Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Jazeker dit is een fraai bouwselje. Daar is over nagedacht.

En de overeenkomst met die andere toren in Uithuizermeeden is groot.

Of was het andersom, die van Uithuizermeeden lijkt op de A-kerk uit Groningen ? ;)

Groeten Jan-Willem.

(Die in zijn eigen regio nog maar weers eens een rondje moet gaan maken...... :angry:

Geplaatst

240795723.jpg629030101-1.jpg

Voor zover ik er over gelezen heb, is destijds de Stadsbouwmeester van Groningen Allert Meijer, uitgenodigd mee te helpen bij het herbouwen van de Meister Toren. De man moet een vrolijke kijk op het leven gehad hebben! ;)

Bij de A-kerk brandde de oude toren af na blikseminslag, in 1671. Ook een groot deel van de kerk zelf raakte beschadigd. Tijdens de herbouw werd getwijfeld aan de deskundigheid van de architect en niet ten onrechte, zo bleek in 1710, de hele toren kwam opnieuw naar beneden!

In 1718 wordt het nieuwe bovenstuk erop gezet, een ontwerp van voornoemde Allert Meijer.

De Meister Toren is in 1717 vernieuwd en als je beide torens zo naast elkaar ziet? Het kan haast niet anders!

Hulde aan Meneer Meijer! :angry:

Theo

Geplaatst
Van twee objecten waren al eerder foto's gemaakt in 2004. En nu Nederland een beetje 'in kaart' gebracht is, (nog 947 punten zag ik) vroeg ik me af of ik als gebruiker een selectie in de database kan maken op de datum van de foto's. Zo zou je de oudste eruit kunnen halen voor een herbezoek, als je er toch in de buurt bent.

Of misschien presenteren met een andere kleur in de kaart? (Foto ouder dan 3 jaar? 4 jaar?)

Theo

Zoiets? http://www.geogames.nl/meetpunten/kaartlast.php

De grens staat nu op 2 jaar, want de site draait pas sinds oktober 2004.

Geplaatst

Yow! :eek: Albrt! :lol:

Schitterend! :)

En precies wat ik bedoelde, zo krijg je een heel mooi beeld van de oudste foto's.

Ik zie twee gele in mijn hoekje en nog veel groen, dus ik kan vooruit!

Met dank voor de genomen moeite. :yes:

Theo

Geplaatst (bewerkt)

Ik eb al een paar keer gekeken naar het RD meetpunten jacht site maar snap nogsteeds niet helemaal wat nu de bedoeling is....

Bijvoorbeeld deze staat aangegeven als nog niet gevonden terwijl er wel al foto's bij staan....

Het is toch zo dat je alleen meetpunten kan loggen als nog niemand anders hem heeft aangemeld?

bewerkt door Team Krabbegat
Geplaatst
Ik eb al een paar keer gekeken naar het RD meetpunten jacht site maar snap nogsteeds niet helemaal wat nu de bedoeling is....

Bijvoorbeeld deze staat aangegeven als nog niet gevonden terwijl er wel al foto's bij staan....

Het is toch zo dat je alleen meetpunten kan loggen als nog niemand anders hem heeft aangemeld?

Foutjes komen voor.

Er is een soort 'first to find' maar daarna kan iedereen die langs komt een foto nemen en die op de site zetten.

Aangezien de tand des tijds op onze punten inwerkt is het zinnig dat iedereen op elk moment foto's aan een meetpunt kan toevoegen.

"Bout in muur van huis'. En opeens: geen huis, geen muur en geen bout !

'Stang boven makelaar'. En opeens: geen stang meer vanwege blikseminslag!

Geplaatst
RD meetpunten jacht.... snap nogsteeds niet helemaal wat nu de bedoeling is....

Als oud-landmeter kan ik alleen voor mezelf spreken, ook toen was het af en toe een sport zo'n puntje terug te vinden. Met een schetsje en een meetband door het veld. op zoek naar die steen die dan net 15 centimeter onder het gras zit! Om je heen kijken, de situatie opnemen en dan zeker weten dat je op de goede plek staat, vanwege het uitzicht rondom.

(Dat laatste geldt trouwens ook voor NAP-boutjes, ik heb een tijd met een landmeter gewerkt, die 36 dienstjaren op mij voor lag ;) . We konden op een plek aankomen waar hij nog nooit geweest was, hij keek om zich heen en meldde, "Als er hier een bout zit, dan zit hij in dat gebouwtje, in die gevel." Dan pakten we de boeken erbij en zochten de dichtsbijzijnde bout op en 9 van de 10 keer zat die op de door mijn collega aangewezen plek!)

Nu doe ik het voor de lol, om de groene stippen in de kaart weg te werken, om op mooie plekken te komen, met meestal gegarandeerd goed uitzicht :dribble: .

En, zo begrijp ik, we helpen op die manier de landmetende instanties ook nog een beetje!

Theo

• 2 months later...
Geplaatst

Ook maar eens begonnen.....check de meetpuntensite. :) Ook een leuke hobby, en zat te doen hier. :)

Geplaatst

Dank voor de verduidelijkingen, extra info en de correcties. Ik ga er nog wat werk van maken. :thumbup:

Zie mijn commentaren daar.

Geplaatst

punten 20301 en 79540 gecorrigeerd, en voorzien van extra foto's. Nu wel de goede bouten...... :yes::yes:;)

Geplaatst (bewerkt)

weer een paar gedaan vanavond. Waaronder het kerkje van Dorkwerd.

@ Prof: Ook dit kerkje heeft de twee bollen in de spits, zoals inderdaad vele andere kerkjes hier. Ik heb er (nog) geen verklaring voor.

groeten, Edzo :thumbup:

bewerkt door team205
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...