Team MenM Geplaatst 11 maart 2007 Share Geplaatst 11 maart 2007 Net zit ik te lezen dat de cache Huis ter Heiden (Midden-Brabant) renewed is gelogd. Ik zie dat deze cache gereviewed is op 7 maart. Op de site bij nieuwe caches staat deze echter met de datum placed van 10 februari en dus nu al op pagina 7 van nieuwe caches. Aangezien deze net buiten onze ingestelde 30 kilometer zone van automatische notify komt hebben wij geen notification gekregen en terecht. Maar zo mis je dus wel de nieuwste caches die net buiten deze 30 kilometer vallen. Nu zie ik dat deze cache is gereviewed door Hawkeyes. Kruimel zet de datum placed volgens mij op de dag dat hij ze ook reviewed. Vraag is hoe dit kan en of het toevallig een foutje is. Wij nemen aan dat het niet de bedoeling is dat nieuwe caches met een datum in het verleden als nieuwe cache in het nieuwe cache lijstje worden geplaatst. Kan één van de reviewers hier duidelijkheid over verschaffen? Alvast bedankt voor de moeite! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ruud4d Geplaatst 11 maart 2007 Share Geplaatst 11 maart 2007 Het is een extra service van Kruimel. De eigenaar kan de plaatsingsdatum naar de publikatiedatum aanpassen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team MenM Geplaatst 12 maart 2007 Auteur Share Geplaatst 12 maart 2007 Kruimel, alvast bedankt voor je reaktie. Het gaat om de cache Huis ter Heide Renewed, met GC nr. GC10W0J. Volgens de logs is deze cache op 7 maart gereviewed door Hawkeyes. Als wij in de lijst van nieuwe caches bij 7 maart kijken staat hij er niet bij, maar vinden we hem terug op pagina 7, bij de caches van 10 februari. Op deze manier hebben we deze cache dus gemist, omdat 'ie op 7 maart niet op de 1e pagina terecht is gekomen. Dit is wat we bedoelen met het verschil tussen jou en Hawkeyes. Bij jou gereviewde caches wordt de plaatsingsdatum van de maker aangepast aan de reviewdatum toch? Zodat een nieuwe cache altijd bovenaan komt, ongeacht wanneer de maker hem heeft aangevraagd ow werkelijk gelegd heeft. Ons lijkt dit ook de beste methode, aangezien je niet eerder kan loggen dan dat de cache online is. Aangezien we 30 km hebben ingesteld voor de notifies hebben we dus nooit gezien dat deze online kwam. En om nou ook nog eens alle voorgaande pagina's terug te kijken of er toch nieuwe bijgekomen zijn met een andere datum dan de review datum lijkt ons een beetje omslachtig.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kruimeldief Geplaatst 12 maart 2007 Share Geplaatst 12 maart 2007 Tja, ik heb net mijn bericht weggehaald omdat ik inmiddels wel snapte wat bedoeld werd. Ik keek raar tegen het bericht aan. Ik denk dat ik nog niet helemaal wakker ben/was. Als ik gezien had dat je daar al weer op gereageerd had, had ik mijn bericht niet gedeleted. Zo dat even te intro De datum vanaf dat de cachepagina is aangemaakt blijft normaal gesproken staan, ook na publikatie. Omdat er bij een flink aantal cachers tussen de aanvraag van de cachepagina en het ter review aanbieden, soms wel maanden (of langer) tussen zit, krijg je dus nieuwe caches online met een oude datum en dan loopt de cache-eigenaar dus de kans dat zijn nieuwe cache ergens achteraf (pagina 7 bij jou) als nieuwe cache staat en daarbij dus de kans loopt om echt niet op te vallen. Vooral ook als de cache buiten de door jou ingestelde afstand valt van automatische emailnotification. Vandaar dat ik, omdat ik er opmerkingen over kreeg van "teleurgestelde" cache-eigenaren, de datum altijd handmatig wijzig als laatste na de review en dus net voor voor het online zetten in de datum van online zetten. Dat is dus de "service"die Ruud bedoeld Er is geen enkele regel bij geocaching.com dat dit een taak is van een reviewer, ik weet ook niet of er nog meer reviewers zijn die zo werken, maar ik vind dit ook de mooiste oplossing. Eigenlijk zou het automatisch gewijzigd moeten worden in de datum van publiceren en het zou zelfs vast moeten staan, dus niet gewijzigd kunnen worden om zo het vervelende "bumpen" tegen te gaan. Een oude cache dat men opnieuw onder de aandacht wil brengen door de datum te wijzigen alsof het een nieuwe cache is. Heel vervelend (vind ik). Dit wijzigen van datum van online komen geldt natuurlijk niet voor events, die krijgen/houden natuurlijk de datum van de dag dat het event ook plaatsvindt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurgen & Co Geplaatst 12 maart 2007 Share Geplaatst 12 maart 2007 Hallo Team Menm Jullie zijn Premium Member. Wanneer je met het programma GSAK werkt en de Juiste Pocket Queries Krijg je akun je alle caches binnen krijgen die er komen binnen een bepaald gebied. Onafhankelijk van de plaatsing, Review of creatie datum etc. Je kunt dan altijd zien welke caches nieuw zijn in jou database. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ruud4d Geplaatst 12 maart 2007 Share Geplaatst 12 maart 2007 Wat ook wil helpen, is de afstand voor de notificatie te verhogen naar een afstand waar je voor zou gaan als er een nieuwe cache is. Dan maakt het niet uit dat de datum niet veranderd is. Je krijgt die notificatie dan toch. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team MenM Geplaatst 12 maart 2007 Auteur Share Geplaatst 12 maart 2007 Bedankt voor jullie reakties. Inderdaad van anderen ook al het advies van GSAK gekregen. Zouden ook de notify-afstand kunnen verhogen, maar buiten de 30 km zouden we wrs niet voor een ftf gaan, maar is nog wel een afstand die we willen weten omdat íe voor bv een weekendcache redelijk in de buurt is. Dus even kijken wat we hier aan gaan doen. Willen wel van zo veel mogelijk nieuwe caches op de hoogte gehouden worden, in de buurt of niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden