Spring naar bijdragen

Synchronisatie software.


TeamTech-Trek

Aanbevolen berichten

Dag allemaal!

 

Ik ben al een poosje op zoek naar een stukje software die alle waypoints synchroniseert met mijn pc. Wat ik dus graag zou willen is:

 

- Ik heb een lijst met waypoints

- Ik upload deze naar mijn GPS

- Het stukje software verwijderd eerst alle waypoints die nog in mijn GPS staan

- Vervolgens upload hij de nieuwe lijst

 

Weet iemand hier een goed programma voor?

 

Alvast bedankt! :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dat heb je met drie of vier keer drukken op de knopjes van je GPS gedaan.

Om antwoord te geven op je vraag: nee. Dat soort software is er voor zover ik weet, niet.

 

Klopt, maar als je er 148wp's in hebt staan en je wil daar 78 van houden dan is het wel makkelijk dat je ze via de PC kan wissen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heb je met drie of vier keer drukken op de knopjes van je GPS gedaan.

Om antwoord te geven op je vraag: nee. Dat soort software is er voor zover ik weet, niet.

 

Klopt, maar als je er 148wp's in hebt staan en je wil daar 78 van houden dan is het wel makkelijk dat je ze via de PC kan wissen.

Wat ook nog een mogelijkheid is:

Laad alles van je GPS in Mapsource > Maak je GPS leeg > Verwijder in Mapsource wat je niet in je GPS wilt > Stuur alles wat je wel over wilde houden naar weer terug naar je GPS.

Lijkt omslachtig maar wel makkelijker dan punt voor punt verwijderen uit je GPS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan toch met EasyGPS, G7TOWIN, Gartrax, .... om er maar een paar te noemen !

Verbind je toestel met je PC, open één van de hiervoor vernoemde programma's, importeer ze in het bewuste programma, verwijder/bewerk de waypoints in het programma. Veeg alle wp's uit op je GPSr en exporteer naar je GPS en klaar is Kees !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heb je met drie of vier keer drukken op de knopjes van je GPS gedaan.

Om antwoord te geven op je vraag: nee. Dat soort software is er voor zover ik weet, niet.

 

Klopt, maar als je er 148wp's in hebt staan en je wil daar 78 van houden dan is het wel makkelijk dat je ze via de PC kan wissen.

Wat ook nog een mogelijkheid is:

Laad alles van je GPS in Mapsource > Maak je GPS leeg > Verwijder in Mapsource wat je niet in je GPS wilt > Stuur alles wat je wel over wilde houden naar weer terug naar je GPS.

Lijkt omslachtig maar wel makkelijker dan punt voor punt verwijderen uit je GPS.

 

Doe ik ook altijd via mapsource vreselijk handig zo klaar wat jij vraagt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan die ook waypoints die in je GPS al staan wissen?

Dat heb je met drie of vier keer drukken op de knopjes van je GPS gedaan.

Om antwoord te geven op je vraag: nee. Dat soort software is er voor zover ik weet, niet.

Volgens mij kan het wel, althans in combi met een Magellan Sportrak. Daar had ik altijd de mogelijkheid om eerst alle WP's te wissen alvorens er nieuwe in te fluiten. bij Garmin ontbreekt de optie geloof ik maar is via een macro wel te realiseren.

 

De Mapsource variant is wat dat betreft wat simpeler ervan uitgaande dat het een Garmin GPS is die je bezit.

Voor Magellan geldt dan Mapsent (of eerder genoemde optie in GSAK).

 

EDIT: Even niet goed gelezen. Het gaat dus om een GPS 60 CX.

bewerkt door de Roode Lantaarn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

.... de mogelijkheid om eerst alle WP's te wissen alvorens er nieuwe in te fluiten. bij Garmin ontbreekt de optie geloof ik maar is via een macro wel te realiseren.
Bij Garmin kun je ook alle waypoints in 1 keer wissen hoor. Het is gewoon een menu-optie. Daarentegen denk ik niet dat je in het toestel iets kunt met een macro.

 

Er is zelfs nog een optie, wissen per symbool. Dan kun je bijvoorbeeld alle gevonden geocaches in 1 keer wissen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat er nu een kleine verwarring is ontstaan.

De vraagstelling was of je de WP's in de GPS kon wissen vanuit een PC-programma.

De door jou aangedragen oplossingen vinden allen plaats op de GPS zelf.

 

In het programma GSAK kun je wel degelijk op een Magellan eerst de WP's wissen alvorens er nieuwe in te zetten. Waarom deze optie niet aanwezig is bij de Garmin is mij niet duidelijk.

hieronder 2 screenprints uit GSAK met links het scherm wat verschijnt bij een upload naar Magellan, rechts het zelfde scherm bij een upload naar Garmin.

 

:thumbup: plaatjes lukken niet meer, dan maar proberen met 2 linkjes.

Het Magellan scherm en het Garmin scherm.

bewerkt door de Roode Lantaarn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...