Spring naar bijdragen

topo nl en city navigator, beide laden in GPSMAP 60Cx


doppie

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb een gpsmap60Cx gekocht, :D .

Ik heb er zowel topo als city navigator bijgekocht. Als ik er een instaleer, dan kan ik de andere niet meer vinden. (en omgekeerd ook). Ik heb er een 2 gig geheugenkaartje ingedaan.

Wat doe ik verkeerd, want je zou ze toch allebei moeten kunnen zien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo,

ik heb een gpsmap60Cx gekocht, :) .

Ik heb er zowel topo als city navigator bijgekocht. Als ik er een instaleer, dan kan ik de andere niet meer vinden. (en omgekeerd ook). Ik heb er een 2 gig geheugenkaartje ingedaan.

Wat doe ik verkeerd, want je zou ze toch allebei moeten kunnen zien?

Via Mapsource een bestandje aanmaken. Dan een kaart kiezen (Topo of Navigator) en dan alle kaarten selecteren die je wil laden. Even tussentijds bewaren. Vervolgens in Mapsource links boven de andere kaart kiezen en ook bij deze de kaarten laden die je wil hebben. Links onder zie je staan hoeveel MB je gebruikt hebt. Vervolgens laad je dit hele bestand aan kaarten naar je GPS. Bij 1 gig kan dat nog wel even duren.

 

Vervolgens ga je naar je GPS en drukt 1 x op Menu. Nu kies je daar Instellen kaart. Vervolgens druk je nogmaals op menu en nu kan je kiezen welke kaart zicht baar is . Toon City Navigator of Toon Mapsource Topo Nederland. Beide kaarten zichtbaar lukt niet. Je kiest altijd voor de een of de ander. Navigeren via wegen kan alleen bij City Navigator.

 

Het schijnt dat je kaarten ook nog transparant kan maken maar hoe dat gaat weet ik niet.

 

Suc6 :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

ik heb een gpsmap60Cx gekocht, :D .

Ik heb er zowel topo als city navigator bijgekocht. Als ik er een instaleer, dan kan ik de andere niet meer vinden. (en omgekeerd ook). Ik heb er een 2 gig geheugenkaartje ingedaan.

Wat doe ik verkeerd, want je zou ze toch allebei moeten kunnen zien?

 

 

Je kan ze er inderdaad allebei inzetten, maar je moet wel alles in 1 keer inladen. Dus je selecteert topo nederland, dan ga je naar de map city en daar selecteer je dus het geen wat je wil hebben. En dat laad je in je gps!

 

Je moet mogelijk wel de kaarten transparant maken anders overlapt het bij de grens gebieden en zie je bijvoorbeeld alleen het gedeelte van Belgie en nederland valt daaronder weg.

knifemen

bewerkt door knifemen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Transparant maken is wel mooi, maar hoeft niet, ook niet in de grensgebieden.

 

Tijdens kaart kies je MENU/Instellen kaart/Informatie (tab 5)/MENU

Nu kun je een kaartsoort in 1 keer tonen of verbergen.

 

Zo kun je met enkele intoetsingen de juiste kaart oproepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En volgend op de reactie van Lex, je hoeft alleen maar CN uit te schakelen wil je Nl zien. NL kan dus altijd ingeschakeld blijven. CN overheerst.

 

Wel in Mapsource zowel mappen van ToPo NL aanklikken alsook mappen van CN en daar één bestand van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kruimeldief heeft gelijk, want de vraag van Doppie had betrekking op alleen CN en TopoNL.

 

Mijn wat ingewikkelder antwoord is meer bedoeld voor het geval je naast CN ook verscheidene topokaarten hebt. (NL, B, D).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

SInds kort zijn wij de gelukkige eigenaar van een GPS 60 csx met topo van Nederland. Nu denken we erover om ook die van Duitsland te kopen, want daar komen we nogal eens zo door het jaar.

 

Vraag is of we beide kaarten tegelijkertijd op de gps kunnen krijgen (en werkend natuurlijk). Ik weet nl dat Mapsource en Topo niet samen op 1 gps kunnen werken.

 

Wie kan wat licht in het donker (duisternis) brengen?

 

Dank alvast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze kunnen best alle 3 tegelijkertijd op je GPS. Alleen zul je ze niet alle 3 tegelijkertijd zien. Alleen de 'bovenste'. En dat is citynavigator ('mapsource' is een programma, geen kaartenset). Maar je kan wel met een vrij beperkt aantal toetsaanslagen een kaart uitzetten (indien je in de kaart staat: setup map, goede menu kiezen (die met de kaarten) ,en dan citynavigator uitzetten, zodat je de topo kaart te zien krijgt.

 

Als je nog meer moeite wilt doen kun je transparante kaarten maken, maar ik werk liever met het uitzetten van kaarten.

 

Ik heb Topo NL en Topo DE Elk op een eigen kaart staan Nl past in z,n geheel op 1 Gig kaartje en DE op een 2 Gig gaat prima en ik loop niet steeds heen en weer over de grens. Voor vertrek de goede kaart erin (doe dit liever thuis want ze zijn nog zo klein die babykaartjes) en klaar ben je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het hier ook niet gaat om over de grens te gaan.

 

ToPO NL is gewoon een leuke kaart als je aan het cachen bent. Meer detals dan City Navigator 9 of Metroguide 8. dus om te cachen gebruik je bijvoorbeeld TOPO NL.

 

Maar, in TOPO NL het je geen routeringsmogelijkheid, noch iets van zoeken op straten, huisnummers enz.

 

Dan kun je dus even overschakelen naar City Navigator 9 of Metroguide 8 (routerend met een paar truukjes) en klaar ben je weer. Dat kan dus over dezelfde omgeving gaan.

 

Nu gebruik ik liever TomTom om van de ene cache naar de andere te rijden, maar zo nu en dan laat ik de miep van TomTom zich even heerlijk stilhouden en wil wel eens op de piepjes van de 60CSx navigeren. Dus Metroguide 8 inschakelen en rijden naar de start van de cache. Daar aangekomen, even Metroguide 8 uitschakelen en TOPO NL is meteen in beeld en dan de cache zoeken, om daarna weer over tegaan naar Metroguide om naar de volgende cache te navigeren. Dat is steeds een kwestie van 2 a 3 klikken op je GPSr en eigenlijk nog sneller dan TT vertellen dat je naar de volgende wil.

 

Dus het hoeft niet zo zijn dat TOPO NL voor Nederland is en City Navigator of Metroguide voor de rest van Europa.

 

En wat het geheugen betreft, voor zowel TOPO NL als voor Metroguide 8, samen, Nederland compleet en dan een groot stuk Belgie en Duitsland erbij, is nog niet een gieg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hoi, ik was op zoek naar hetzelfde antwoord en vond via een belgische link, hier een uitleg om ze beiden erop te krijgen. Echter, bij de installatie van het eerste programma krijg ik een error in het wegschrijven naar het register en daardoor kan ik het samenvoegen dus niet voltooien. Iemand die het wel gelukt is? Dan zou ik heel graag willen weten wat er in het register wordt geschreven over het programma ...pdf.ocx.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...