Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

inderdaad..

hoe harder je schopt hoe meer je de bal zal kunnen verwachten..

groetsen,

Gimli :hehe:

Geplaatst

Ergens tegenin gaan is niet schoppen; Je verdedigen is geen verhaal gaan halen. Het is niet MIJN cache, dus wat er gebeurt zal afhangen van de eigenaar en plaatser.

Vrees alleen dat de veldwachter zonder strijd de wedstrijd met [b:post_uid0]1-0[/b:post_uid0] heeft gewonnen en juist dat riekt naar méér  :exclamation: [i:post_uid0]Goed gedaan jochie[/i:post_uid0]

Gast 73-1011035307
Geplaatst

We zullen inderdaad de dialoog aanmoeten denk ik. Misschien een afspraak zien te maken om met een delegatie geocachers eens een serieus (en positief) gesprek te gaan voeren. Dat moeten ze toch niet kunnen weigeren lijkt me. Wie heeft eventueel interesse?

Geplaatst

Wacht even tot een paar dagen na Pasen. Ik ben (alsdirect belanghebbende in deze) bezig met SBB.

Op het hoofdkantoor hebben ze best wel notie van geocaching. Een ploeg mensen daar opaf sturen verduidelijkt daar weinig. Er is geen groot probleem met mannen in de witte boorden maar eentje met de mannen in de groene rubber laarzen.

Er zijn voorstellen in de maak naar SBB toe om communicatiekanalen te krijgen. Ik heb goede hoop.

Geplaatst

Kijk dat lijkt me nou een zinvolle dialoog. Zachtjes masseren heet dat. Dan komen de instructies vanzelf op de werkvloer, waar de groene laarzen werken.

Geplaatst

Er was e.e.a. te doen over de caches en Staatsbosbeheer. Die zaak wordt nu aangekaart.

Maar ik heb zo wat zitten nazien over de natuur van ons landje en wie wat doet. SBB is heel groot maar ook Natuurmonumenten heeft nogal wat.

Is er iemand die ervaringen heeft met Natuurmonumenten? En hoe ze daar tegen geocaching aankijken ( van SBB weten we het: positief)?

Er zijn verder per provincie ook nog 'Landschappen' die her en der stukjes hebben. Hun gebieden zijn meestal alleen toegankelijk voor leden. Gelukkig krijg je als lid van b.v. Zuidhollands Landschap ook toegang tot alle andere Landschappen. Maar hier hebben we toch te maken met aparte organisaties.

Heeft iemand ervaring met een van deze en is er perspectief dat we een welwillende Landschapsgroep vinden die als voorbeeld kan gaan dienen voor alle 'Landschappen' kwa beleid in geocaching?

In de duinen, maar ook elders kunnen we te maken krijgen met de waterwinning. Die hebben ook boswachters.

Ga ik verder kijken dan komen de kleintjes aan de beurt: private terreinen, gemeentes, Stichtingen etc.

Het zou goed zijn om de ervaringen te melden met deze kleine organisaties.

Kunnen we een aparte afdeling  hier oprichten die e.e.a overzichtelijk samenvat. Dan wordt de drempel tot het aanmelden van caches ook weer wat minder want hoe dan ook, vroeg of laat, terreinbeheerders moeten betrokken worden bij geocaching.

Of zullen we een nieuwe thread beginnen over 'contacten met terreinbeheerders'? Ik vindt de naam van deze thread niet meer toepasselijk: 'inbeslagname' is een gepasseerd station. We gaan verder.

Geplaatst

Moeilijke kwestie, de samenwerking met natuurbeheerders. Ik kan me voorstellen dat je er vroeg of laat niet onderuit komt, gezien de groeiende groep hunters en het explosief groeiende aantal caches. Ik voorzie dat natuurbeheerders zich hier en daar bereid zullen tonen op hun condities met individuele cacheplaatsers samen te werken, maar vervolgens een scherpe lijn zullen trekken. Met als gevolg dat nieuwe caches dan niet meer worden getolereerd. Lijkt me een betreurenswaardige maar onontkoombare ontwikkeling. Misschien ben ik te somber.

