Spring naar bijdragen

Route's maken met EasyGPS lukt niet erg..

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik heb sinds twee weken een magellan explorist in mijn bezit.

Nu wil ik route's maken m.b.v. EasyGPS, dat lijkt mij het makkelijkst.

Maar als ik een route heb ingeladen en wil uploaden naar de explorist krijg ik deze waarschuwing:

The route NLGL22VG 049 - 001 has an invalid route number (-1).

Your Magellan eXplorist 500 uses route numbers 1 -20.

Edit your routes so that all route numbers are within this range.

Ik heb daarna de nummering veranderd, maar welke combinatie ik ook gebruik,

de melding komt steeds weer. :lol1::P

Ben nu uit gepuzzeld.

Weet iemand raad????????

:(:(

Geplaatst
Als je het al geprobeerd heb beschouw het dan maar als een domme vraag:

Heb je de route al eens gewoon "1" genoemd?

Dat had ik nog niet geprobeerd, maar nu wel.

Maar helaas, ook dat lukt niet, krijg de zelfde melding. :lol1::P

Geplaatst
Hallo,

Maar als ik een route heb ingeladen en wil uploaden naar de explorist krijg ik deze waarschuwing:

de melding komt steeds weer. :):pepsi:

Ben nu uit gepuzzeld.

Weet iemand raad????????

:blink::beer:

Niemand een oplossing???????????

Dat is erg jammer, want het is bij elke route die ik wil importeren naar mijn explorist.

Dus iets doe ik niet goed, maar wat.....

Geplaatst

Hallo,

de melding komt steeds weer. :pepsi::blink:

Ben nu uit gepuzzeld.

Weet iemand raad????????

:beer::wine:

Dat is erg jammer, want het is bij elke route die ik wil importeren naar mijn explorist.

Ehhh...ik maak nooit routes met EasyGPS.

Ik heb wel een eXplorist XL

Die is identiek aan de 500, maar met een 2x zo groot scherm.

Ik laad gewoon alle wpt's in mijn GPS en maak de route dan in mijn GPS.

Hoe:

ga naar Menu > Routes > Nieuwe Route > POI toevoegen. en geef vervolgens in de juiste volgorde de POI's op.

Als je klaar bent wordt je route opgeslagen als route 1, route 2 etc.

easypeasy.

Bij veel wpt's best wat werk, maar zoals ik al zei, ik weet niet beter. :)

Geplaatst
Bij een Magellan wordt toch ook MapSent geleverd?

Volgens mij kan het ook gewoon daarmee.

Nou, dat wordt niet "meegeleverd" hoor.

Dat is software die moet worden aangeschaft.

Het kaartmateriaal uit het gratis meegeleverde Mapsent Lite is zo grof, dat daar geen routes mee te maken zijn volgens mij.

Nog nooit geprobeerd overigens, ik werk met Mapsent Direct Route voor mijn Magellan.

Die is origineel gemaakt voor eerdere Magellan hardware, maar is de enige die werkt met de eXplorist series.

Wpts en routes en kaartregio's uploaden moet overigens via een "file-converter" (wel weer meegeleverd) want de eXplorist gebruikt andere file-extensies als de oudere Magellans.

Heee... misschien zit daar ook wel een deel van het probleem van de topicstarter?.

Geplaatst (bewerkt)

Het kaartmateriaal uit het gratis meegeleverde Mapsent Lite is zo grof, dat daar geen routes mee te maken zijn volgens mij.

Nog nooit geprobeerd overigens, ik werk met Mapsent Direct Route voor mijn Magellan.

Die is origineel gemaakt voor eerdere Magellan hardware, maar is de enige die werkt met de eXplorist series.

Wpts en routes en kaartregio's uploaden moet overigens via een "file-converter" (wel weer meegeleverd) want de eXplorist gebruikt andere file-extensies als de oudere Magellans.

Heee... misschien zit daar ook wel een deel van het probleem van de topicstarter?.

Yep, je hebt gelijk.

Ik had hier nog een orginele CD die was meegeleverd bij de SportrakMap maar hier staat alleen firmware updates op. Updates die al volledig verouderd zijn als je ze krijgt omdat op internet alweer nieuwere stonden.

Het 'beeld' van die Cd haalde ik door de war met de titel die er naast ligt. Trip en Waypoint manager van Garmin. :)

bewerkt door de Roode Lantaarn
Geplaatst
Hallo,

de melding komt steeds weer. :):eek:

Ben nu uit gepuzzeld.

Weet iemand raad????????

Kan het zijn dat je een track hebt geladen en deze als route wilt gebruiken? Een route heeft namelijk maar een beperkt aantal waypoints welke hij aankan. Een track kan er veel meer bevatten. Ik laad bijvoorbeeld regelmatig tracks van GPS Track. Stuur me anders eens het routebestand via een PM, dan kan ik het eens proberen.

