Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Dank je Lara.bond,

Ik hoop dat je post duidelijk maakt dat de vraag van de topic-starter niet veroorzaakt wordt door wat voor handicap dan ook, maar waarschijnlijk door te weinig geocaching-ervaring gecombineerd met een stukje onzekerheid.

Voor degene die verder nog willen reageren: Gewoon on-topic blijven en de reacties a.u.b. conform de forumregels blijven houden.

Bytheway

Geplaatst
Ik kan me echter hun verontwaardiging voor je acties wel voorstellen.

Ja Wandelaar, ik begrijp het idee achter jouw acties ook niet echt. Aan de ene kant geef je aan dat iedereen zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Aan de andere kant neem je mensen de verantwoordelijkheid uit handen door voor hen (maar níet namens hen!) contact te gaan zoeken met de natuurbeheerders.

Als je ervan overtuigd ben dat je de paden niet moet verlaten, dan doe je dat toch gewoon niet!

Vragen aan de boswachters heeft m.i. geen enkele zin als je de regels bij alle ingangen van bossen en natuurgebieden kunt lezen! Ik heb tenminste nog geen enkel gebied gezien waar de gedragsregels waaraan bezoekers gevraagd worden zich te houden niet duidelijk op een bord aangegeven waren.

Daarom zou ik je willen vragen Wandelaar: Neem je eigen verantwoordelijkheid, en handel daarnaar. Mocht je daarna tot de conclusie moeten komen dat geocaching voor jou niet de juiste hobby is, dan is dat jammer, maar het is dan helaas niet anders ...

Maar gun het anderen ook om hun verantwoordelijkheid te nemen, en vanuit die verantwoordelijkheid te handelen.

Geplaatst
Zolang mensen begrijpen wat ik schrijf is er tog niks aan de hand. :(

LaraBond, wat mij betreft staat er geen woord Spaans bij ... ;)

(en ik spreek dus geen woord Spaans...) :D

Geplaatst
Hopelijk loopt deze vraag/opmerking naar de beheerders zonder al teveel poespas af omdat het toch al bij de beheerders bekend was.

Ik denk inderdaad ook dat het best wel eens zo zou kunnen zijn dat er al veel meer bij de beheerders bekend is dan wij weten ... En dat is helemaal niet verkeerd ... :(

Geplaatst

dat ik niet kan schrijven weet ik

ik wilde niets bedereven voor een ander ik doe dit ook graag net zo als een ander hier

maar omdat ik op het forum ook iets zag dat een ander een bon had gehad en dat de meeuwediunnnen in haamstede ook al verplaats is dank zij een boswachter daar zo zijn ook problemmen geweest

maar het is daar ook zo dat als er een bordje staat nast het pad daar (hoog 15 ccm) waar stilte gebieden zijn rond wit en een rode rand mag je er niet in en daar zijn ze streng in daar zo

maar ze wisten ook niets van wat de bedoeling was

dat heb ik uit gelecht hij was daar posietief over

de Wandelaar

Geplaatst
Hopelijk loopt deze vraag/opmerking naar de beheerders zonder al teveel poespas af omdat het toch al bij de beheerders bekend was.

Ik denk inderdaad ook dat het best wel eens zo zou kunnen zijn dat er al veel meer bij de beheerders bekend is dan wij weten ... En dat is helemaal niet verkeerd ... :(

dat zij hij ook al en ik denk ook door dat ze weeten van hoe en wat het is ook makeler voor ons ook is om een cache waar dan ook neer telegen

ze haden het ook allen graag wellen weten dat dat er was

de wandelaar

Geplaatst
maar het is daar ook zo dat als er een bordje staat nast het pad daar (hoog 15 ccm) waar stilte gebieden zijn rond wit en een rode rand mag je er niet in en daar zijn ze streng in daar zo

Dat ze streng zijn bij het controleren van beschermde natuurgebieden, daar heb ik geen problemen mee!

Caches horen niet in gebieden die duidelijk afgesloten zijn voor het publiek, bv. in verband met het broedseizoen.

maar ze wisten ook niets van wat de bedoeling was

dat heb ik uit gelecht hij was daar posietief over

Nou, prima toch! :(

Geplaatst
Ik kan me echter hun verontwaardiging voor je acties wel voorstellen.

