Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi,

dit weekeinde een verkenningstochtje gemaakt en het beloofd een mooie nieuwe multi te worden ;-)

Ik snap alleen helemaal niets van die landelijke richtlijnen. Goed. Mijn brug is geen potentieel terroristich object (het is dus niet de moerdijkbrug ;-) Maar van het hiervolgende snap ik helemaal niets, overwegende dat ik zelf al menig cache van onder een brug vandaan heb gehaald. In hoeverre moet ik nu echt rekening houden met die alternatieve afstanden?? (Het is een carambalig brugje over een polderkanaaltje).

Citaat van site geplukt:

Alternatieve Afstanden

Aangezien we (als we ons aan de richtlijnen van de VS zouden moeten houden) al na het plaatsen van 3 caches "vol" zouden zitten is er (na enig heen en weer contact) een alternatief afstandslijstje gemaakt (overeengekomen) voor Nederland.

NB: het gaat hier niet om alternatieve richtlijnen, het gaat alleen maar om alternatieve afstanden tot objecten met betrekking tot het plaatsen van caches.

* Afstand tot snelwegen: 50 meter

* Afstand tot bruggen: 50 meter

* Afstand tot spoorlijnen: 50 meter

* Afstand tot vliegvelden: 200 meter

* Afstand tot militaire objecten: 200 meter

Met afstand tot bedoelen we de kortst mogelijke afstand tot de dichtsbij zijnde grens / object / hekwerk.

Geplaatst (bewerkt)
Haha, in Delft kun je met die bruggetjes je lol op! :beerchug::dribble:

Wat je zegt :thumbup:

Maar om ontopic te raken: half West-Nederland plaatst caches onder bruggen, en daar zitten heus niet allemaal kleintjes bij. Wat die richtlijn nou precies voorstelt zou je het beste even aan de reviewer(s) kunnen vragen denk ik

Denk dat het door jou bedachte bruggetje in ieder geval geen probleem moet zijn

bewerkt door MCMAL
Geplaatst

De maten zijn geen harde grenzen, maar richtlijnen. Natuurlijk is een houten wandelbruggetje niet te vergelijken met het (nieuwe) viaduct van A2 over de Lek. Die oude brug zou perfect zijn natuurlijk (zie onze log van zondag). Wanneer je iets wilt verstoppen en je hebt twijfels, eerst vragen aan de reviewer en je plan toelichten. Komt bijna altijd goed :beerchug:

Geplaatst

Aangezien bijna iedereen tegenwoodig wel een manier heeft om een digitale foto te maken van de omgeving, om te laten zien wat de bedoeling is, is een aantal plaatjes schieten geen overbodige actie. ALs de reviewer er om vraagt, kun je ze mailen aan hem.

Eigenlijk is het belangrijk om zoveel mogelijk info te geven in een reviewernote. Te weinig info, of zelfs helemaal geen letter info vertraagt de gang van zaken gegarandeerd.

Het is niet alleen de afstand die van belang KAN zijn, maar ook, en dat is voor deze reviewer het belangrijkst, de veiligheid voor de cacher en eventule gezinsleden en huisdieren die mee komen cachen.

Drukke wegen is dus sowieso not done, maar een boerenweg waar bijna geen hond komt is geen probleem. Dit ff als voorbeeld.

50 meter van spoor idem. Als er tussen die 50 meter en de rails niets ligt, wordt het afgekeurd. Als de afstand tussen de rails en de cache maar 5 meter is, maar er zit een muur, dan is het logischerwijs niet zo snel een probleem.

Geplaatst
50 meter van spoor idem. Als er tussen die 50 meter en de rails niets ligt, wordt het afgekeurd. Als de afstand tussen de rails en de cache maar 5 meter is, maar er zit een muur, dan is het logischerwijs niet zo snel een probleem.

...en als het een oud, verlaten spoor is, lijkt me zelfs die 5 meter mogelijk aan de hoge kant.

Verstand, bij voorkeur boeren, is de beste adviseur :dribble:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...