Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Verder is het ieders eigen verantwoording om zich te houden aan de regels  m.b.t. het betreden van al dan niet vrij toegankelijke terreinen.

Als je een cache plaatst ben je mijns inziens verantwoordelijk voor de al dan niet directe gevolgen hiervan.

Beetje tegenstrijdige woorden, is t niet?

Eerst vertel je dat ieder zijn eigen verantwoording heeft, vervolgens is de cache-plaatser verantwoordelijk voor de gevolgen van het plaatsen???? Kolder moet niet groter worden.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Als jij van het pad afgaat om te zoeken, kies je daar zelf voor. Niemand die achter je staat en dwang uitoefent.

Als je tot de ontdekking komt dat je iets moet doen wat officieel niet mag en dús niet wilt: vooral niet doen. Lekker laten liggen die cache!

Geplaatst
tis wel grappig, er is geen woord Engels bij de reacties van Wandelaar, tis toch niet Yotian Soldier in disguise?

Neuh, al schrijft hij wel beduidend beter Engels: het enige log dat ik heb kunnen vinden van Wandelaar is St Thibaut, van 11 augustus.

Uiteraard hoort vooraf toestemming te worden gevraagd aan de beheerder. Het lijkt mij echter vrij vergezocht om voor je een cache gaat zoeken de beheerders van het gebied te vragen of die toestemming wel is verleend. Ik persoonlijk voel althans geen behoefte om bij elk cafe dat ik binnenstap naar de schenkvergunning te vragen, en evenmin vraag ik elke automobilist bij wie ik in de auto stap mij zijn rijbewijs te tonen. Het is de verantwoordelijkheid van de kroegbaas respectievelijk de automobilist dat hij zijn zaakjes op orde heeft.

De verantwoordelijkheid voor het vragen van toestemming ligt bij de plaatser, niet bij de zoeker.

Overigens zijn we heel constructief in gesprek met SBB, en verwacht ik helemaal geen problemen voor de Witte Fietsen cache. Het zou echter wel bijzonder jammer zijn als alle energie die we daar nu in steken teniet wordt gedaan door dit soort paniekerige reacties. SBB heeft in een eerste reactie duidelijk aangegeven dat ze geen problemen hebben met verantwoord geplaatste caches, ook niet als die op een goed overwogen plek een eindje van het pad af liggen, en al helemaal niet als daarover goed overleg is gevoerd. Boswachters blijken vooral de kriebels te krijgen van mensen die met hun neus op de GPS geduwd zich bezig houden met "Just walking to the endpoint in a straight way" (citaatje uit voornoemd log van Wandelaar).

Laten we toch vooral die geur van illegaliteit hier buiten houden! Geocachers zijn geen ongure types die met 4x4's dwars door natuurgebieden scheuren op zoek naar munitiekistjes met levensgevaarlijke inhoud. Geocachers zijn natuurliefhebbers die zo min mogelijk sporen in het landschap nalatend (al was het maar om het spel niet te bederven voor wie na je komt) met hun gezin op pad gaan. Helaas, weinig heroisch aan. Wel errug leuk om te doen!

Zenz

Geplaatst

Beste Wandelaar,

Er moet me toch iets van het hart, want er zijn een paar dingen die ik helemaal niet begrijp:

1. Bij de gedachte alleen al, dat je de káns zou kúnnen lopen dat je wel eens een prent zou kúnnen krijgen voor een actie die héél misschíen wel illegaal is (omslachtiger kan ik het niet uitdrukken!), raak je schijnbaar al volledig in paniek.

Maar de gedachte dat je een goed deel van de geocaching-community tegen je in het harnas jaagt, en dat die jou dus liever níet als wel bij hun caches in de buurt ziet komen, doet je blijkbaar niets.

Daarin treed je met een bravoure naar buiten van: Kom maar op!

Kun jij dat verklaren? Snap jij daar nog iets van ?

2. Het viel Zenz hierboven al op, dat ene 'Wandelaar' slechts één cache vond, t.w. op 11 augustus 2002. Toch doe je hier voorkomen dat je heel veel plezier aan het spelletje beleeft.

Als jij inderdaad die 'Wandelaar' bent, dan spreekt dat niet uit jouw staat van dienst...

Kun je dat verklaren ?

Als je inderdaad die 'Wandelaar' bent, zet dat dan niet wat vraagtekens bij jouw acties? Alsof je met die acties misschien andere bedoelingen hebt, dan je hier wilt doen voorkomen?

Geplaatst

Als ik dat logje wat Zenz aanstipt bekijk dan valt mij een ding direct op: het is Engels, het is correct grammaticaal Engels, er worden hoofdletters gebruikt, punten en komma's e.d.

De wandelaar waar we op dit forum mee te maken hebben is een andere volgens mij. Van de 2242 ingetypte letters van hem verdeeld over 596 woorden zijn er drie hoofdletters gebruikt en de punt komt drie keer voor waarvan twee maal in een geocaching.com of .nl naam.

Zijn toetsenboord is dus niet kapot.

Analyseer ik zijn stukjes verder: de eerste geeft 9 onderstrepingen in de spelcorrector van Word en alle anderen 5. Dus op zich zijn de meeste woorden goed gespeld; alleen de onderlinge samenhang is afwijkend van wat ik gewend ben wat verergerd wordt door het konsequent niet-gebruik van leestekens.

