De Roode Loper Geplaatst 19 maart 2007 Geplaatst 19 maart 2007 Ik ken eigenlijk geen enkele Etrex Euro die de menu's in het NL vertoont. Weet je dat zeker? Want het is weliswaar al een tijd geleden dat ik de Etrex Euro had, maar ik meen toch zeker te weten dat de menu's o.a. in het Nederlands waren. ik heb het inderdaad vorige week ook zelf gezien Ik zie teksten als Wacht .. volg satellieten Positie Dagteller Markeer Instelling etc. Daar zit geen woord engels tussen. Ik heb het zojuist geconstateerd.
de Roode Lantaarn Geplaatst 19 maart 2007 Geplaatst 19 maart 2007 Met schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat de etrex Euro hier ook gewoon nederlands 'spreekt'. Maar ja ik gebruik hem nog zelden en wordt altijd bedient door de vrouw des huizes. Daarom kon ze dus beter overweg met de Euro dan met de Magellan Sportrak.
Peetee Geplaatst 19 maart 2007 Geplaatst 19 maart 2007 Moet de ETrex ook nog Waas/Egnos enabled zijn of zijn ze dat wel als ik ze koop bij notter bijvoorbeeld? (niet dat ik enig idee heb wat het betekend hoor ) Dat zijn ze wel als je ze bv bij Notter koopt. Alleen heb je er in Nederland niet zoveel aan, omdat het hier in Nederland niet echt goed werkt.
de Roode Lantaarn Geplaatst 19 maart 2007 Geplaatst 19 maart 2007 (bewerkt) We gaan het nog even ingewikkelder maken. Staat wel interessant als je bij de winkelier aanklopt. Er zijn namelijk 2 versies ertex Euro in omloop. De oude heeft GROENE display verlichting, géén WAAS/EGNOS en software versie max. 2.20 De nieuwe heeft GELE display verlichting, wel WAAS/EGNOS en software versie min. 2.30 Voor de oude versie komen ook geen software updates meer omdat het inwendig een totaal ander concept is, dus zorg dat je de nieuwe krijgt. Kwestie van even de display verlichting aandoen. Dit zal bij Notter geen probleem zijn omdat ze daar als warme broodjes over de toonbank gaan en dus alleen maar nieuwe versies verkopen. Echter een winkel die niet veel verkoopt heeft misschien nog oude voorraden. De nieuwe versie is er sinds 2e helft 2005 ongeveer. P.S. Je netwerk kabeltje/stekkertje ziet er wel zielig uit. 19 maart 2007 bewerkt door de Roode Lantaarn
Bert-Ernie Geplaatst 20 maart 2007 Auteur Geplaatst 20 maart 2007 We gaan het nog even ingewikkelder maken. Staat wel interessant als je bij de winkelier aanklopt.Er zijn namelijk 2 versies ertex Euro in omloop. De oude heeft GROENE display verlichting, géén WAAS/EGNOS en software versie max. 2.20 De nieuwe heeft GELE display verlichting, wel WAAS/EGNOS en software versie min. 2.30 Voor de oude versie komen ook geen software updates meer omdat het inwendig een totaal ander concept is, dus zorg dat je de nieuwe krijgt. Kwestie van even de display verlichting aandoen. Dit zal bij Notter geen probleem zijn omdat ze daar als warme broodjes over de toonbank gaan en dus alleen maar nieuwe versies verkopen. Echter een winkel die niet veel verkoopt heeft misschien nog oude voorraden. De nieuwe versie is er sinds 2e helft 2005 ongeveer. P.S. Je netwerk kabeltje/stekkertje ziet er wel zielig uit. Fijn dat je meedenkt, dank je wel! Ik heb je opmerking als vraag doorgestuurd naar NOtter en hoop zsm op mijn mail antwoord te krijgen zodat ik de Etrex kan bestellen daar. Wil eerst wat zekerheid namelijk Maare hoezo ziet mijn netwerkkabeltje er zielig uit?
