joske Geplaatst 10 mei 2003 Geplaatst 10 mei 2003 Hoi, ik gebruik nu een Etrex Vista + Mapsource, zowel voor het cachen als navigatie in de auto. Nu denk ik eraan om te upgraden voor de autorouting en zie 2 mogelijkheden : 1) een pocket-pc + tom tom aanschaffen en daar mijn vista op aansluiten 2) een GPS V aanschaffen Wat denken jullie ?
elsinga Geplaatst 10 mei 2003 Geplaatst 10 mei 2003 Ik ben zelf heel tevreden met mijn GPS V. Enige nadeel: 19Mb geheugen wat niet uitbreidbaar is. Voordelen: geen kabelsalade, robuust, spatwaterdicht. TomTom heeft spraakweergave, kleurenscherm, meer geheugen (als je het koopt, maar het kan). Nadelen: niet zo robuust, veel kabels op je dashboard en zeker niet spatwaterdicht. Tja, de prijs ontloopt elkaar niet extreem veel. Een V koop je al voor 750 euro, een pocket PC met TomTom komt daar ook makkelijk op.
Bytheway Geplaatst 11 mei 2003 Geplaatst 11 mei 2003 Import VS via www.valcoelectronics.com $ 417,-- + shipping en BTW zal ongeveer € 500,-- zijn. Bytheway
Kruimeldief Geplaatst 11 mei 2003 Geplaatst 11 mei 2003 Hmmmm kabelsalade? Is niet nodig hoor. Ik heb een PDA met TomTom in de auto en je ziet geen enkele kabel. Sterker nog er zit geen ene kabel aan als ik dat niet wil. PDA is Bluetooth en de GPSontvanger is ook BlueTooth. De PDA zit in een Brodit autohouder en als ik niet wil, wordt het ding ook niet gevoed. De GPS is voorzien van een Li-Ion batterij dat zeker 6 uur continu meegaat en anders moet het een uurtje aan de oplaadsnoer wat ook vanuit de auto kan. PDA niet robuust? Niet spatwaterdicht? Geheugen kopen? Je loopt achter Robert. Ik kan met mijn PDA gooien en smijten en als het moet zwemmen. De PDA moet dan wel ff in zijn Palmcase Armorbox. In de ABS jasje met 30 jaar garantie is de PDA volledig bedienbaar en IRDA en BT werken gewoon door. De armorbox die ik bijn mijn PDA (Fujitsiu Siemens Loox) heb is maar een tikkeltje groter dan de PDA zelf. Een beetje PDA heeft tegenwoordig 64 Mb geheugen aan boord, waarvan de helft ROM geheugen is. En de geheugenkaartjes die je erbij kunt kopen, vooral als het Compac Flash is, zijn niet zo duur meer. 256 Mb voor een 60 euro mag de pret ook niet meer drukken. In een PDA kun je zelfs OziExplorerCE meenemen met de kabouterkaarten. Even de plaatjes een beetje comprimeren en verkleinen en ze passen op een CF van een gieg. Een PDA met TTN2 is een goede navigatiesysteem. Voor het cachen is het minder omdat TomTom (TTN) geen zandweggetjes in het bos kent en dan gewoon opgeeft dat de positie onbetrouwbaar is en alleen maar een groen vlak laat zien. Maar goed voor het cachen heb je TTN ook niet nodig maat bijvoorbeld GPSDash of Vito-Navigator. Alleen de prijs huh... Voor een BT PDA en een BT GPS en TomTomNavigator en de PalmArmorcase en de geocache-software kun je 2 tot 3 van die GPS V's voor kopen. Als je de prijs nog neemt voor wat geheugenkaartjes (O.A. Een CF van een gieg voor 270 euro) dan ga je al snel naar de 3 tot 4 GPS V's. GRTZ Kruimeldief
Lex Geplaatst 11 mei 2003 Geplaatst 11 mei 2003 Import VS via www.valcoelectronics.com $ 417,-- + shipping en BTW zal ongeveer € 500,-- zijn. Weet echter wat je doet als je een GPS V in de USA aanschaft, dit in verband met de andere basiskaart, die je bij Garmin niet kunt verwisselen. Zie het draadje Garmin GPS V. ++ Lex ++
Skries Geplaatst 13 mei 2003 Geplaatst 13 mei 2003 Kruimeldief, Waar heb jij die prachtige Palmcase armorbox aangeschaft?
