Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Misschien dat iemand mij kan vertellen of het toegestaan is, wanneer je een multicache wilt gaan maken je het beginpunt (parkeercoordinaat) mag zetten op een parkeerplek waar toevallig ook al een regular-cache (met micro) ligt ?

Is het zo dat deze parkeerplek dan niet meer te gebruiken is voor het maken van deze multicache ?

En zo niet hoe kun je dit dan het beste oplossen ?

Groeten Mindhunters

Geplaatst (bewerkt)
Hallo,

Misschien dat iemand mij kan vertellen of het toegestaan is, wanneer je een multicache wilt gaan maken je het beginpunt (parkeercoordinaat) mag zetten op een parkeerplek waar toevallig ook al een regular-cache (met micro) ligt ?

Is het zo dat deze parkeerplek dan niet meer te gebruiken is voor het maken van deze multicache ?

Groeten Mindhunters

Als je het WP van de parkeerplaats bovenaan je cachepagina zet dan komt het stipje op de kaart van jouw cache in conflict met het stipje van die regular die er al ligt.

1 van de 2 stippen zal dan op de kaart niet zichtbaar zijn.

Je zou een WP op afstand van plm 500 m. afstand van deze plek bovenaan je pagina kunnen zetten met in de beschrijving de vermelding dat dat WP niet bezocht hoeft te worden omdat het slechts een indicatie geeft van in welk gebied de cache ligt.

Het exacte WP ven de parkeerplaats kun je dan gewoon vermelden in je cachebeschrijving als zijnde WP1

bewerkt door Doler
Geplaatst

Hallo,

Groeten Mindhunters

Als je het WP van de parkeerplaats bovenaan je cachepagina zet dan komt het stipje op de kaart van jouw cache in conflict met het stipje van die regular die er al ligt.

1 van de 2 stippen zal dan op de kaart niet zichtbaar zijn.

Je zou een WP op afstand van plm 500 m. afstand van deze plek bovenaan je pagina kunnen zetten met in de beschrijving de vermelding dat dat WP niet bezocht hoeft te worden omdat het slechts een indicatie geeft van in welk gebied de cache ligt.

Het exacte WP ven de parkeerplaats kun je dan gewoon vermelden in je cachebeschrijving als zijnde WP1

Bedankt voor het snelle antwoord.

Ik zou de parkeerplek dus toch wel kunnen gebruiken ondanks het feit dat daar al een cache ligt.

Dit maakt het iets eenvoudiger voor ons.

Geplaatst

Ik vrees dat Doler je een heel verkeerd antwoord geeft dat recht tegen de regels van geocaching.com in gaat.

Je kunt het eerste wp (dat 161 meter van de traditional af moet liggen) als coördinaat gebruiken bovenaan de pagina. De parkeerplaats vermeldt je dan in de additional wp's.

De cache wordt dan gereviewed en bekeken wordt of er een conflict is met de andere cache(s). Als dit zo is, wordt er overlegt met de eigenaar van die cache of het wel kan. Voor een parkeerplaats zal dat geen probleem zijn.

Je zou ook al van tevoren contact op kunnen nemen met de eigenaar van die cache en dan in de reviewernote, die je bij het aanbieden van de cache stuurt, zetten wat de uitkomst van dat overleg is. Dan neem je de reviewer werk uit handen en is je cache sneller goedgekeurd.

Kijk ook een op mijn site, ruud4d.geocacher.nl, en ga daar naar de checklist. Heel handig als je een cache legt. Dan was deze vraag namelijk ook al beantwoord geweest.

Geplaatst
Ik vrees dat Doler je een heel verkeerd antwoord geeft dat recht tegen de regels van geocaching.com in gaat.

Je kunt het eerste wp (dat 161 meter van de traditional af moet liggen) als coördinaat gebruiken bovenaan de pagina. De parkeerplaats vermeldt je dan in de additional wp's.

De cache wordt dan gereviewed en bekeken wordt of er een conflict is met de andere cache(s). Als dit zo is, wordt er overlegt met de eigenaar van die cache of het wel kan. Voor een parkeerplaats zal dat geen probleem zijn.

Je zou ook al van tevoren contact op kunnen nemen met de eigenaar van die cache en dan in de reviewernote, die je bij het aanbieden van de cache stuurt, zetten wat de uitkomst van dat overleg is. Dan neem je de reviewer werk uit handen en is je cache sneller goedgekeurd.

Kijk ook een op mijn site, ruud4d.geocacher.nl, en ga daar naar de checklist. Heel handig als je een cache legt. Dan was deze vraag namelijk ook al beantwoord geweest.

Is dit dan niet ongeveer hetzelfde wat Doler ook al zei dan ? Alleen met het verschil van 161 ipv 500 meter ?

Of zie ik nu iets over het hoofd ?

Geplaatst

Je ziet over het hoofd dat Doler aanraadt loze coördinaten boven de pagina te zetten, terwijl Ruud4 zegt het eerste waypoint op voldoende afstand te plaatsen, en die coördinaten dan bovenaan te zetten.

Geplaatst
Je ziet over het hoofd dat Doler aanraadt loze coördinaten boven de pagina te zetten, terwijl Ruud4 zegt het eerste waypoint op voldoende afstand te plaatsen, en die coördinaten dan bovenaan te zetten.

