Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Wij overwegen ook een GPS in de VS aan te schaffen (vanwege dienstreis erg makkelijk). Wij vroegen ons echter af of het verschil tussen de USA-base map en de Atlantic base-map is, en of dat hier in europa problemen op kan gaan leveren. Wij willen de GPS nl ook voor fietstochten gaan gebruiken.

Benieuwd naar jullie kennis!

Geplaatst
Hallo,

Wij overwegen ook een GPS in de VS aan te schaffen (vanwege dienstreis erg makkelijk). Wij vroegen ons echter af of het verschil tussen de USA-base map en de Atlantic base-map is, en of dat hier in europa problemen op kan gaan leveren. Wij willen de GPS nl ook voor fietstochten gaan gebruiken.

:thumbup:

Als je een Garmin GPS in de USA koopt zit daar idd een US-basemap in.

Een basemap is een kaart met alleen de snelwegen en N-wegen.

(Nieuwere modellen kan je ook met een Topo als basis kaart kopen daar dat lijkt me zonde, tenzij je vaak in de USA gaat cachen.)

Als je echt aan de slag wilt gaan met kaartmateriaal moet je een gedetailleerde kaart kopen van de regio waar je bent, welke basiskaart er dan in de GPS zit in niet meer van belang.

Voor het gebruiken van de GPS op de fiets is voor Nederland een speciale kaart beschikbaar.

Het is dus geen probleem een Amerikaanse GPS buiten de USA te gebruiken.

Let wel dat je voor garantie niet bij de Nederlandse importeur hoeft aan te kloppen, de garantie loopt dan via de UK.

Geplaatst
Hallo,

ff nog over de kaarten, de base kaarten zijn niet echt gedetailleerd ) beter gezegd niet' laat je niet foppen door de advertentie. Wat de bruine beren al aangaven. Je moet kaarten kopen in de regio war je woont-wilt gaan cachen-fietsen-lopen

Kaarten zijn een dure extra hobby

JK

• 1 year later...
Geplaatst

Een beetje laat maar toch nog een keer dit draadje opgehaald. Heb hetzelfde probleem en heb vervolgens alle geadviuseerde stappen gevolgd echter heb geen .rgn bestand op 350 maar op 400. Kan dit te maken hebben met het huidige tijdstip? Door de webupdater is juist Nederlands als taalinstelling verwijderd vanaf m'n GPSMap 60CX. Wie kan mij alsnog op het juiste spoor zetten.

Bij voorbaat dank.

Mvg,

Dries

• 2 months later...
  • 1 year later...
Geplaatst

Hoi,

Ik heb een GPSMAP60 CSx uit USA gekocht, firmware 4.00 gedownload en gepatcht voor NL taal. Ik heb dus de gepatchte firmware als file klaar liggen.

Echter, voor het updaten van de firmware verwijst Garmin naar Webupdater en deze geeft niet de mogelijkheid de firmware file op te geven maar download gelijk de firmware van de Garmin website zelf.

Dat is dus niet wat ik hebben moet.

Weet iemand hoe ik de gepatchte firmware zonder webupdate erop krijg?

Ik werk met macos, dus het liefst een oplossing voor de mac, anders is windhoos ook wel goed.

Alvast bedankt voor de tips.

Team Speurvuur

• 4 years later...
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...