Spring naar bijdragen

GPSVP


LTeunis

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Mocht je een software programma vinden om garmin maps op een Mac te bekijken en te sturen naar de gps dan zou ik er pas echt blij van worden. Daarvoor ben ik nu nog steeds van een PC afhankelijk. Mijn naam is echt MacOZ58 en niet PCOZ58. Garmin ligt nog steeds te slapen volgens mij. Ze beloofden vorig jaar mei, toen wij onze GPS kochten dat tegen het einde van het jaar er een mac versie zou zijn van MapSource. De datum waarop dat gaat gebeuren blijkt erg goed te kunnen schuiven. Wij blijven voorlopig gewoon hopen op ee wonder.

 

Groeten,

MacOZ58

 

PS: dank voor jouw leuke caches!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een nieuw stukje software waarmee het zelfs mogelijk is om de Garmin .img files als map te laden.

 

TOPO op de smartphone dus!

 

Link

 

Op dit moment ben ik al een stukje verder. Inderdaad, gewoon de .IMG bestanden op je kaartje zetten en laden. Nagenoeg dezelfde gebruiksmogelijkheden als OZICE.

 

Dat betekent voor smartphone gebruikers dat er een alternatief is voor OZICE. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal het eens uitproberen. Hoe weet je welk image bestand wat is?

 

 

 

Edit:

 

Krijg het wel geinstalleerd op mijn windows mobile 5(IPaq) Als ik het programma open zie ik wel een kaart maar kan verder niks doen. Ik heb wat image files in de programmamap gezet. Wat doe ik fout?

bewerkt door delta123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal het eens uitproberen. Hoe weet je welk image bestand wat is?

 

 

 

Edit:

 

Krijg het wel geinstalleerd op mijn windows mobile 5(IPaq) Als ik het programma open zie ik wel een kaart maar kan verder niks doen. Ik heb wat image files in de programmamap gezet. Wat doe ik fout?

 

Weet je zeker dat je iPAQ wel een Smartphone is en geen PocketPC Phone ?

 

Bij mij lijkt het te werken op mijn Qtek 8310 :lol1:

Het was ff zoeken naar de juiste com port, maar dat blijkt com7: te zijn.

Deze moest ik wel nog eerst even met de hand aanmaken, blijkbaar is dit voor tomtom mobile niet nodig, dus was dit nog niet gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal het eens uitproberen. Hoe weet je welk image bestand wat is?

 

 

 

Edit:

 

Krijg het wel geinstalleerd op mijn windows mobile 5(IPaq) Als ik het programma open zie ik wel een kaart maar kan verder niks doen. Ik heb wat image files in de programmamap gezet. Wat doe ik fout?

 

Weet je zeker dat je iPAQ wel een Smartphone is en geen PocketPC Phone ?

 

Bij mij lijkt het te werken op mijn Qtek 8310 ;)

Het was ff zoeken naar de juiste com port, maar dat blijkt com7: te zijn.

Deze moest ik wel nog eerst even met de hand aanmaken, blijkbaar is dit voor tomtom mobile niet nodig, dus was dit nog niet gedaan.

 

 

 

 

Is daar dan weer verschil tussen? Ik dacht dat alles met WM5 het zelfde was. Ze maken het er niet eenvoudiger op :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is daar dan weer verschil tussen? Ik dacht dat alles met WM5 het zelfde was. Ze maken het er niet eenvoudiger op :lol1:

 

Ja, al maken de meeste gadgetgoeroes er tegenwoordig een zooitje van.

In de oer definitie is een Smartphone een Personal Digital Assistant zonder touchscreen.

Alles met een touchscreen is een PocketPC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles met een touchscreen is een PocketPC

 

 

 

Ik heb idd een touchscreen. :lol1: Maar kan ik het dan geen smartphone noemen dan?

 

 

Nee dan is het een pocketphone ;)

 

Maar de maker heeft volgens zijn zeggen ook een PPC versie in de maak / gereed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar de maker heeft volgens zijn zeggen ook een PPC versie in de maak / gereed.

 

 

 

Mooi ik probeer het in de gaten te houden. Lijkt me wel handig. Werken topokaarten nu ook?

 

 

Ja, alle kaarten werken. het is alleen even uitzoeken welke van de 0000002.img voor welke streek is maar daar heb ik nu al een lijstje van gemaakt. Verder is het ook handig om de basemap.img bij te laden. dit omdat bij verder uitzoemen de topo niets meer laat zien.

 

 

Je kan heel topo op de kaart zetten maar je kan maar tot maximaal je vrije geheugen 'in' het programma laden. Als je een andere kaart nodig heb dan moet je die wel handmatig beschikbaar maken voor het programma.

