Spring naar bijdragen

Afwijkende coordinaten tot een cache; Wie helpt


Luxo

Aanbevolen berichten

PROBLEEM OPGELOST!!!!

Ik heb de suggestie van de Prof opgevolgd en ben op zoek gegaan naar het GPS Kernetpunt N51 g 32,8110m E 4g58,5755m en wat blijkt? Op 0,78 cm nauwkeurig, dus met die afwijking valt het wel mee.

Wat heb ik geleerd?

-In het vervolg de cache opdrachten beter lezen

-Ik heb een kernnetpunt gevonden, een leuke wetenswaardigheid ga ik zeker meer over lezen

-Ik met mijn vraag serieus wordt genomen in dit Forum, en reacties heb gekregen waar ik ook iets mee kan doen bij een volgende cache, die er zeker gaat komen!!

 

Kortom bedankt allemaal

 

Wie kan mij helpen?

 

Ik gerbruik nu twee weken een Etrex Vista en wilde op zoek gaan naar de Big birtday cache met de coordinaten N 51° 33.633 E 005° 00.867 (WGS84).

 

Ik heb echter een forse afwijking moeten constateren, toen ik de cache (op basis van de foto) toch had gevonden kreeg ik als coordinaten N 51° 33.xxx E 005° 00.xxx (WGS84).

 

Je zult begrijpen dat ik met deze afwijking niet veel caches meer zal vinden.

Maak ik ergens een fout? en zo ja wat moet ik doen om deze te herstellen?

 

Ik gebruik een Etrex Vista met metroguide 4.0.

Instellingen zijn als volgt:

-softwareversie 3.20

-Waas ingeschakeld(uitgeschakeld hetzelfde resultaat)

-positieformaat hddd°mm.mmm'

-kaartdatum wgs84

 

mvgr & bvd,

 

luxo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heb jij even geluk want vlakbij (nauw ja, 2,5 km ZW) die positie (bij Gilze dus) zit in het

Viaduct Tilburgse Baan A58 een GPS kernnetpunt: bronzen bout in steen RD en wel op positie (tot op de meter precies!) 126495 / 395401

Dat is in RD coordinaten. Misschien dat je (nog) niet weet wat dat is dus in WGS84 wordt dat:

N51 g 32,8110m E 4g58,5755m

 

Zoek dit punt op en je weet zonder twijfel waar je staat. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmm Prof's suggestie om e.e.a te checken is nog niet zo gek.

 

Want een dergelijke afwijking is inderdaad niet normaal.

Datum WGS84 en positieformaat zijn correct. Er moet dus iets anders aan de hand zijn.

Lees eens het draadje over middellen, misschien dat prof die zo kan vinden. En meet even over een wat langere tijd het RDpunt eens op. Zorg wel dat je rondom vrije ontvangst hebt.

 

Overigens de door jouw vermelde coördinaat N 51° 33.633 E 005° 00.867 (WGS84) m.i. niet het coördinaat van de stash als ik de cache beschrijving tenminste goed lees.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens de door jouw vermelde coördinaat N 51° 33.633 E 005° 00.867 (WGS84) m.i. niet het coördinaat van de stash als ik de cache beschrijving tenminste goed lees.

Hier speelt de onervarenheid van Luxo hem parten.

 

De door hem vermelde coördinaten zijn die van de parkeerplek, en helemaal niet die van de stash.

 

Luxo, de bovenaan op de cachepagina vermelde coördinaten zijn vaak, en ook in dit geval, de aanduiding van de plaats waar je kunt beginnen met lopen. De eigenlijke cachecoördinaten vind je vaak pas na enig gepuzzel; deze cache is bijzonder omdat je de plaats via een foto moet ontdekken. Dit is de enige aanwijzing, de coördinaten worden niet opgegeven.

 

Kortom, loos alarm omtrent een inderdaad onverklaarbaar grote afwijking.

 

Bij nader inzien is er toch iets merkwaardigs aan de hand. De door Luxo opgegeven stashcoördinaten liggen aan de Oude Rielsebaan, op meer dan een kilometer afstand van het bankje op de foto. En dit kan nooit.

Zijn de coördinaten wel goed vermeld?

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij nader inzien is er toch iets merkwaardigs aan de hand. De door Luxo opgegeven stashcoördinaten liggen aan de Oude Rielsebaan, *** m ten westen van het bankje op de foto. En dit kan nooit.

Zijn de coördinaten wel goed vermeld?

Nee, dat zijn ze inderdaad niet. Als ik een kleine wijziging aanbreng in het 2e door Luxo opgegeven coördinaat, dan kom je wel op de goede lokatie uit.

Maar laten we deze toch al niet al te moeilijke cache niet nog eenvoudiger maken, en de typefout(en) niet corrigeren! Of zelfs: nu toch achterhaald is wat de oorzaak was van Luxo's probleempje de diverse berichtjes zodanig editten dat er geen spoilergegevens aan afstanden c.q. coördinaten meer inzitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of zelfs: nu toch achterhaald is wat de oorzaak was van Luxo's probleempje de diverse berichtjes zodanig editten dat er geen spoilergegevens aan afstanden c.q. coördinaten meer inzitten.

Mijn deel heb ik gedaan.

 

Toch wel grappig dat ik beticht wordt van het verstrekken van spoilergegevens, terwijl ik me op 2000 km afstand bevind, het gebied niet ken, en er zelfs nooit ben geweest. :D

 

Inderdaad, dank zij de diverse berichten ken ik nu de exacte locatie van de stash, mijn GPS zou me er direct naar toe kunnen brengen.

 

En hoewel het vennetje niet op mijn kaart staat, zou ik het zo in kunnen tekenen. Leuk. :D

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehehe, grappig hoor :D

Maareh Gotcha en Lex, als jullie DIE cache niet zouden kunnen vinden, zelfs met blinddoek om en afgenomen GPS, dan zouden ze jullie totaal aantal found caches maar weer eens moeten resetten. En met de gegevens van de cachepagina plus de coördinaten met typefout is het voor bijna niemand meer moeilijk hoor! Vooruit, als er iemand op af gaat die nog nieuw is in het GPS gebeuren... een voutje is gauw gemaakt en niet vreemd. Maar zelfs dan blijkt hij te vinden te zijn.

Ik ben ook erg verbaasd dat die cache er al een jaar staat zonder gecompromitteerd te zijn! De sterrenwaardering 2/2 is erg hoog, dat zou eerder 1/1 moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...