mad blakeness Geplaatst 12 mei 2003 Geplaatst 12 mei 2003 hoi hobbyisten, ik ben nu een tijdje aan t oefenen met Ozi om een speurtocht uit te zetten. Nu ben ikafgelopen zondag wezen kijken op locatie en heb diverse punten in mijn Etrex opgeslagen. De desbetreffende kaart thuis geladen in Ozi en kijken of het een beetje klopt. niet dus, had kaart op WGS 84 gezet. De "E"coordinaten kloppen aardig, echter de "N"coordinaten verschillen ongeveer 270 seconden. werkelijk 270 meer of kaart 270 minder, het is maar hoe je het bekijkt. heeft iemand enig idee hoe dit komt, of is dit een bekend probleem?? groeten Mad Blakeness
0 Lex Geplaatst 12 mei 2003 Geplaatst 12 mei 2003 De "E"coordinaten kloppen aardig, echter de "N"coordinaten verschillen ongeveer 270 seconden. werkelijk 270 meer of kaart 270 minder, het is maar hoe je het bekijkt. Is dit geen vergissing? 270'' N is meer dan 8 km, en dat is een wel heel erg groot verschil! ++ Lex ++
0 Wandelaar Geplaatst 13 mei 2003 Geplaatst 13 mei 2003 Ik had dit ook ik heb 1:50.000 kaarten in Ozi gezet en ook zo maar ik heb het bestand datums.dat veranderd er een andere regel in gezet RD, 3, 593, 26, 478 (NL) RD USER, 3, 593, 26, 478 Als je iegen kaarten er voor gebruikt Co
0 Prof. Y. Lupardi Geplaatst 13 mei 2003 Geplaatst 13 mei 2003 Er wordt heel wat gestoeid met Ozi en de topo-kaarten van Nederland. Je kan natuurlijk in dit forum gaan zoeken met de zoekfunctie en dan kom je heel wat tegen. Tegenwoordig is het mogelijk om op maar 3 letters te zoeken zoals 'Ozi' maar dat geeft bij mij wel een 5 pages lange list met draadjes :-) Mijn advies is: ga even naar mijn pages en duik dan de pages in die over 'RD en Ozi help' gaan.
0 mad blakeness Geplaatst 13 mei 2003 Auteur Geplaatst 13 mei 2003 dank voor u antwoorden, ben weer een uurtje of wat bezig geweest , ook met behulp van de helppagina's maar....... Voordat we echt beginnen allereerst: kijk eens goed of je in dezelfde directory als Ozi Explorer (OziExp.exe) een file hebt staan met de naam datums.dat die tenminste de volgende tekstregel bevat: RD, 3, 593, 26, 478 datums.dat staat er wel, hoe kan ik zien dat de tekstregel erin staat??? ik begin te geloven dat het makkelijker wordt voorgespiegeld dan dat het allemaal werkelijk is. ben nu toch al een paar maanden aan t klooien om in OZI een speurtocht uit te zetten in WGS84 en d.m.v. de verkregen coordinaten, middels invoeren in Etrex, deze tocht te lopen. maar ja , we kunnen niet allemaal handig zijn met die dingen. heeft iemand toevallig een pijpfitters/lascursus nodig??? in ieder geval allemaal alvast bedankt voor de moeite groeten Mad Blakeness
0 Prof. Y. Lupardi Geplaatst 13 mei 2003 Geplaatst 13 mei 2003 [...]een file hebt staan met de naam datums.dat die tenminste de volgende tekstregel bevat:RD, 3, 593, 26, 478 datums.dat staat er wel, hoe kan ik zien dat de tekstregel erin staat??? [...] De rechter muisknop! De rechter muisknop! Dat is wat ik luid wil roepen. Als je b.v. in de Windows verkenner (dus niet de Internet Explorer) of wat dan ook met Windows de naam van de file ziet staan dan geeft een klik met de rechter muisknop een menu op het scherm met keuzes van 'Openen met' en meer. En die 'Openen met...' volgen geeft de keuze(o.a.) 'Kladblok' - als je tenminste Windows standaard hebt opgetuigd . Kies die en dan krijg je de inhoud in een venster te zien. En Mr. M. Blakeness, ik kan zeggen: tot nu toe is iedereen die de recepten heeft opgevolg geholpen geraakt. Soms moet ik ze persoonlijk - als ware ik een helpdesk via de telefoon - bij de hand nemen, maar ja, dat hoort bij de taak als Professor nietwaar? Had ik maar een ander avatar moeten kiezen b.v. 'Moron'. :-) Nu u de moed een beetje laat zaken zou ik zeggen: stuur me even een mailtje; we komen er vast wel uit!
0 Gotcha! Geplaatst 14 mei 2003 Geplaatst 14 mei 2003 Met Prof's handleiding kan het bijna niet meer fout gaan
0 mad blakeness Geplaatst 15 mei 2003 Auteur Geplaatst 15 mei 2003 ik weet het, t kan eigenlijk niet fout gaan met de handleiding van de prof. het ligt ook niet aan hem ik ga het in ieder geval nog steeds proberen. en sla zeker het aanbod niet af om gebruik te maken van de telefonische helpdesk. maar daarover later meer. groeten Mad Blakeness
0 Heirbaut Hunters Geplaatst 25 juli 2003 Geplaatst 25 juli 2003 Dit fenomeen heeft me weer eens UUUUREN en een hoop frustratie gekost. Ik HEB een DATUMS.DAT Daar STAAT de bewuste regel over RD in Ik HEB de dingen gedaan die ik "moest" doen van de professor. En dan werkt het NOG niet! %$#$%@# Geloof het of niet: het bestand moet datums.dat (lowercase!) heten en moet read-only zijn. Nou doet 'ie het! Zucht....
0 deBruineBeren Geplaatst 25 juli 2003 Geplaatst 25 juli 2003 Toch maar over stapen op WGS84. De benodigde .map bestanden op gemaakt in WGS84 zijn hier te downloaden. .map in WGS84 voor KabouterBond CD's Topo 25
Vraag
mad blakeness
hoi hobbyisten,
ik ben nu een tijdje aan t oefenen met Ozi om een speurtocht uit te zetten.
Nu ben ikafgelopen zondag wezen kijken op locatie en heb diverse punten in mijn Etrex opgeslagen.
De desbetreffende kaart thuis geladen in Ozi en kijken of het een beetje klopt.
niet dus, had kaart op WGS 84 gezet.
De "E"coordinaten kloppen aardig, echter de "N"coordinaten verschillen ongeveer 270 seconden.
werkelijk 270 meer of kaart 270 minder, het is maar hoe je het bekijkt.
heeft iemand enig idee hoe dit komt, of is dit een bekend probleem??
groeten
Mad Blakeness
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten