Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
Ik loop tegen een probleem aan waarvan ik helaas (nog) niet weet hoe ik het moet oplossen.

Ik ben met een cache bezig die een coördinaat oplevert waar ik de auto moet parkeren. Vanaf dat punt moet ik dan 321 meter op 132 graden magnetisch afleggen.

En nu mijn vraag

Hoe kan ik dit instellen in GPS Tuner?

Je kunt het ook nog als volgt doen (maar ik ken gpsTuner niet):

Je bent naar ik aanneem op de parkeerplaats gekomen door naar de ingestelde coords te gaan. Een go to dus.

Laat je PDA op die instelling staan en ga lopen. Je ziet vanzelf op je scherm wat richting (132+180)= 312 graden is. Meestal kun je ook de afstand tot de go to = parkeerplaats zien.

Op deze wijze - de omgekeerde manier eigenlijk - kun je lopen naar 321 m. / 312 graden. Hoeft ook nog eens niet te tellen - uiterst onnauwkeurig - of in een rechte lijn te lopen.

Succes,

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Geplaatst

Toen ik ooit GPS Tuner gebruikte kon er nog niet geprojecteerd worden. Geotools is daarvoor dus een mooie oplossing zoals al eerder gezegd.

Mocht je trouwens een keer met projecteren willen oefenen, kan ik je nog wel een paar mooie caches aanbevelen.... ;)

Geplaatst
Toen ik ooit GPS Tuner gebruikte kon er nog niet geprojecteerd worden. Geotools is daarvoor dus een mooie oplossing zoals al eerder gezegd.

Mocht je trouwens een keer met projecteren willen oefenen, kan ik je nog wel een paar mooie caches aanbevelen.... ;)

Projecteren kan ook nu nog niet met GPS-Tuner. Alleen in je kompasscherm kan je een doelrichting aflezen. Maar zoals eerder gezegd: Een uiterst onnauwkeurige methode.

Geplaatst
Dus samenvattend, koop een GPS :eek:.

Natuurlijk :lol1:

Is ieder jaar wel grappig om te zien dat in het voorjaar de PDA cachers weer aktiever worden. In het najaar verdwijnen die dingen weer ergens in de kast en lopen de GPS cachers nog vrolijk door :)

Geplaatst
Om even op de vraag terug te komen. Het is met GPS Tuner niet mogelijk om een projectie uit te voeren.

duh. daar waren we al achter.. er zijn div. oplossingen geboden om dat op een pda met gpstuner voor elkaar te krijgen.. met de xl sheet is het een fluitje van een cent

Geplaatst

Bedankt voor alle reacties, ik zal van het weekeind eens met dat xl sheetje eens gaan kijken wat het is. En anders toch het vrouwtje maar eens lief aankijken. Vaderdag komt er ook al weer aan toch.... :):D

Geplaatst

Heb de excel sheet geprobeerd en dat werkt heel goed. Ben nu net begonnen met geocaching en heb al behoorlijk de smaak te pakken. GPS staat nu bovenaan in mijn verlanglijstje. Het weer zal niet altijd zo mooi blijven en dat is niet echt bevordelijk voor m'n PDA'tje.

Nogmaals bedankt voor alle berichten.

Repelsteeltje

Geplaatst
Heb de excel sheet geprobeerd en dat werkt heel goed. Ben nu net begonnen met geocaching en heb al behoorlijk de smaak te pakken. GPS staat nu bovenaan in mijn verlanglijstje. Het weer zal niet altijd zo mooi blijven en dat is niet echt bevordelijk voor m'n PDA'tje.

Nogmaals bedankt voor alle berichten.

Repelsteeltje

veel succes met vaderdag....

Geplaatst
Je bent naar ik aanneem op de parkeerplaats gekomen door naar de ingestelde coords te gaan. Een go to dus.

Laat je PDA op die instelling staan en ga lopen. Je ziet vanzelf op je scherm wat richting (132+180)= 312 graden is. Meestal kun je ook de afstand tot de go to = parkeerplaats zien.

Op deze wijze - de omgekeerde manier eigenlijk - kun je lopen naar 321 m. / 312 graden. Hoeft ook nog eens niet te tellen - uiterst onnauwkeurig - of in een rechte lijn te lopen.

Deze methode gebruik ik ook meestal en werkt altijd prima! Dit is naar mijn mening de beste optie voor GPStuner.

Dus even 180 graden erbij opgeteld en omgekeerd denken. :crybaby:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...