Ook zie ik dat de begrijpbaarheid sinds de eerste 4 postings toeneemt. "dat ik niet kan schrijven weet ik" wordt gesteld door de Wandelaar maar daarna wordt de zinsopbouw opeens stukken beter en dus zijn tekst begrijpelijker (voor mij althans). Ook worden er zonder aarzeling lange woorden gebruikt. En zijn laatste bijdrage is eigenlijk gewoon taalgebruik.

Zenz citeerde de Engelstalige Wandelaar met "Just walking to the endpoint in a straight way" . Als het dezelfde persoon betreft, die kennelijk erg voorstander is van 'de rechte lijn aanhouden' dan zou ik zeggen: loop eens naar een cache in een moerassig gebied.

Dus de vraag van Peetee: "Kun jij dat verklaren? Snap jij daar nog iets van?" gericht aan de Wandelaar mag best wel een antwoord krijgen. Op mijn vragen is niet gereageerd en die gingen alleen over konkrete gegevens die anderen kunnen controleren.

Mijn stelling is: deze persoon is een TROL.

En mijn advies is: "Do not feed the Trol".

Einde verhaal voor mij.

Geplaatst
dwarreltje Geplaatst op March 26 2003, 04:18:31 (221)

--------------------------------------------------------------------------------

QUOTE (dolphinleap @ March 26 2003, 11:25:34 (517))

Verder is het ieders eigen verantwoording om zich te houden aan de regels m.b.t. het betreden van al dan niet vrij toegankelijke terreinen.

Als je een cache plaatst ben je mijns inziens verantwoordelijk voor de al dan niet directe gevolgen hiervan. 

Beetje tegenstrijdige woorden, is t niet?

Eerst vertel je dat ieder zijn eigen verantwoording heeft, vervolgens is de cache-plaatser verantwoordelijk voor de gevolgen van het plaatsen???? Kolder moet niet groter worden.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Als jij van het pad afgaat om te zoeken, kies je daar zelf voor. Niemand die achter je staat en dwang uitoefent.

Als je tot de ontdekking komt dat je iets moet doen wat officieel niet mag en dús niet wilt: vooral niet doen. Lekker laten liggen die cache!

Niets tegenstrijdigs hoor,

als je bewust iets gaat doen waar niet expliciet toestemming voor is gegeven vanwege de beheerder, ben je voor de gevolgen aansprakelijk. Daarnaast heeft ook eenieder zijn eigen verantwoording m.b.t. de regelgeving, niks moeilijks lijkt me.

Je moet namelijk niet promoten dat anderen zich niet aan de regels houden die ergens gelden.

Vergelijk het maar met het volgende, je staat in een bos en duwt iemand een doosje lucifers en een jerrycan benzine in z'n handen. Als ie de boel in de hens steekt heb je niets gedaan maar ik denk toch echt niet dat je er mee weg komt. <_<

Maar laten we niet teveel zeuren met z'n allen, simpelweg toestemming vragen, plaatsen en lekker geocachen met respect voor alles wat groeit en bloeit en ons altijd weer boeit. :)

(toch is dit ouwehoeren soms ook wel leuk he) B)

Veel plezier allemaal.

>Kees<

Geplaatst

Ja, ik denk ook dat we eerst maar eens moeten afwachten met wat voor verhalen Zenz "thuis komt".

Het zou best eens kunnen wezen dat toestemming vragen helemaal niet nodig, misschien zelfs niet eens gewenst is.

Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat men tot een werkwijze komt, waarbij je de geplaatst cache bv. via een centraal e-mailadres bij SBB (of een van de andere organisaties) aanmeldt, met een korte beschrijving van de cache en de exacte eindcoördinaten. De beheerders kunnen dan in principe op de kaart al beoordelen of een cache in een "goed" of een "fout" gebied ligt.

Voorlopig maar even de gesprekken afwachten, lijkt me.

Geplaatst

Vandaag hebben wij de Witte Fietsen cache gedaan en zijn totaal geen problemen tegengekomen. In het logboek stond overigens weldegelijk een bezoek van Co de Wandelaar vermeld, hij logt dus waarschijnlijk alleen niet op de site maar wel in logboekjes

Geplaatst
Vandaag hebben wij de Witte Fietsen cache gedaan en zijn totaal geen problemen tegengekomen. In het logboek stond overigens weldegelijk een bezoek van Co de Wandelaar vermeld, hij logt dus waarschijnlijk alleen niet op de site maar wel in logboekjes

Trollen die loggen in logboekjes? Vreemd.......

Bytheway

Geplaatst

ik weet niet welke wandelaar je bedoeld maar ik ben geweest dat klopt ook zonder probleemen

en ik vond het ook leuk ook was er nooit geweest

maar ook onder ander door dat er stond van oppassen voor boswachters ben ik het wezen vragen wat ik mag en hoe ik het weet waar ik niet mag komen of wel

en er is dan ook niets gebuurd hij vond het alleen jammer van dat het zonder over leg is gebuurd

ik heb hem dan ook internet laten ien van hoe en wat hetr was

hij was er zir over tespreken

de wandelaar

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...