Geplaatst
Hallo,

de melding komt steeds weer. :lol1::)

Ben nu uit gepuzzeld.

Weet iemand raad????????

Mensen, allemaal heel erg bedankt voor de reactie's, maar ik heb inderdaad MapSent Lite ondekt.

Heb ik ge-dl via magellan en die doet alles wat ik tot nu toe wil.

Maar ik ben nog lang niet uitgeleerd, maar met wat ik nu weet kan ik een eind komen.

Erg leuk speelgoed is het.... :)

Hallo,

de melding komt steeds weer. B):P

Ben nu uit gepuzzeld.

Weet iemand raad????????

Ehhh...ik maak nooit routes met EasyGPS.

Ik heb wel een eXplorist XL

Die is identiek aan de 500, maar met een 2x zo groot scherm.

Ik laad gewoon alle wpt's in mijn GPS en maak de route dan in mijn GPS.

Hoe:

ga naar Menu > Routes > Nieuwe Route > POI toevoegen. en geef vervolgens in de juiste volgorde de POI's op.

Als je klaar bent wordt je route opgeslagen als route 1, route 2 etc.

easypeasy.

Bij veel wpt's best wat werk, maar zoals ik al zei, ik weet niet beter. :thumbup:

Inderdaad, achter die mogelijkheid was ik al gekomen, maar net wat je zegt, is erg veel werk.

Maar het is een mogelheid.

bedankt voor je reactie..

Geplaatst (bewerkt)

Misschien wel, maar zover kom ik niet. Meteen na het openen van Magellan Conversion Manager moet ik de explorist verbinden met de comp, het programma gaat een tijdje zoeken, maar vind niets, dus dan kan ik niet meer verder. Eerst moet de verbinding tot stand komen.

bewerkt door H@ria
Geplaatst
Misschien wel, maar zover kom ik niet. Meteen na het openen van Magellan Conversion Manager moet ik de explorist verbinden met de comp, het programma gaat een tijdje zoeken, maar vind niets, dus dan kan ik niet meer verder. Eerst moet de verbinding tot stand komen.

Heb je op dat moment wel de GPS in "bestands-overdracht" modus staan? anders vindt de computer hem niet.

Geplaatst (bewerkt)

Heb je op dat moment wel de GPS in "bestands-overdracht" modus staan? anders vindt de computer hem niet.

Ja zeker, zowel op intern geheugen geprobeerd, als ook met een sd-card.

Het lukt niet.

Even een aanvulling: ik draai onder Vista, is dat misschien het probleem en als dat zo is, wat zou ik er dan aan kunnen doen?

bewerkt door H@ria
  • 4 weeks later...
Geplaatst

Ik teken mijn routes meestal in Google Earth. Vervolgens kun je dit pad via GPS visualizer converteren naar een GPX-file. In GPS visualizer verschijnt het bestand met als naam een lang nummer. Dit bestand kun je "opslaan als" op de harde schijf. Vandaaruit kun je het via Mapsend of EasyGPS uploaden naar je GPS. Uiteraard kun je het in deze programma's ook zichtbaar maken.

Het adres: http://www.gpsvisualizer.com/

Met dit handige programma kun je ook je tracklogs zichtbaar maken in Google Earth

OP mijn website kun je diverse voorbeelden vinden onder het onderdeel Wandelen.

Succes

Ik teken mijn routes meestal in Google Earth. Vervolgens kun je dit pad via GPS visualizer converteren naar een GPX-file. In GPS visualizer verschijnt het bestand met als naam een lang nummer. Dit bestand kun je "opslaan als" op de harde schijf. Vandaaruit kun je het via Mapsend of EasyGPS uploaden naar je GPS. Uiteraard kun je het in deze programma's ook zichtbaar maken.

Het adres: http://www.gpsvisualizer.com/

Met dit handige programma kun je ook je tracklogs zichtbaar maken in Google Earth

OP mijn website www.dolfgroenendijk.nl kun je diverse voorbeelden vinden onder het onderdeel Wandelen.

Succes

Geplaatst

Als het je om fietsroutes in de provincies Zuid Holland en Utrecht gaat, heb je de volgende mogelijkheid (ook sommige andere provincies zijn er mee bezig):

Je maakt in de fietsrouteplanner van de provincie een fietsroute aan (van A naar B, recreatief, snel, of wat dan ook). Deze laad je in easyGPS. Daar klik je de route aan tot hij in je beeldscherm geactiveerd is, en download je hem als track.

Het is nog lang niet zo gelikt als een autorouteplanner, bij een opgebroken weg moet je maar zien hoe je het oplost. Maar hij maakt goed gebruik van fietsdoorsteekjes, vrijliggende fietspaden etc. Heerlijk.

De sites: Utrecht:Klik

Zuid Holland:klik

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...