Sigmasailor Geplaatst 11 juni 2007 Geplaatst 11 juni 2007 Mijn SporTrak pro heeft de geest gegeven (kan denk ik niet tegen spatje water (gaat vandaag naar de importeur dus wie weet?). Een behandeling met warme lucht laat hem telkens wel weer opleven; helaas is het lastig om overal 220 bij de hand te hebben. Ook de communicatie met de PC (toch al erg traag via serieel) werkt sinds mijn nieuwe PC niet meer. Omdat ik bang ben dat reparatie niet lonend is heb ik mij vast verdiept in een nieuwe. Hierbij viel mijn oog op Garmin (ik vind de software (Directroute) van de Magallan ronduit slecht); ik hoop maar dat de software van Garmin beter is. Wat is het verschil (behalve het uiterlijk) tussen de 60 en 76 serie. Welke zouden jullie aanschaffen (gebruik hoofdzakelijk geocaching en een enkele keer met zeilen). Ik zie door de bomen het bos niet meer. Over bomen gesproken: de ontvangst van de sportrak was prima (ook onder bomen), hoe zit dit met de Garmin (type met SirfStar III). Het vinden van een positie bij een koude start duurde altijd erg lang. Sigmasailor.
De Roode Loper Geplaatst 11 juni 2007 Geplaatst 11 juni 2007 Neem eens contact op met de Roode Lantaarn, die heeft een sportrak pro en een 60csx.
flatfisher Geplaatst 11 juni 2007 Geplaatst 11 juni 2007 Mijn SporTrak pro heeft de geest gegeven (kan denk ik niet tegen spatje water (gaat vandaag naar de importeur dus wie weet?). Een behandeling met warme lucht laat hem telkens wel weer opleven; helaas is het lastig om overal 220 bij de hand te hebben. Ook de communicatie met de PC (toch al erg traag via serieel) werkt sinds mijn nieuwe PC niet meer. Omdat ik bang ben dat reparatie niet lonend is heb ik mij vast verdiept in een nieuwe. Hierbij viel mijn oog op Garmin (ik vind de software (Directroute) van de Magallan ronduit slecht); ik hoop maar dat de software van Garmin beter is. Wat is het verschil (behalve het uiterlijk) tussen de 60 en 76 serie. Welke zouden jullie aanschaffen (gebruik hoofdzakelijk geocaching en een enkele keer met zeilen). Ik zie door de bomen het bos niet meer. Over bomen gesproken: de ontvangst van de sportrak was prima (ook onder bomen), hoe zit dit met de Garmin (type met SirfStar III). Het vinden van een positie bij een koude start duurde altijd erg lang. Sigmasailor. Als ik dit lees denk ik dat je het beste af bent met een GPS uit de Garmin 7-serie. Grootste verschil met de 6-serie is dat de 7-serie blijft drijven. Echt drijven, ik heb dat uiteraard uitgeprobeerd. Mijn oude GPS 60 ging tamelijk rap de emmer in, mijn GPSmap 76 CS blijft keurig plat op het water liggen, met een beetje geluk drijft hij met het scherm naar boven en kan je zien waar hij heen drijft . Zeker als je dan de nieuwste serie neemt, die x-serie, dan beschik je over verwisselbare microSD kaartjes en kan je het geheugen naar believen uitbreiden. Vroeger kenmerkte de 6-serie zich door een kleiner kaartgeheugen dan de 7-serie, maar dat verschil is dan niet meer belangrijk. Overigens bevalt de Garmin-software (mapsource) me uitstekend. Je kunt zelfs vanuit mapsource op je kaart klikken en je wordt doorverbonden naar www.geocaching.com en krijgt de dichtstbijzijnde caches te zien. Ideaal. Succes!
rwvdknoop Geplaatst 2 juli 2007 Geplaatst 2 juli 2007 Ook ik ben een GPSMap76CSx gebruiker voor bijna 2 jaar ik heb er inmiddels twee. Werkelijk perfect apparaat en naar mijn idee ergonomischer dan de 60-serie, al was het alleen maar vanwege die ouderwetse vormgeving met die rare antenneconstructie die overal achter lijkt te blijven hangen (ik heb eens 60-serie mogen lenen). De GPSMap76CSx is vanwege zijn vormgeving veel prettiger mee te nemen. Uiteraard een persoonlijke constatering.... De SD mogelijkheden zijn uitstekend; zonder problemen zijn de 2 Gb. SD's te gebuiken. Let hierbij wel op dat je de gewone 'SanDisk Micro SD 2Gb.' gebruikt en NIET de Ultra-II modellen. Succes....
blikbiker Geplaatst 13 november 2013 Geplaatst 13 november 2013 Kan iemand mij aan de drivers(geen drijfjes) helpen van de Garmin GPS 76? Ik heb een juiste kabel met USB aansluiting maar Windoiws 8 kent hem niet.
de-fam Geplaatst 13 november 2013 Geplaatst 13 november 2013 Hallo blikbiker Heb je deze al geprobeerd te installeren http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=3607
Aanbevolen berichten