Gast MosaTrajectum Geplaatst 9 mei 2003 Geplaatst 9 mei 2003 Wie heeft ervaring met de eTrex Legend? Is deze gemakkelijk uit te breiden met maps?
Gast roepiroepi Geplaatst 28 mei 2003 Geplaatst 28 mei 2003 Wie heeft ervaring met de eTrex Legend? Is deze gemakkelijk uit te breiden met maps? Topapparaat. Ik gebruik hem nu ongeveer een jaar. Mapsourcekaarten op (cdrom) probeer bij aankoop erbij te bedingen. Zijn makelijk te laden. Probleemloos en zeer tevreden. Groet en veel plezier als je een aanschaft. Roepiroepi
et1961 Geplaatst 12 juni 2003 Geplaatst 12 juni 2003 Wie heeft ervaring met de eTrex Legend? Is deze gemakkelijk uit te breiden met maps? Hi, Ik gebruik de Legend nu zo'n 2 jaar en ben er erg tevreden over. Het interne geheugen van 8 Mb is wat aan de kappe kant, zeker wanneer je de Legend gebruikt met de walgelijk gedetaileerde MetroGuide kaarten van Mapsource. Mocht je nog ergens wat Euro's hebben liggen ga dan voor de Vista met 24 Mb! Of laat dat ding dan uit de States komen dan heb je een Vista voor nog niet de prijs van een Legend hier in Europa!!! SY Etienne
Lex Geplaatst 12 juni 2003 Geplaatst 12 juni 2003 Of laat dat ding dan uit de States komen dan heb je een Vista voor nog niet de prijs van een Legend hier in Europa!!! Maar realiseer je je wel dat je dan de amerikaanse basiskaart krijgt, die in Europa volkomen onbruikbaar is. Voor kaartwerk ben je in dat geval geheel afhankelijk van de geladen detailkaarten. Zie bijvoorbeeld dit draadje. ++ Lex ++
et1961 Geplaatst 12 juni 2003 Geplaatst 12 juni 2003 Maar realiseer je je wel dat je dan de amerikaanse basiskaart krijgt, die in Europa volkomen onbruikbaar is. Voor kaartwerk ben je in dat geval geheel afhankelijk van de geladen detailkaarten. Hi, Klopt Lex, echter met 24 Mb heb je de basemap echt niet nodig hoor! Zelfs met mijn Legend (8 Mb) ondervind ik geen problemen met de aanwezigheid van de Amerikaanse basemap. Wel ff de juiste kaartdelen laden als je op reis ga. SY Etienne
Gast heemskind Geplaatst 15 juli 2003 Geplaatst 15 juli 2003 Wie heeft ervaring met de eTrex Legend? Is deze gemakkelijk uit te breiden met maps? Topapparaat. Ik gebruik hem nu ongeveer een jaar. Mapsourcekaarten op (cdrom) probeer bij aankoop erbij te bedingen. Zijn makelijk te laden. Probleemloos en zeer tevreden. Groet en veel plezier als je een aanschaft. Roepiroepi Ik heb nu de etrex legend, en de cd van mapsource .. alleen nog het grote probleem, hoe krijg ik deze kaarten op mijn GPS.