flatfisher Geplaatst 20 maart 2007 Geplaatst 20 maart 2007 Tjonge wat een hoop geschrijf binnen 24 uur! Wat ik nog kwijt wilde: Meestal zit er een isolatiemantel om de kabeltjes, zodat de individuele draadjes een beetje bescherm zijn. Inderdaad heeft je pc een geschikte com-poort. Da's fijn. Intikken van waypoints gaat makkelijker en sneller via de pc en het kabeltje dan op je GPS zelf. Maar bij nieuw berekende waypoints in het veld zal je dat toch ter plekke moeten doen. Maar het gebruik van software is ook wel handig bij het plannen van een route waarbij je misschien wel meer caches op een dag(deel) wilt gaan proberen. Ozi-explorer draait alleen op de pc. Je kunt wel waypoints, tracks en routes heen en weer sturen. Allemaal dingen die je zowel in je GPS als in Ozi zou kunnen aanmaken. Ozi is dus heel handig om plannen te maken en om een archief van je tochten te maken, maar meer ook niet... WAAS/EGNOS is een correctiesignaal waarmee een iets hogere nauwkeurigheid bereikt wordt. In Europa is dat volgens mij EGNOS, in VS WAAS. Dit correctiesignaal is afkomstig van een geostationaire satelliet, die vanuit Nederland nauwelijks zichtbaar is. Je hebt er weinig aan, behalve als je op het water zit. Voor geocachen is die extra nauwkeurigheid ook niet interessant, het gewone signaal is doorgaans nauwkeurig genoeg>
trebjam Geplaatst 20 maart 2007 Geplaatst 20 maart 2007 ik heb afgelopen zomer een etrex euro in amerika gekocht voor 100 dollar (toen ong 70 euro) thuis bleek dat er ook WAAS opzat de taal is ok gewoonin te stellen op nederlands werkt prima
Bert-Ernie Geplaatst 20 maart 2007 Auteur Geplaatst 20 maart 2007 De Etrex is zojuist besteld bij Notter! Ben heeeel erg benieuwd wanneer ik hem binnen heb Tjonge wat een hoop geschrijf binnen 24 uur! Wat ik nog kwijt wilde: Meestal zit er een isolatiemantel om de kabeltjes, zodat de individuele draadjes een beetje bescherm zijn. Inderdaad heeft je pc een geschikte com-poort. Da's fijn. Intikken van waypoints gaat makkelijker en sneller via de pc en het kabeltje dan op je GPS zelf. Maar bij nieuw berekende waypoints in het veld zal je dat toch ter plekke moeten doen. Maar het gebruik van software is ook wel handig bij het plannen van een route waarbij je misschien wel meer caches op een dag(deel) wilt gaan proberen. Ozi-explorer draait alleen op de pc. Je kunt wel waypoints, tracks en routes heen en weer sturen. Allemaal dingen die je zowel in je GPS als in Ozi zou kunnen aanmaken. Ozi is dus heel handig om plannen te maken en om een archief van je tochten te maken, maar meer ook niet... WAAS/EGNOS is een correctiesignaal waarmee een iets hogere nauwkeurigheid bereikt wordt. In Europa is dat volgens mij EGNOS, in VS WAAS. Dit correctiesignaal is afkomstig van een geostationaire satelliet, die vanuit Nederland nauwelijks zichtbaar is. Je hebt er weinig aan, behalve als je op het water zit. Voor geocachen is die extra nauwkeurigheid ook niet interessant, het gewone signaal is doorgaans nauwkeurig genoeg> Kan ik die Ozi Explorer ergens downloaden om hem alvast te installeren en er een beetje bekend mee te raken? Ben je echt heel dankbaar dat je me zo goed helpt!
flatfisher Geplaatst 20 maart 2007 Geplaatst 20 maart 2007 De Etrex is zojuist besteld bij Notter! Ben heeeel erg benieuwd wanneer ik hem binnen heb Hangt af hoe je betaalt hebt, misschien kan je dan dit weekend al aan het werk?! Kan ik die Ozi Explorer ergens downloaden om hem alvast te installeren en er een beetje bekend mee te raken? Ozie-explorer Kijk er maar eens goed rond. Je zult er dan achter komen dat je een trial- en een sharewareversie kunt downloaden. Dan moet je natuurlijk nog wel aan kaartmateriaal komen...
Bert-Ernie Geplaatst 21 maart 2007 Auteur Geplaatst 21 maart 2007 Hangt af hoe je betaalt hebt, misschien kan je dan dit weekend al aan het werk?!Kan ik die Ozi Explorer ergens downloaden om hem alvast te installeren en er een beetje bekend mee te raken? Ozie-explorer Kijk er maar eens goed rond. Je zult er dan achter komen dat je een trial- en een sharewareversie kunt downloaden. Dan moet je natuurlijk nog wel aan kaartmateriaal komen... Mijn hemel zeg! ik ben bang dat ik jullie nog om hulp ga vragen hoor. Ga eerst even zoeken en als ik er niet uitkom dan lezen jullie me weer Ben jullie nog steeds erg dankbaar voor alle hulp! Is het goed als ik mijn vragen in deze topic verzamel ipv steeds nieuwe topics aan te maken?
Ruud4d Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 Is het goed als ik mijn vragen in deze topic verzamel ipv steeds nieuwe topics aan te maken? Het korte antwoord is "nee". De uitleg is dat het daardoor zeer onoverzichtelijk wordt. Dan is de zoekfunctie van het forum volledig zoek. Maak voor iedere vraag een nieuw topic aan. Vergeet daarbij natuurlijk niet eerst te zoeken op het forum of je vraag al eens ergens anders beantwoord is of dat het antwoord ergens in een faq of handleiding staat.
Bert-Ernie Geplaatst 21 maart 2007 Auteur Geplaatst 21 maart 2007 Is het goed als ik mijn vragen in deze topic verzamel ipv steeds nieuwe topics aan te maken? Het korte antwoord is "nee". De uitleg is dat het daardoor zeer onoverzichtelijk wordt. Dan is de zoekfunctie van het forum volledig zoek. Maak voor iedere vraag een nieuw topic aan. Vergeet daarbij natuurlijk niet eerst te zoeken op het forum of je vraag al eens ergens anders beantwoord is of dat het antwoord ergens in een faq of handleiding staat. Okidoki geen probleem. Tuurlijk ga ik eerst even zoeken op het forum. Dank je wel voor je snelle antwoord
Smok3y Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 Er zijn genoeg mensen die werken met Oziexplorer of soortgelijke software. In het begin zie je door de bomen het bos niet als je er net mee begint. Misschien handiger om een en ander wegwijs te maken op de chat. Dan gaat het sneller als op het forum. T'is maar een idee...
Team the Monsters Geplaatst 30 mei 2007 Geplaatst 30 mei 2007 Zijn er mensen die ervaring hebben met de afhandeling van reparaties binnen de garantie periode als het apparaat via Ebay is gekocht? Ik stelde een vraag aan Garmin NL en die werd vlot beantwoord. Toen ik vervolgens melding maakte van het feit dat het apparaat geimporteerd was bleef het angstig stil....
Aanbevolen berichten