heidie und peter Geplaatst 10 januari 2007 Geplaatst 10 januari 2007 Ik heb een tijdje gelden op het forum een zelf gemaakte kabel voor een map60*** gezien. Helaas zijn al mijn favorieten weg door een vast gelopen hdd. Kan iemand mij helpen waar ik deze link kan vinden. Met Dank alvast Piet
Wammus Geplaatst 10 januari 2007 Geplaatst 10 januari 2007 Ik heb een tijdje gelden op het forum een zelf gemaakte kabel voor een map60*** gezien.Helaas zijn al mijn favorieten weg door een vast gelopen hdd. Kan iemand mij helpen waar ik deze link kan vinden. Ik vraag me af waar deze kabel dan voor zou dienen? Stroomvoorziening voor de GPSr? Daarvoor kun je volgens mij een willekeurige standaard usb kabel gebruiken (correct me if i'm wrong) Enkele artikelen op het internet vertellen dat de Map60*** gewoon op de batterij blijft lopen als je deze aansluit op de USB kabel. Mij lijkt dat eerlijk gezegd nogal raar want het backlight gaat automatisch aan en bovendien schakelt het hele ding automatisch in 30seconden uit als de usb kabel weer los wordt getrokken. Mijn conclusie is dan dat de map60*** toch op stroom loopt via de usb kabel. Maar ik kan het mis hebben, ik baseer me slechts op de ervaringen die ik de afgelopen week ermee heb opgedaan.... Maar goed, ik kan het dus mis hebben en in dat geval hoor ik het graag
heidie und peter Geplaatst 10 januari 2007 Auteur Geplaatst 10 januari 2007 (bewerkt) Ik bedoel dus voor de stroom voorziening. Als je een lage rit maakt is dit volgens mij heel gemakkelijk. Heb gelezen dat je het inelkaar kan zetten voor een paar euro. Gaat dan via de grote connector. Hiervoor heb je dan een din stekker nodig die je aanpast. Via usb is ook een potie maar hoe kom je aan een stoom aansluiting waar de usb inpast in de auto. Ik hoor het graag Piet 10 januari 2007 bewerkt door psd
Wammus Geplaatst 10 januari 2007 Geplaatst 10 januari 2007 Ik bedoel dus voor de stroom voorziening. Als je een lage rit maakt is dit volgens mij heel gemakkelijk. Heb gelezen dat je het inelkaar kan zetten voor een paar euro. Gaat dan via de grote connector. Hiervoor heb je dan een din stekker nodig die je aanpast. Via usb is ook een potie maar hoe kom je aan een stoom aansluiting waar de usb inpast in de auto. Ik hoor het graag Piet Als je bij deze een standaard usb kabeltje gebruikt (grote stekker en een kleine) dan ben je d'r denk ik. Ik heb zo'n adapter geleverd gekregen bij mijn bluetooth gpsr (voor m'n pda) en daarop sluit ik nu mijn Garmin aan. Ik zou moeten testen of de batterijen dan leeglopen maar zoals gezegd kan ik me dat eigenlijk niet voorstellen.. van het weekend kan ik het voor je testen.....
Wammus Geplaatst 10 januari 2007 Geplaatst 10 januari 2007 Hmm... volgens deze thread blijft tie op de batterijen doorlopen
Ruud4d Geplaatst 11 januari 2007 Geplaatst 11 januari 2007 Ik bedoel dus voor de stroom voorziening. Als je een lage rit maakt is dit volgens mij heel gemakkelijk. Heb gelezen dat je het inelkaar kan zetten voor een paar euro. Gaat dan via de grote connector. Hiervoor heb je dan een din stekker nodig die je aanpast. Via usb is ook een potie maar hoe kom je aan een stoom aansluiting waar de usb inpast in de auto. Ik hoor het graag Piet Als je bij deze een standaard usb kabeltje gebruikt (grote stekker en een kleine) dan ben je d'r denk ik. Ik heb zo'n adapter geleverd gekregen bij mijn bluetooth gpsr (voor m'n pda) en daarop sluit ik nu mijn Garmin aan. Ik zou moeten testen of de batterijen dan leeglopen maar zoals gezegd kan ik me dat eigenlijk niet voorstellen.. van het weekend kan ik het voor je testen..... Hmm... volgens deze thread blijft tie op de batterijen doorlopen Je bent er zelf al achter. Ik wilde je het schrijven. Het is namelijk heel makkelijk te controleren. Leg je apparaat maar eens aan de usb en laat hem gewoon aanstaan. Na verloop van tijd gaat ie vanzelf uit
Wammus Geplaatst 11 januari 2007 Geplaatst 11 januari 2007 En de kabel/stekker zoals hier beschreven? Zou het daarmee mogelijk zijn de Garmin te voeden vanuit de auto? (ik kan me zo voorstellen dat 12v een beetje veel is dus er zal op de een of andere manier een weerstand voor moeten? Of geldt ook hier dat de Garmin gewoon de batterijen blijft verbruiken?