Dat bedoelde ik ja :lol1:

Geplaatst

Dat bedoelde ik ja :D

Dus datgene dat recht tegen de regels van geocaching.com in gaat, is het plaatsen van loze coordinaten boven in de cachepagina.

Bedankt voor de uitleg. :lol1:

Geplaatst
Dus datgene dat recht tegen de regels van geocaching.com in gaat, is het plaatsen van loze coordinaten boven in de cachepagina.

Is ook niet waar :D je mag best een ''onzin'' coordinaat boven aan je cache-pagina zetten. Meestal word er ook in de cache-pagina vermeld wat de betekenis is van het boven staand coordinaat.

Het is allemaal niet zo moeilijk, wees slim hou het werk voor kruimel simpel: gebruik Ruud4d's checklist :lol1:

Suc6

Geplaatst

Is ook niet waar :D je mag best een ''onzin'' coordinaat boven aan je cache-pagina zetten. Meestal word er ook in de cache-pagina vermeld wat de betekenis is van het boven staand coordinaat.

Het is allemaal niet zo moeilijk, wees slim hou het werk voor kruimel simpel: gebruik Ruud4d's checklist :lol1:

Suc6

Ik bedoel dan ook loze startcoordinaten van gevraagde multicache. (omdat gemeld werd dat hier iets geadviseerd werd door Doler wat regelrecht tegen de regelementen van Geocaching.com in zou gaan.)

Wat is het dan wat regelrecht tegen de regelementen van Geocaching.com in gaan ???

Het gaat er niet om dat ik iets moeilijk vind en Ruud4d's checklist of andere checklisten nooit gelezen heb, maar over de duidelijkheid omtrend het aangeven van parkeercoordinaten van een multicache die op een plek liggen waar al een traditional (micro) ligt en hoe daar mee om te gaan.

Niets meer en niets minder. :P

Een ieder in ieder geval bedankt voor alle informatie.

Denk wel dat ik er verder uitkom

Geplaatst

Loze coördinaten worden in de regel bij een multi niet goedgekeurd.

Coördinaten bovenaan de cachepagina van een multi zijn de coördinaten van "de" parkeerplaats of van de start van de caches als beide niet hetzelfde zijn.

Loze coördinaten worden wel goedgekeurd als het een mystery betreft, met de restrictie dat bij een mystery het verschil tussen de eindcache en de coördinaten bovenaan de cachepagina in een rechte lijn niet verder dan 3 kilometer uit elkaar liggen.

Hou je maar aan de woroden van Ruud4d en het komt wel goed.

Officieel is het zo dat geen enkel punt, start-, tussen- en eindpunt, dichter bij elkaar mogen liggen dan 161 meter. Officieel zou dus je cache zo niet goedgekeurd worden. Officieel....

De ene reviewer is de andere niet, maar nu ken ik er in ieder geval 2 die alle punten controleren en in principe niet moeilijk doen als het coördinaat van de ene cache een eindcache is en aan de andere kant een parkeerplaats, start van een andere cache.

Nu weet ik niet hoe groot die parkeerplaats is, en altijd vraag ik me af waarom iemand een eindcache op een parkeerplaats legt, maar is het niet mogelijk om de parkeercoördinaten zo in te voeren dat ze sowieso 161 meter van de andere eindcache afliggen?

Het gaat bij die andere cache werkelijk om het eindcoördinaat toch? Je schrijft over een regular met een micro.. Beide zijn geen cachetypes maar zeggen hoe groot de cache is. Micro, Small, Regular, Large en Other (see discription) zijn verwijzingen naar de grootte van de werkelijke fysieke cache.

Cachetypes zijn: Traditional, Multi, Mystery, Letterbox, (Geocaching) Event, en CITO Event

Trouwens, de regel van 161 meter (0,1 mijl) heeft verder niets van doen met wel of geen overlapping van stippen op de kaart van geocaching.nl.

Geocaching.com kent dit systeem van kaarten niet en de reviewers kijken niet hoe het wel of niet op een kaart eruit ziet. Des te meer caches in Nederland, des te meer stippen op elkaar.

Voor wat de regel 161 meter betreft, zie de guidelines: http://www.geocaching.com/about/guidelines.aspx#sat

Geplaatst

In de regel is het zo dat het coordinaat bovenaan de pagina, het zgn parent-waypoint, de plaats is waar geparkeerd kan worden.

Als daar het eerste wp ook is kun je dat via een aditional, zgn child-, waypoint opgeven. Dit childwaypoint kan echter nooit gelijk zijn aan het parent.

Wat nu als er een cache ligt op de plaats van jou parent waypoint.

Normaal zal en mag dit geen probleem zijn zolang jou fysieke cache 161 mtr bij die andere fysieke vandaan ligt.

Let op: dit geldt dus alleen voor de cache. Tussenliggende waypoints mogen dichterbij liggen.

Om het probleem te vermijden van over elkaar heenvallende stipjes op de kaart kun je het "Doler principe" wel gebruiken maar mag het geen multicache meer heten. Het wordt dan een mystery waarbij eerst thuis het parkeercoordinaat moet worden berekend waarna de eigenlijke multi kan starten.

Een vreemd soort u-bocht constructie dus

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...