gpsgek Geplaatst 4 juni 2007 Geplaatst 4 juni 2007 (bewerkt) Druk - wanneer je GPS uitstaat - eens op [enter] en druk ondertussen op de [on] knop van je GPS... Ik sta niet in voor de gevolgen, maar wat je te zien krijgt is toch heel interessant... (nooit geweten dat ik al 588:01:57u gebruik heb gemaakt van mijn GPS, ennuh.... wist je dat - in ieder geval - de Garmin CSx een thermometer heeft? Nu wel! ) Voor andere GPSr's bestaan dergelijke schermpjes ook: http://www.gpsinformation.org/dale/secret.htm 4 juni 2007 bewerkt door gpsgek
JandeBeHanger Geplaatst 4 juni 2007 Geplaatst 4 juni 2007 Lachen! 488 uur Mijn Quest heeft dezelfde funktie.897 uur!
Lex Geplaatst 4 juni 2007 Geplaatst 4 juni 2007 (bewerkt) .... wist je dat - in ieder geval - de Garmin CSx een thermometer heeft?Alle toestellen hebben zo'n thermometer.Die geeft echter niet de temperatuur van de omgeving aan, maar die van het kwartskristal. Het wordt als volgt gebruikt: De frequentie hangt enigszins af van de temperatuur. Als er een fix is, wordt de frequentie vergeleken met die van de satellieten, waardoor de afwijking van de eigen frequentie uiterst nauwkeurig bekend is. Deze afwijking wordt, samen met de temperatuur van het kwartskristal, opgeslagen in een tabel. Als je de volgende keer op zoek gaat naar een fix wordt rekening gehouden met de afwijking die bij de dan heersende temperatuur hoort. Zo kunnen de satellieten veel sneller worden gevonden doordat direct met de goede frequentie gezocht kan worden. Tijdens het gebruik warmt het kristal een paar graden op, dus de waarden voor een wat hogere temperatuur worden ook verzameld. Als je het toestel voor het eerst met zeer koud weer gebruikt duurt het krijgen van een fix lang. Het heeft dus zin om als het kouder wordt je toestel een tijdje buiten neer te leggen, zodat het kan leren. Ook als het beduidend warmer wordt. Als je het toestel dan nodig hebt heb je eerder een fix. 4 juni 2007 bewerkt door Lex
hospiheks Geplaatst 4 juni 2007 Geplaatst 4 juni 2007 mijn Geko 201 doet het ook! hilarisch! 87 uur....
gpsgek Geplaatst 4 juni 2007 Auteur Geplaatst 4 juni 2007 .... wist je dat - in ieder geval - de Garmin CSx een thermometer heeft?Alle toestellen hebben zo'n thermometer.Die geeft echter niet de temperatuur van de omgeving aan, maar die van het kwartskristal. Het wordt als volgt gebruikt: De frequentie hangt enigszins af van de temperatuur. Als er een fix is, wordt de frequentie vergeleken met die van de satellieten, waardoor de afwijking van de eigen frequentie uiterst nauwkeurig bekend is. Deze afwijking wordt, samen met de temperatuur van het kwartskristal, opgeslagen in een tabel. Als je de volgende keer op zoek gaat naar een fix wordt rekening gehouden met de afwijking die bij de dan heersende temperatuur hoort. Zo kunnen de satellieten veel sneller worden gevonden doordat direct met de goede frequentie gezocht kan worden. Een dergelijke constructie vermoedde ik al... Wanneer de GPS een tijdje aan staat wordt de temperatuur - in mijn geval - ongeveer 2gr hoger. Vandaar ook dat er in de specs van GPS-chips altijd gesproken wordt over cold/hot start Tijdens het gebruik warmt het kristal een paar graden op, dus de waarden voor een wat hogere temperatuur worden ook verzameld.Als je het toestel voor het eerst met zeer koud weer gebruikt duurt het krijgen van een fix lang. Het heeft dus zin om als het kouder wordt je toestel een tijdje buiten neer te leggen, zodat het kan leren. Ook als het beduidend warmer wordt. Als je het toestel dan nodig hebt heb je eerder een fix. Zie je wel! De callibratiedag op 1 april was zeer zeker nuttig!!!