Ja Wandelaar, ik begrijp het idee achter jouw acties ook niet echt. Aan de ene kant geef je aan dat iedereen zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Aan de andere kant neem je mensen de verantwoordelijkheid uit handen door voor hen (maar níet namens hen!) contact te gaan zoeken met de natuurbeheerders.

Als je ervan overtuigd ben dat je de paden niet moet verlaten, dan doe je dat toch gewoon niet!

Vragen aan de boswachters heeft m.i. geen enkele zin als je de regels bij alle ingangen van bossen en natuurgebieden kunt lezen! Ik heb tenminste nog geen enkel gebied gezien waar de gedragsregels waaraan bezoekers gevraagd worden zich te houden niet duidelijk op een bord aangegeven waren.

Daarom zou ik je willen vragen Wandelaar: Neem je eigen verantwoordelijkheid, en handel daarnaar. Mocht je daarna tot de conclusie moeten komen dat geocaching voor jou niet de juiste hobby is, dan is dat jammer, maar het is dan helaas niet anders ...

Maar gun het anderen ook om hun verantwoordelijkheid te nemen, en vanuit die verantwoordelijkheid te handelen.

als ik denk dat het niet mag dan vraag ik het gewoon van of hij het weet want ik pas er voor dat ik een bon krijg

en dit maak ik zelf uit

Geplaatst
als ik denk dat het niet mag dan vraag ik het gewoon van of hij het weet want ik pas er voor dat ik een bon krijg

en dit maak ik zelf uit

Natuurlijk maak je dat zelf uit! Ik zou niet anders willen beweren...

Maar als je denkt dat iets niet mag, dan gá je toch gewoon niet? Daar hoef je toch een boswachter niet op aan te spreken?

Ik bedoel maar: als je weet dat iets verboden is, dan is dit toch niet meer als: vragen naar de bekende weg?

Want je weet het antwoord al ...

Bovendien: ik ben bang dat je juist mensen die met de natuurbeheerders goede afspraken proberen te maken (lees bijvoorbeeld het stukje van Zenz in dit draadje) wel eens in de wielen zou kunnen rijden met jouw acties.

Ik zou de uitkomsten van dat overleg eens afwachten. Dan heb je in één klap antwoord op al je vragen, ten minste waar het de terreinen van Staatsbosbeheer betreft.

Geplaatst

Een oplossing voor het dilemma van Wandelaar kan zijn: voordat je een cache gaat doen neem je contact op met de plaatser ervan. Hem vraag je of die bereid is een eventuele bon - die je misschien zou krijgen - te betalen. Zoja, cache gaan doen en zo nee, niet doen.

Blijft over dat het krijgen van een bon een ingrijpende gebeurtenis voor je kan zijn (ook al wordt die betaald) die je de verdere lust voor geocaching ontneemt.

Het zij zo.

Geplaatst
Oja het hangt er zelf van af hoe je er naar kijkt maar voor mij is woordblindhijd geen handicep maar een onhandig iets als je een oficiele brief moet schrijven.

Tja Lara, ik had ook heel duideljik geschreven dat ik deze figuur niet op zijn Nederlands aanviel, doch op een andere handicap.

Ja, andere handicap. Voor mij zou het nl. een enorme handicap zijn de Nederlandse taal niet goed te beheersen. Dat deze meneer (en jij dus ook) hier wel mee moet leven, laat ik totaal in het midden. Mij gaat het om de manier waarop hij probeert onze verslaving te torpederen. Kom je aan cachen, kom je aan Dwarreltje.....

Als je je niet aan de normale regeltjes kunt houden, dan ga je toch lekker iets anders doen???

Geplaatst
Blijft over dat het krijgen van een bon een ingrijpende gebeurtenis voor je kan zijn (ook al wordt die betaald) die je de verdere lust voor geocaching ontneemt.

Is zéér zware gebeurtenis......Al vaker voorgekomen....Ben totaal getraumatiseerd...Nog niemand die zich aangeboden heeft voor mij te betalen ;)

Zit maar één ding op: hondjes aan riempie :( Het zij zo, ze raken er zowaar al aan gewend. Nu ik nog... ;) Kan natuurlijk ook gewoon stoppen met cachen.... :D

Geplaatst
Phew, ik dacht al ben ik nou de enige die hier pissed zit te wezen. Beste Wandelaar (laten we je Co den Boer noemen), ik kan me voorstellen dat je geen regels wilt overtreden. En zo te horen ben je daar eg bang voor.

