ik weet de eerste handgps met Bluetooth. :D

 

Beschrijving

Fabrikant

 

Test

Test 2

 

Prijs: EUR 260,00 !!

Ook hier te koop.

 

Geen geld. Een losse Emtac 'module' -geen display- kost rond de 430 Euro. Specs zien er ook zeer goed uit. Voorzien van de modernste chipset.

 

Een ideale ontvanger in combinatie met een van bluetooth voorziene Pocket PC (Ipaq-Loox)

Een mooi duo om mee te cachen én om m.b.v. TomTom naar de cache te rijden.

 

Toppie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja, van dat soort dingen baal je flink.

Aan de andere kant kan je dan nooit meer wat kopen, want je weet hoe het gaat in deze handel. Steeds beter, mooier, sneller en de prijzen blijven maar zakken.

 

Neem nu de prijs van de Loox. In drie maanden 150 euro van de prijs af! :blush:

 

Sterkte ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie in je sig dat je een lowe externe gps antenne hebt. Wat voor aansluiting heeft het ding en waar heb je het op aangesloten en ... de hamvrag in hoeverre maakt het verschil in een auto zonder warmtewerend glas? Ik heb zonwerend glas of getint glas maar in ieder geval in en buiten de auto bijna hetzelfde signaal met de garmin. Volgens de lui van garminshop werkt dan een re-radiating antenne in zijn geheel niet bij mij op de etrex venture.

 

Maaaaar op de emtac wil namelijk een externe antenne met iets van PMX aansluiting of zo ;)

 

Het gaat mij puur om die momenten dat ik met PDA en TomTom ergens rijdt en geen enkel signaal meer heb. Zoals verleden week ik Apeldoorn. Mooie lanen met dikke bladerdak. Signaal wegenlang en dus minutenlang 0.0. Op de Etrex en de Emtac.

Dan lees ik op die andere forum wel steeds van mensen met 12 sattelieten op TomTom, maar daar heb ik ernstig mijn twijfels over ;)

 

GRTZ

 

Kruimeldief :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie in je sig dat je een lowe externe gps antenne hebt. Wat voor aansluiting heeft het ding en waar heb je het op aangesloten en ... de hamvrag in hoeverre maakt het verschil in een auto zonder warmtewerend glas?

Ik heb ook zo'n Lowe antenne. Die heeft als aansluiting een BNC-plug. Vroeger had Garmin die aansluiting min of meer als standaard, en de GPS V heeft hem nog steeds. De eigen antenne zit er ook op, en die kan je verwisselen voor de externe antenne. De externe antenne trekt stroom (ca. 50 mA), en die moet de aansluiting dus ook kunnnen leveren.

 

Warmtewerend glas heb je in soorten, sommige laten het signaal goed door, andere daarentegen heel slecht. Ik heb daar ervaring mee doordat ik mijn GPS in heel wat huurauto's achter de voorruit heb gelegd. Bij de meeste gaat het goed, maar bij enkele moest ik de externe antenne op het dak leggen. Die heeft een magneetvoet en zit muurvast op het stalen dak. En als je een linnen dakje mocht hebben geen nood, dan heb je ontvangst dwars door het dak heen. :blush:

Of een bepaalde coating het signaal blokkeert moet je proefondervindelijk vaststellen, het is niet te zien.

 

De ontvangst van de Lowe is uitstekend, beter dan de antenne achter de voorruit omdat hij een vrij gezichtveld rondom heeft. Maar als de ruit niet blokkeert prefereer ik de vaste antenne om geen snoer naar buiten te hoeven leiden.

 

Ik denk overigens dat bedoeld wordt dat de re-radiating antenne weliswaar goed werkt als de ruit niet signaalblokkerend werkt, maar dat hij dan geen voordeel biedt. Als de moeilijkheid in een niet-doorlatend bladerdak zit helpt een externe antenne ook niet veel, want die zit ook onder dat bladerdak. Alleen in grensgevallen zal die het beter doen doordat hij zicht heeft op meer satellieten.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk zou je zoiets gewoon moeten kunnen testen. Het is erg vervelend hoor als je gps stil valt in de auto en je gebruikt het als gps muis voor navigatie ;)

 

Sinds ik die miep van TomTom het woord laat voeren in de auto, wil de kralenfee ook geen kaart meer in haar handen hebben :D

 

GRTZ

 

Kruimeldief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...