Kruimeldief Geplaatst 13 mei 2003 Geplaatst 13 mei 2003 Skries, mooi dingetje huh? Ik schaf momenteel al mijn PDA accessoires aan bij http://www.pocketz.nl Hij is niet altijd de goedkoopste maar heeft, uit ervaring, wel de beste service. Je krijgt ook vlot antwoord op vragen etc. Ik betaal gewoon vooruit en als alles aanwezig is dan krijg je het direct toegestuurd en anders zo snel mogelijk. Altijd goed verpakt en je krijgt email als het verzonden wordt met een trackingnummer om de verzending te volgen op Internet. Verder is het een amerikaans produkt en we kunnen het apparaat ook via Duitsland kopen: http://www.palmcase.de GRTZ Kruimeldief
Kruimeldief Geplaatst 13 mei 2003 Geplaatst 13 mei 2003 Hehehehe, Geoman, nieuwsgierig? Ik heb dan ook dezelfde zwarte, alhoewel ik de andere kleuren ook leuk vind nu ik ze op de site heb gezien. Lekker hard groen, geel en blauw... Die venstertjes die er dus voor op zitten koste 3 stuks voor bij 15 euro. Dat lijkt mij ook het enige zwakke van het apparaat. Maar als jij je PDA wilt kunnen gebruiken dan zal het niet anders willen. GRTZ Kruimeldief
Kruimeldief Geplaatst 14 mei 2003 Geplaatst 14 mei 2003 Had die blauwe tand GPS 1 weekje geleden al geschoten Wilde het voor mezelf houden en het kopen. Maar ja, heb net een maandje de Emtac . Wel carambalug want ik wil er nog een hand gpsje bij hebben. Zou leuke combi zijn. Snap alleen nog niet veel van het verhaal of het ding nu wel of niet op de PC is aan te sluiten buiten voeding via USB om. Kun je hem nu ook synchroniseren en gevens opslaan of eruit halen? Volgens mij niet.... Toch blijft het een mooi ding. PDAshop heeft hem ook al en voor 289 euro inclusief verzendkosten... GRTZ Kruimeldief
maandag Geplaatst 16 mei 2003 Geplaatst 16 mei 2003 En nog meer nieuw (voor mij in ieder geval). Kiezen welke file je in wil rijden: anwb persbericht soft- + hardware
Lex Geplaatst 16 mei 2003 Geplaatst 16 mei 2003 VeiligBij het systeem is aandacht besteed aan de veiligheid tijdens het autorijden. Zo zijn tijdens een rit een aantal functies uitgeschakeld omdat autorijden concentratie vergt van de bestuurder. Straks nog veiliger: een navigatiesysteem dat helemaal niet meer is in te schakelen. Ik wordt goed ziek van al die betweterigheid. Dat je ook een bijrijder kunt hebben die het apparaat tijdens de rit wil bedienen komt kennelijk niet in hun hoofden op. Ik heb ook een autonavigatiesysteem waarbij het doelzoeken op een kaart tijdens het rijden ontoegankelijk is. Overigens blijkt het wel toegankelijk te zijn als je het via een viapunt doet. Dan moet je echter wel een aantal extra menuhandelingen verrichten! ++ Lex ++
ddvddv Geplaatst 15 december 2004 Geplaatst 15 december 2004 (bewerkt) Skries, mooi dingetje huh? Je kan ook even kijken op de site van Globetrotter want die hebben/hadden ze in de uitverkoop. 15 december 2004 bewerkt door ddvddv
Kruimeldief Geplaatst 15 december 2004 Geplaatst 15 december 2004 Oeps, je reageert op een bericht van mij dat al meer dan anderhalf jaar geleden gepost is. Wat daar in besproken is, is inmiddels al antiek en is al lang al weer achterhaald GRTZ Kruimel
Gast acsluijs Geplaatst 31 maart 2006 Geplaatst 31 maart 2006 Ik heb een Emap (Garmin). De (wandel)tracks die ik daar mee maak, kan ik mooi in mijn MapSource zetten. Nu zou ik graag deze tracks in mijn TTNavigator 5 op mijn pocketpc (iPaq) zetten. Kan dat? En zo ja, hoe moet dat dan? Het lukt me prima de waypoints van mijn emap via MapSource en het conversie programma 'GPSBabel' op mijn Navigator te zetten. Wie weet raad? gr. Ton
Aanbevolen berichten