Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Was het iemand al opgevallen dat de additional waypoints veel makkelijker in te voeren zijn?

Er zijn nu een aantal voorkeuzes die direct een aantal velden invullen.

Verder is het waypoint ook te kopiëren en plakken. Het wordt dan door de site heel netjes goed genoteerd. Dit gaat ontzettend veel tijd schelen en maakt het een stuk makkelijker om bij oudere caches toch maar eens alle punten in te vullen.

Overigens heb ik in samenwerking met Kruimeldief een checklist gemaakt die van pas kan komen bij het maken van een cache. Ik zal hem binnenkort in een net lijstje online zetten.

Geplaatst
Was het iemand al opgevallen dat de additional waypoints veel makkelijker in te voeren zijn?

Verder is het waypoint ook te kopiëren en plakken. Het wordt dan door de site heel netjes goed genoteerd. Dit gaat ontzettend veel tijd schelen en maakt het een stuk makkelijker om bij oudere caches toch maar eens alle punten in te vullen.

Overigens heb ik in samenwerking met Kruimeldief een checklist gemaakt die van pas kan komen bij het maken van een cache. Ik zal hem binnenkort in een net lijstje online zetten.

Hmmm, vreemd! Toevallig heb ik eergisteravond een serie coördinaten ingevuld, waarbij het me niet opgevallen was dat er iets anders is geworden.

Eigenlijk zou het gewoon mogelijk moeten zijn om gewoon een gpx, wpt of mps file te uploaden.... :)

Geplaatst

Eigenlijk zie ik geen verschil met voorheen. Er is niets veranderd.

Gebruik jij misschien FireFox/Greasemonkey?

Als dat zo is, dan heb jij een van de leuke scriptjes draaien van LP.

Niet dat die script veranderd is de afgelopen maanden, maar zoals jij de "nieuwe" invoer omschrijft, lijkt het alsof je "ineens" deze script aan het draaien bent. Één van de vele scriptjes die het geocachen leuker maken, zowel voor de cacher als voor cache-eigenaren (en voor reviewers)

Geplaatst

Niet dat die script veranderd is de afgelopen maanden, maar zoals jij de "nieuwe" invoer omschrijft, lijkt het alsof je "ineens" deze script aan het draaien bent. Één van de vele scriptjes die het geocachen leuker maken, zowel voor de cacher als voor cache-eigenaren (en voor reviewers)

Je hebt gelijk Kruimeldief. FF had ik al wat langer maar Greasemonkey en diverse scriptjes heb ik pas sinds kort geïnstaleerd. Dit was de eerste keer dat ik een cache er mee maakte. Het was me dus nog niet opgevallen.

Maar ik kan het dus iedereen eigenlijk wel aanraden.

Hier vind je Greasemonkey.

Hier vind je dan diverse scriptjes die het leven van een geocacher aangenamer kunnen maken.

Geplaatst

Je hebt gelijk Kruimeldief. FF had ik al wat langer maar Greasemonkey en diverse scriptjes heb ik pas sinds kort geïnstaleerd. Dit was de eerste keer dat ik een cache er mee maakte. Het was me dus nog niet opgevallen.

Maar ik kan het dus iedereen eigenlijk wel aanraden.

Hier vind je Greasemonkey.

Hier vind je dan diverse scriptjes die het leven van een geocacher aangenamer kunnen maken.

welke scriptjes heb je geïnstalleerd?

ik heb (net)de decrypt en de bag-o-tricks geïnstalleerd

Geplaatst (bewerkt)
welke scriptjes heb je geïnstalleerd?

ik heb (net)de decrypt en de bag-o-tricks geïnstalleerd

Ik heb Show all geocaching logs, GC True Totals en GC Bag-o-Tricks draaien.

hi,

ik ben ook even gaan kijken ( ik heb verder geen verstand van programeren) maar wat doet"View Old Travel Bug Maps"precies?

Dat laat i.p.v. de nieuwe kaarten bij de TB's/coins, de oude kaarten zien. Daar is ook een linkje voor op de TB/coin pagina. Klik er maar eens op, dan zie je wat voor een kaarten dat zijn.

bewerkt door Ruud4d
Geplaatst
hi,

ik ben ook even gaan kijken ( ik heb verder geen verstand van programeren) maar wat doet"View Old Travel Bug Maps"precies?

het weergeven van de "oude" manier van tb maps weergeven.. Je kunt het vergelijken met de browservoorkeuren bij .nl

Geplaatst (bewerkt)
Ik heb nog een link voor Greasemonkey-scripts: Locus Prime.

ka niemand de titel en openings topic een beetj ewijzigen ;-)

by the way.. kunnen we deze niet een beetje aanpassen zodat hij ook werkt voor .nl

http://gmscripts.locusprime.net/downloads/...rum_Fix.user.js

mijn javascript is wat roestig maar volgens mij is het een klein klusje

<edit>

gevonden.. ga naar het aapje in je rechterbenedenhoek.. klik op manage.. klik op gc forum fix

voeg de url toe

http://forum.geocaching.nl

en je ziet u in het forum alle hidden en founds naast de username (ongeacht de handtekening)

bewerkt door ds-polleke
Geplaatst
gevonden.. ga naar het aapje in je rechterbenedenhoek.. klik op manage.. klik op gc forum fix

voeg de url toe

en je ziet u in het forum alle hidden en founds naast de username (ongeacht de handtekening)

waar dan? ik bedoel dus wat moet/kan ik zien en waar in het forum?

Geplaatst

voeg de url toe

Met bovenstaande link werkte hij bij mij niet. Wel met de volgende: http://forum.geocaching.nl/*

De / en het * geven aan dat hij op alle pagina's de site moet werken.

Geplaatst

voeg de url toe

Met bovenstaande link werkte hij bij mij niet. Wel met de volgende: http://forum.geocaching.nl/*

De / en het * geven aan dat hij op alle pagina's de site moet werken.

dat bedoelde ik..

Als je dat invoert krijg je naast de usernames twee iccontjes, éé'n brengt je direct naar de .com site waar de finds van de betr. user staan en de andere naar de hidden door die user staan (indien en voorzover aanwezig)

Wat de vettigeaap doet is het HTTP verkeer onderbreken en door middel van een Javascriptje de output van de sites wijzigen..

Stel je voor dat je dat zou willen zou je op die manier alle vieze woorden kuinnen filteren, alle sites een roze achtergrond geven, en alle letters naar hoofdletters omzetten..

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...