Spring naar bijdragen

Cache niet gevonden....en dan?


Joppnl

Aanbevolen berichten

goedendag,

 

wat te doen als je de (multi-) cache wel gelopen hebt, alle vragen goed denkt te hebben beantwoord en dan toch de cache niet kan vinden, is het dan mogelijk/gebruikelijk om bv de cache-legger te vragen of de antwoorden die je hebt gevonden goed zijn? Of andere cache-lopers die de cache volgens de site wel gevonden hebben?

 

 

Gisteren behoorlijk chagrijnig.....na een uurtje cahce-lopen en gevecht met alle muggen vandaag een hoop jeukende bulten er bij maar helaas..niet een "found it" terwijl we toch volgens ons alle antwoorden goed hadden en flink gezocht hadden naar de cache.

 

Thnx,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja je kunt een mailtje naar de cachelegger sturen en hem vragen of je antwoorden kloppen,zoniet dan weet je waar het probleem ligt.

En kloppen je antwoorden wel dan kan de cache geript (gestolen of weggehaald)zijn of je hebt niet goed genoeg gezocht.

Uit eigen ervaring weten we dat we soms wel een uur gezocht hebben en en er gewoon diverse keren overheen gelopen hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedendag,

 

wat te doen als je de (multi-) cache wel gelopen hebt, alle vragen goed denkt te hebben beantwoord en dan toch de cache niet kan vinden, is het dan mogelijk/gebruikelijk om bv de cache-legger te vragen of de antwoorden die je hebt gevonden goed zijn? Of andere cache-lopers die de cache volgens de site wel gevonden hebben?

 

<knip>

 

Thnx,

 

Ik waag er dan een mailtje aan naar de cahe-eigenaar en schrijf een not found log. Heb dit niet vaak gedaan, maar wel altijd antwoord gekregen en dan maar in de herkansing. :beerchug:

bewerkt door walibi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, dat is nu Geocaching :D Niet alleen het lopen van de cache, het vinden van alle tussenpunten en het oplossen van de eventuele puzzels. Maar dus ook het vinden van de uiteindelijke cache. Dat laatste is soms zelfs wel het moeilijkste van de gehele tocht. Elke cacher kent deze teleurstelling en het is dus ons ook diverse keren overkomen. Lange moeizame tochten in zwaar terrein en dan niets vinden. Ik ben wel eens tot 5x terug geweeset, omdat ik zeker wist dat de eindlocatie goed was, maar vinden...... ho maar !

Je kan natuurlijk altijd proberen of de eigenaar welwillend genoeg is om je antwoorden te controleren, maar vinden van de cache.... dat zal je toch uiteindelijk zelf moeten doen :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Joppnl, welkom. Pas op geocachen is heel verslavend.

 

Je kunt drie dingen doen.

1 Je plaatst op de internet pagina van de cache een “Not found log” Waarin je in algemene woorden meld waarom je de cache niet hebt kunnen vinden.

2 Je gaat goed nadenken over wat er verkeerd zou kunnen zijn en gaat dan nogmaals (en nog een keer, en nog een keer) terug naar de cache, om opnieuw te zoeken.

3 Je vraagt aan de eigenaar van de cache een hintje. Je verteld hem wat je allemaal hebt gevonden. Meestal krijg je dan wel een mailtje terug met een hint van hoe het nu verder moet.

 

Ik doe 1 (“Not found log”) alleen als ik denk dat een cacher na me iets aan mijn informatie heeft. Bijvoorbeeld als ik denk dat de cache weg is, als ik een punt van de multicache onlogisch vind, of als ik mijn dommigheid wil meedelen aan de rest van de geocachegemeenschap.

Ik doe 2 (nogmaals zoeken) heel vaak. Vaak blijkt dat ik toch nog ergens een foutje heb gemaakt. Bij sommige caches ben ik nu al wel een keer of 8 geweest, en nog steeds heb ik ze niet gevonden.

Ik doe bijna nooit 3, (eigenaar vragen om hulp). Bij een uiteindelijk onvindbare cache haal ik mijn schouders op en ga een andere cache zoeken. Er zijn er genoeg.

 

Er is nog een oplossing 4, dat is vragen het aan medecachers om hulp. Dat doe ik niet. Ik vind het vals spelen en kinderachtig. Zo schijnen er mensen te zijn die als-het-even-tegenzit direct de halve wereld afbellen. Soms krijg ik ook mailtjes met het verzoek om de oplossing van iemand's multi-/puzzel cache te geven. Ik verwijs de vraagstellers dan ook altijd naar de cache-eigenaar.

 

Zilvervloot.

bewerkt door Zilvervloot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...