heidie und peter Geplaatst 11 januari 2007 Auteur Geplaatst 11 januari 2007 (bewerkt) Dat is de link.. Bedankt ik was verkeerd aan het zoeken geweest Kabel met een C..... Wammus zou je nog kunnen laten weten of het lukte met de usb sigaretten aansteker!!!!! Piet 11 januari 2007 bewerkt door psd
Wammus Geplaatst 11 januari 2007 Geplaatst 11 januari 2007 Je bent er zelf al achter. Ik wilde je het schrijven. Het is namelijk heel makkelijk te controleren. Leg je apparaat maar eens aan de usb en laat hem gewoon aanstaan. Na verloop van tijd gaat ie vanzelf uit Tja... wel jammer. Ik las ook op internet dat via zo'n kleine USB stekker er sowieso geen spanning meegeleverd mag worden (volgens de usb specificaties). Wel maf want op die manier laad ik altijd mijn bluetooth gps reciever op (en da's dan ook de enige manier), dat zou volgens de usb specificaties dan niet eens mogelijk mogen zijn. Er zijn dus wel wat merken die van die 'standaard' afwijken, jammer dat Garmin dat niet doet. Wammus zou je nog kunnen laten weten of het lukte met de usb sigaretten aansteker!!!!! In ieder geval zal het opladen dus niet gaan werken, da's al wel duidelijk. Rest alleen de vraag of het via de andere stekker (zoals genoemd in die andere thread) wel gaat werken maar eigenlijk verwacht ik dat dan ook niet. Het zal er toch op neer komen dat je via de sigaretten aansteker een hele zwik met batterijen opgeladen houdt en die afwisselend gebruikt in de Garmin. Ben bang dat het niet anders is....
Ruud4d Geplaatst 11 januari 2007 Geplaatst 11 januari 2007 Het zal er toch op neer komen dat je via de sigaretten aansteker een hele zwik met batterijen opgeladen houdt en die afwisselend gebruikt in de Garmin. Ben bang dat het niet anders is.... Nou is er wel het voordeel dat je met de 2 AA's toch wel heel veel uren (dagen) kunt cachen. Dus zo heel erg nodig is een zwik batterijen niet. Twee reserve zou genoeg moeten zijn.
De Roode Loper Geplaatst 11 januari 2007 Geplaatst 11 januari 2007 Het zal er toch op neer komen dat je via de sigaretten aansteker een hele zwik met batterijen opgeladen houdt en die afwisselend gebruikt in de Garmin. Ben bang dat het niet anders is.... Of je koopt een standaardkabel die bij de gps-toko is te verkijgen .
Wammus Geplaatst 11 januari 2007 Geplaatst 11 januari 2007 Of je koopt een standaardkabel die bij de gps-toko is te verkijgen . Ik denk dat het dat zal worden ja.. toch wel handiger dan zelfbouw kabels: zie ook: http://www.gps.nl/accessoires_gps60.html
De Roode Loper Geplaatst 11 januari 2007 Geplaatst 11 januari 2007 Of je koopt een standaardkabel die bij de gps-toko is te verkijgen . Ik denk dat het dat zal worden ja.. toch wel handiger dan zelfbouw kabels: zie ook: http://www.gps.nl/accessoires_gps60.html Bij die andere gps-toko in Apeldoorn is-ie nog duurder .
Wammus Geplaatst 11 januari 2007 Geplaatst 11 januari 2007 Of je koopt een standaardkabel die bij de gps-toko is te verkijgen . Ik denk dat het dat zal worden ja.. toch wel handiger dan zelfbouw kabels: zie ook: http://www.gps.nl/accessoires_gps60.html Bij die andere gps-toko in Apeldoorn is-ie nog duurder . Sjeemig de peemig, 'twordt steeds gekker.. Ik zag ook zo'n mooi beugeltje, weet je wel; om de Garmin aan je broekriem te hangen.. 16 euro!?
thira en candor Geplaatst 11 januari 2007 Geplaatst 11 januari 2007 Het is niet zo moeilijk, kijk Hier Of hier maar eens. Trouwens als ik mijn 60csx aan de USB hang schakelt hij over op externe voeding en gaat niet uit na een bepaalde tijd.
Aanbevolen berichten