Ruud4d Geplaatst 4 juni 2007 Geplaatst 4 juni 2007 Lachen! 488 uur Mijn Quest heeft dezelfde funktie.897 uur! Die gele 60 van mij zit al op 1995 uur. Dat is meer dan 83 etmalen. Bij hoeveel mag ik hem inruilen voor een 60Cx?
De Roode Loper Geplaatst 4 juni 2007 Geplaatst 4 juni 2007 Die gele 60 van mij zit al op 1995 uur. Dat is meer dan 83 etmalen.Bij hoeveel mag ik hem inruilen voor een 60Cx? Bij 2000 uur een grote beurt?
Lex Geplaatst 4 juni 2007 Geplaatst 4 juni 2007 Bij 2000 uur een grote beurt?Ja, en die bestaat uit PAGE+ENTR indrukken tijdens het aanzetten. Staat de teller meteen weer op 0 uur.
gpsgek Geplaatst 4 juni 2007 Auteur Geplaatst 4 juni 2007 Bij 2000 uur een grote beurt?Ja, en die bestaat uit PAGE+ENTR indrukken tijdens het aanzetten. Staat de teller meteen weer op 0 uur. Flauw hoor, dat moet je alleen doen als je 'm verkoopt! Bij een firmware update, wordt er dan ook hard gereset?
Ruud4d Geplaatst 4 juni 2007 Geplaatst 4 juni 2007 Met MARK + POWER geeft het toch een nog beter resultaat om het idee te krijgen dat je een nieuw apparaat hebt? Zal ik toch wel het een en ander moeten doen aan het uiterlijk. Ik heb hem nu bijna twee jaar en dat heeft toch wel z'n sporen nagelaten. Tegenwoordig hangt ie trouwens wel iets veiliger in zo'n universeel tasje aan de rugzak.
Lex Geplaatst 4 juni 2007 Geplaatst 4 juni 2007 Bij een firmware update, wordt er dan ook hard gereset?Normaliter niet, hoewel altijd wordt gewezen op de mogelijkheid dat je data verliest. (In zo'n scherm dat je altijd ongelezen wegklikt). Als je downgrade (naar een eerdere versie) is er altijd een master reset.
gpsgek Geplaatst 4 juni 2007 Auteur Geplaatst 4 juni 2007 Met MARK + POWER geeft het toch een nog beter resultaat om het idee te krijgen dat je een nieuw apparaat hebt. Even geprobeerd . Mark & power doet bij mij niks speciaals.
pa3fus Geplaatst 4 juni 2007 Geplaatst 4 juni 2007 Druk - wanneer je GPS uitstaat - eens op [enter] en druk ondertussen op de [on] knop van je GPS... Ik sta niet in voor de gevolgen, maar wat je te zien krijgt is toch heel interessant... (nooit geweten dat ik al 588:01:57u gebruik heb gemaakt van mijn GPS, ennuh.... wist je dat - in ieder geval - de Garmin CSx een thermometer heeft? Nu wel! ) Voor andere GPSr's bestaan dergelijke schermpjes ook: http://www.gpsinformation.org/dale/secret.htm En als je dan toch in dit scherm staat druk dan ook nog even 2 maal op de page toets voor de verschillende grafische testjes van het scherm. (meermaals drukken geeft andere testjes en brengt je uiteindelijk weer in het beginscherm. Het gedeelte linksonderin is trouwens voor het testen van alle knoppen. Wat ook interessant kan zijn is het uitlezen van de spanningsval van de batterijen indien de verlichting aan of uit staat. (Hiermee is relatief gezien te bepalen of je accu's het nog een beetje aan kunnen of dat een wissel nodig is Groeten Jan-Willem.
heidie und peter Geplaatst 4 juni 2007 Geplaatst 4 juni 2007 Weet je dat er ook een DIAGNOSTIC menu is dan...... Zet de gps op TRIP COMPUTER. Gebrui nu de roker toets Druk rechts om op de pijltjes (boven - echts - onder - links) en je komt in het volgende menu. Nog eentej dan. GPS UIT ENTER en PAGE ingedrukt houden. Nu ed GPS AANZETTEN. Let op dit is een REST. Er wordt wel om een bevesteging gevraagd. Weetje ook dat met het eerst genoemde menu je de pix kan testen ( of deze allemaal het nog doen!!!). en de knoppen. suc6 en pas op voor rode oortjes Piet
Aanbevolen berichten