et1961 Geplaatst 16 juli 2003 Geplaatst 16 juli 2003 Ik heb nu de etrex legend, en de cd van mapsource .. alleen nog het grote probleem, hoe krijg ik deze kaarten op mijn GPS. Hi, Installeer eerst de software op je PC. Vervolgens sluit je je Etrex aan met de datakabel op 1 van de com poorten van je PC. Start het programma (MapSource) en selecteer de gewenste kaartdelen. Dit doe je met de maptool (knopje links naast het lineaaltje). Let er wel op dat je niet meer dan 8 Mb aan kaartdelen selecteer, er kan namelijk niet meer in de Legend. Vervolgens vind je onder File, save to device en selecteer maps (aanvinken). Daarna kan je met autodetect het programma je Etrex laten zoeken op 1 van de com-poorten. Mocht je een USB kabel hebben, dan zal het waarschijnlijk op een soort gelijke manier wel funktioneren (uitgezonderd de autodetect optie) Wanneer er communicatie tussen PC en Etex plaatsvind, zal door een statusbalk de voortgang aangegeven worden. Op dat moment kan je wel koffie gaan drinken. 8 Mb duurt namelijk meer dan 10 minuten (beetje afhankelijk van de ingestelde baud rate). Succes, SY Etienne
Kruimeldief Geplaatst 17 juli 2003 Geplaatst 17 juli 2003 @ET1961: Is dat niet wat snel? Vanaf mapsource naar een Garmin gaat toch niet sneller dan 9600 baud? Ik heb sinds kort de GPSmap 76S en ik heb 2.5 uur nodig gehad om de 24 Mb aan maps te uppen. GRTZ Kruimeldief Die volgens de Fee wel vaker lang werk heeft
Kruimeldief Geplaatst 21 juli 2003 Geplaatst 21 juli 2003 ...2.5 uur nodig gehad om de 24 Mb... Doet er bij mij een uurtje over... Hmmm.... Groeten remco Komt de geheide vraag: Wat doe ik dan niet goed? GPSmap 76S Mapsource 5.0 Desktop PC 1800 MHz 1024 Mb DDR geheugen GPS en Mapsource gebruiken de gewone "fabrieks instellingen" (9600 baud) GRTZ Kruimeldief
TeamTobi Geplaatst 21 juli 2003 Geplaatst 21 juli 2003 Van leeg naar vol ook een uurtje. Gewone instellingen metroguide, niets veranderd. Danny
Kruimeldief Geplaatst 21 juli 2003 Geplaatst 21 juli 2003 Vreemd. Heeft het misschien ook nog iets met detaillering van de kaarten te maken? Ik kan me het niet zo herinneren. Ik zal het apparaat eens leegmaken en weer eens opnieuw 3/4 nederland uploaden. Danny en Remco bedankt GRTZ Kruimeldief
DearHunter Geplaatst 3 september 2003 Geplaatst 3 september 2003 Een andere vraag over de legend. Wanneer ik in de instellingen aangeef dat er NimH batterijen inzitten (die zitten er ook echt in) dan geeft de GPS aan dat de batterijspanning laag is. Zet ik de instelling op Alkaline batterijen, dan geeft de GPS aan dat ze bijna vol zijn en doe ik er ook langer mee. Ik vind dit merkwaardig, iemand een idee hoe dit kan?
Lex Geplaatst 3 september 2003 Geplaatst 3 september 2003 Eigenlijk bestaat je vraag uit twee delen. NiMH-batterijen hebben een andere spanning dan alkaline-batterijen. Volle NiMH-batterijen hebben een iets lagere spanning dan alkaline. Als je NiMH stopt in een GPS die op alkaline staat ingesteld zou er dus juist een lagere lading moeten worden aangegeven. Jouw ervaring is andersom, dit is dus wel merkwaardig. Wel is het zo dat bij propvol geladen NiMH's de spanning nog oploopt, maar bij een kleine ontlading loopt de spanning sterk terug. Het is mogelijk dat je waarneming net in dit (kleine) gebied ligt, en daarmee is dit deel verklaard. Ook aan de lege zijde van de spanningsgrafiek zijn er verschillen. De spanning van NiMH loopt dan plotseling zeer sterk terug. Omdat alkalinebatterijen niet zo abrupt in spanning terugvallen kan de spanning waarbij de GPS zichzelf uitschakelt iets lager worden ingesteld. Door hem op 'alkaline' in te stellen maak je dus gebruik van een stukje lading waarbij de NiMH-batterij eigenlijk al leeg wordt geacht. Het heeft wel tot gevolg dat de waarschuwing 'batterij-leeg' slechts enkele seconden duurt, doordat de spanning in dit gebied al bij zeer geringe ontlading in elkaar stort. De spanning waarbij de waarschuwing wordt gegeven en de spanning waarbij de GPS zichzelf uitschakelt worden direct na elkaar bereikt. ++ Lex ++
DearHunter Geplaatst 3 september 2003 Geplaatst 3 september 2003 Duidelijk. Dat laatste klopt zeker en heb ik het afgelopen weekend ervaren. Toen de lage spanningsmelding verscheen schakelde de GPS zeer kort daarna af. Opzich geen ramp, want ik heb altijd extra batterijen mee. Bedankt voor dit antwoord.
stefanne_3 Geplaatst 4 september 2003 Geplaatst 4 september 2003 Je kan eens kijken bij welke spanning je GPS uitschakeld bij verschillende typen accu's/batterijen. Wacht even een paar minuten nadat je GPS is uitgegaan door lage spanning zodat ze even 'op adem' kunnen komen. Hou daarna je clickstick (enter) knop ingedrukt en zet hem aan. Je ziet dan dit:
Aanbevolen berichten