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat er caches worden verstopt zonder toestemming van de beheerder van een terrein. Het is ook van geen van ons de bedoeling om express of perongeluk schade toe te brengen aan de natuur, lees maar eens goed op ons forum, juist het buiten zijn in de natuur is een van de grote geneugten van geocachen.

Ik vindt het erg jammer dat je op deze wijze omgaat met geocachen. Geocachen is geen stiekume sport maar wel een kwetsbare aangezien ons 'spelmateriaal' onbeheerd in de natuur ligt. Plompverloren bij personen hier de aaandacht op vestigen is daarom ook niet handig. Ik denk dat de meeste caches gedoogd worden door beheerders van terreinen en dat geldt voornamelijk voor bossen. De beheerders snappen vaak de lol er wel van maar om een paar keer per dag officieel toe te geven dat je 'van de paden af mag omdat dit toch wat anders is...' zullen ze niet willen doen.

Ik denk dat jouw acties het bovengenoemde fragiele evenwicht verstoren en verzoek je het niet meer te doen. Mijn excuses voor mijn geocache collega's die je aanvallen op je dislexie. Dat heeft er niets mee te maken en vind ik persoonlijk kwetsend. Ik kan me echter hun verontwaardiging voor je acties wel voorstellen.

Geopeter, je zegt het verschrikkelijk netjes en mooi. Da's nou een kunst op zich. Moet ik nog heel veel in oefenen.... :D Als het al ooit gaat gebeuren...Meestal kalk ik gewoon neer wat ik er van vind. :(

Maar kan me helemaal aansluiten bij jouw woorden.

Geplaatst

tis wel grappig, er is geen woord Engels bij de reacties van Wandelaar, tis toch niet Yotian Soldier in disguise? :(

denk dat Hawkeyes trouwens de spijker op z'n kop geslagen heeft.

Als je alle eventuele problemen als plaatser van een cache wil voorkomen, lijkt het mij ook verstandig op je beschrijving aan te geven van wie de toestemming afkomstig is.

Verder is het ieders eigen verantwoording om zich te houden aan de regels m.b.t. het betreden van al dan niet vrij toegankelijke terreinen.

Mochten posities van waypoints er echter toe uitnodigen om e.v.t. toch niet vrij toegankelijke gebieden te betreden dan kun je ook nog eens extra benadrukken in de beschrijving dat dit niet de bedoeling is.

Als je een cache plaatst ben je mijns inziens verantwoordelijk voor de al dan niet directe gevolgen hiervan. Bijvoorbeeld vernieling van natuur en betreden van niet toegankelijke terreinen door het zoeken naar jou cache.

Als je aangeeft dat een cache begraven is, moet je er dus rekening mee houden dat i.v.m. de onnauwkeurigheid van de GPS'en een stuk terrein van ongeveer 10 meter diameter om de cache platgetrapt, lekgeprikt en omgewoeld kan worden. Daarom altijd overleg met een beheerder.

>Kees<

Geplaatst
Het plaatsen van een cache is aan regels verbonden. Regels die we als Geocachers samen hebben opgesteld. De Nederlandse regels worden gebruikt door de cachecontrollers van geocaching.com (voor Europa is dat 'Yotian Soldier') Ik neem aan dat de regels goed zijn toegepast.

Kijk hier maar eens.

Ik krijg, als mede admin van deze site, met enige regelmaat vragen van die Yotian Soldier met betrekking tot toestemmingsvragen.

Helaas blijkt het nog regelmatig voor te komen dat er geen toestemming gevraagd is om een cache op een bepaalde plek te plaatsen. Dit zou zo langzamerhand wel standaard geworden moeten zijn.

Als jullie vragen hebben over hoe aan toestemming te komen kan je mij (of een van de andere admins) altijd ff een meeltje doen toekomen...

Groetn rm

Dit was helemaal niet bij de beheerders bekend en dat vind ik een kwalijke zaak

dus ik zal altijd aan een beheerder vragen of ze er van wetenen voor ik gelazer krijg

moeten je je zaken maar goed regelen voor je iets uit zet

anders stuur ik gewoon een mailtje naar geocaching.com dan moeten ze het daar maar uit zoeken

de wandelaar

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...