 

En laad ze niet terwijl de GPS aanstaat want dan lijkt het dus of er niets gebeurt als je niet de kaart voor die coordinaten laadt. Dat had ik dus :lol1:

verder werkt het als de welbesproken tierelier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles met een touchscreen is een PocketPC

 

 

 

Ik heb idd een touchscreen. :rolleyes: Maar kan ik het dan geen smartphone noemen dan?

 

 

Nee dan is het een pocketphone :huh:

 

Maar de maker heeft volgens zijn zeggen ook een PPC versie in de maak / gereed.

 

 

 

Deze week zal de PPC versie op de website gepubliceerd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is een nieuwe versie uit. Ook geschikt voor PPC!

 

Ik heb de maker enkele feature request gestuurd en deze zijn in deze versie meegenomen:

 

 

quote:

Today I’ve released gpsVP 0.1.2 for both smartphones (with no touchscreen) and PPCs (with touchscreen). I’ve done much to make the program stable and fast and looks like that is enough for now. There’s also a bunch of new features:

 

  • Customisable representation of coordinates.
  • Editing waypoint coordinates. It also allows adding new point by coordinates.
  • Opening all maps in a folder at once.
  • Importing waypoints from a file.

There’s also some small bug fixes and improvements.

 

 

 

end quote.

 

Te vinden op http://gpsvp.garminmapsearch.com/

 

Voorzover ik het tot nu toe heb kunnen bekijken is dit een zeer potentiele vervanging van oziCE aan het worden. En de Garmin maps kunnen gebruikt worden waardoor er een wereld open ligt :thumbup:

 

Maar zover is het nog niet, dus:

 

Als er nog meer opties of toevoegingen wenselijk zijn, laat het dan in dit draadje weten dan zal ik dit met de maker doorcommuniceren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Er is inmidddels weer een nieuw versie uit. Zowel voor smartphone als voor PPC.

 

 

gpsVP 0.1.3 - more convenient

June 12th, 2007 by Vsevolod Shorin

 

I have released a new version. The main goal was to make gpsVP more usable and help people to see their maps.

 

The main new feature is a new option "Center on map" in map list (Menu->Maps->Map list). If you want to see a map you have opened, just use this option and then zoom in/out to find the levels on which your map may be seen. If you want to see your map on less detailed levels, you can change detail level in (Menu->Display->Detail).

 

Sometimes you need to see some portion of map while connected to GPS. Before now you could move a map but GPS would return you to current location. Now it's gone. When you start moving a map gpsVP stops following your location. It will return to following mode in five minutes. Alternatively, you can choose "Restore follow cursor" from context menu.

 

Dialogues with maps and points have many different actions. To perform them you had to click Menu and then choose an action or press a shortcut key. Now you can press the shortcut key directly from the list. For example you can choose map and press 3 to centre on a map.

 

Smartphones does not have page up/down keys. But some lists are very long. As for me, I have marked more than 200 waypoints. Now you can press 9 to scroll any list one page up or 7 to scroll the same list one page up.

 

There are some other small improvements. Most of them are just internal.

 

Download page.

 

Category: gpsVP, gpsVPppc | 7 Comments »

 

 

New features and PocketPC support

June 6th, 2007 by Vsevolod Shorin

 

Today I've released gpsVP 0.1.2 for both smartphones (with no touchscreen) and PPCs (with touchscreen). I've done much to make the program stable and fast and looks like that is enough for now. There's also a bunch of new features:

 

  • Customisable representation of coordinates.
  • Editing waypoint coordinates. It also allows adding new point by coordinates.
  • Opening all maps in a folder at once.
  • Importing waypoints from a file.

There's also some small bug fixes and improvements.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Download page.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ik ben via een andere weg gpsVP in augustus tegengekomen.

Zocht een programma voor mijn Qtek 8020 in combinatie met Leadtek 9553 gps muis.

In het begin een probleem met het lezen van Topo kaarten. Na contact met de maker is dat probleempje in een nieuwere versie opgelost.

Het programma is Freeware, dus gratis, en nog constant in ontwikkeling.

Inmiddels is versie 0.4.5b beschikbaar (smartphone en PPC). Nu wordt de support van Google Maps ook ondersteund. Daar heb ik nog gen tijd voor gehad eens naar te kijken.

Omdat een installatie en gebruikershandleiding (nog?) niet aanwezig is, is het soms even puzzelen hoe - wat te doen, maar daar valt voor een beetje computerkenner wel uit te komen.

:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...