Geplaatst

Zolang het een "kleinschalige" sport blijft zullen er naar mijn verwachting weinig problemen ontstaan. Inderdaad zijn er problemen te verwachten van beheerders indien iedereen op zoek gaat naar caches. Gelukkig zijn GPSen nog niet zo goedkoop dat iedereen zich een draagbaar exemplaar aanschaft. Vroeg of laat zal een en ander toch duidelijk gereguleerd moeten worden als er een overstelpende belangstelling blijkt te zijn.

Gast 90-1015262279
Geplaatst

Zoals gemeld in de thread 'toestemming landschapsbeheer' heb ik juist hele positieve eerste ervaringen met het Recreatieschap Stichtse Groenlanden. Ik hou jullie op de hoogte van het vervolg. Wellicht kan dat uitgroeien tot een leuke precedent?

Zenz  :hehe:

Geplaatst

Ik ben bezig met toestmming vragen/krijgen van Natuurmonumenten, zoals veel organisaties werkt het ook bij Natuurmonumenten niet echt heel snel allemaal., alhoewel ik een dag na het sturen van m'n mailtje al een antwoord terug kreeg. M'n vraag ligt nu bij de terreinopzichter.

Ze kennen geocaching in ieder geval al wel en stonden er niet negatief tegenover. Da's dus positief!

Ralph  :happy:

Geplaatst

Goed te horen dat Zenz positieve ervaringen heeft met een Landschaspsbeheer.  Dan kunnen de anderen ook mee gaan doen. Afzijdig houden is niet zo'n optie.

De ervaring van Ralph (en anderen) dat de burocratie langzaam maalt, bedenk wel: het is nieuw en vergt iets andere organisatie van de communicatie. Zomaar allerlei mensen die als individu iets willen is iets anders dan de hengelvereniging, de vogelaarsbond, de floristen vereniging etc. waarmee ze normaal contact hebben.

Maar uit Ralph zijn bericht blijkt ook dat als eenmaal de zaak op gang komt dat het vlot kan lopen. Dat is mijn ervaring nu ook met SBB.

Geplaatst

Ik ben vandaag bij de beheerder geweest regiokantoor Randstad in Den Haag.

Mij is verteld dat er 8 regio's zijn.

En ja, ik heb mijn cache 'Platland' zie

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.asp?ID=4982

terug.

Het logboekje was vol en er zaten vele mooie muntjes in. Die zal ik tzt. in andere caches stoppen plus de rest aan frutseltjes.

Want de cache zal niet teruggeplaatst worden. Zeker niet nu het broedseizoen is en er wat bijzondere vogels zitten. Ik kreeg geen namen want het mag niet uitlekken naar de club van vogelaars en die hebben ook laatst een Siberische witte uil (of was het een ander vogeltje?) met zijn allen doodgekeken.

Was het anders gelopen dan had ik een kans gehad op behoud, maar ja, gedane zaken nemen geen keer.

Wel is iedereen vrij om de weg af te lopen om vogels te bekijken. Of om de leegte, uitzicht en niksheid van deze unieke plek op zich te laten inwerken. Maar niet om zomaar een cache te zoeken.

Ik kan me voorstellen dat mensen dit een weinig bevredigende uitkomst vinden maar ze leggen nu eenmaal grenzen aan over het gebruik van gebieden. En wij gebruiken.

Ik heb ene half uur gebabbeld met de man en zo tussen de regels door een paar inkijkjes gehad in de 'organisatie'.

Zo heb ik mij cache 'Eindpunt' die ook op SBB terrein zit aangekaart bij hem. Zie:

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.asp?ID=4981

Hij wist wat ik bedoelde, we hebben wat ervaringen en wetenswaardigheden over die plek en omgeving uitgewisseld en hij zag geen probleem. Maar: hij is niet geinstrueerd over deze zaak door het hoofdkantoor. Alles dus onofficieel wat hij zegt. Of beter: hij heeft niets gezegd.

Ik ga dus deze cache aanmelden bij het hoofdkantoor bij het centrale meldpunt. Die hebben ze vast nog niet georganiseerd dus dat wordt een reden om extra vaart er achter te zetten voor ze.

Hierbij sluit ik deze serie af en ga verder met berichtgeving in de 'toestemming' list.

Gast 77-1011013881
Geplaatst

Wij blijven hopen... :blush:  :(  ;)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...