Spring naar bijdragen

Vraag

Geplaatst

Net zoals in België worden in Frankrijk disks verkocht met kaarten erop. Zo kan je voor 39 euro per stuk per regio de 1:25.000 topo kaarten kopen. Maar ja, speciale software houd de kaarten opgesloten voor de buitenwereld. En dan komt het beroerde: die ING-kaarten-software heeft nog nooit van GPS gehoord.

Dus zal er ook wel zo iets als een Franse KabouterBond bestaan.

In ieder geval ben ik zover dat ik weet dat op

http://esibert.free.fr/sig/Espace/visualisateur/

een programma is te downloaden dat vroeger deze typische kaarten aankon en naar ozi omzetten. Maar de auteur zegt > Een soort DMCA op zijn Frans. Maar die verboden versie van de software zal toch nog wel ergens bij iemand op schijf staan?

In ieder geval niet bij:

http://sportnaturenet.free.fr/ftp/

Hier heb ik wel gevonden de 'Kali' die ook nodig zou zijn.

Nodig zouden zijn : PBYO.exe en VISUALISATEUR.EXE en KALI.pl

Weet iemand hier het fijne van, of weet iemand iemand anders die zou weten dat....?

:lol:

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Ik heb ook verder nagevraag en kreeg te horen:

"Overweeg Bayo CartoNav aan te schaffen..."

met als reaktie:

"Hele leuke software. Je kunt deze CD's ook lezen met QuoVadis. Dan zou je

beter kunnen kiezen voor QuoVadis, daar kun je veel en veel meer mee doen!"

Maar nu de zaak van het bruikbaar maken voor Ozi van de BYO (en de Belgische CYO) type files die versleutelde verminkte png-files zijn.

Die vermelde KALI is nodig om de ijkgegevens van de CD om te zetten naar .map files voor Ozi.

Die pBYO is er voor de ontsleuteling van die BYO-files. En ik heb gehoord waar die is!

http://members.xoom.it/convers/pbsetup.zip

Er waren ook nog wat tips van iemand die het in levende lijve uitgeprobeerd heeft:

"Alvorens het BMP format op te slaan (enregistrer), niet vergeten het

originele BYO bestand op 100 % te zetten i.p.v. de (standaard?) 10%.

Anders worden de kaarten wel erg onduidelijk in BMP :-)

"

Ik ben benieuwd.

B)

• 0
Geplaatst

Prof,

PBayo werkt prima. Je krijgt wel een grote .bmp bestand (15 Mb), maar die kun je wel converteren naar een andere format (tif, jpg, enz...).

Het staat inderdaad standaard op 10%.

Nadeel is dat je alle kaarten stuk voor stuk moet bewaren. Het zou mooi zijn als je de hele rits kon converteren.

Ik ga nu die Kali proberen.

Bernez

• 0
Geplaatst

Prof,

Kali werkt ook prima. Ik heb 1 kaart geprobeerd waarvan ik nog een track en wat waypoints had van onze Cache "Tre Millinou" in Bretagne. Het klopt tot op de meter (met de waarden van de waypoints en de track).

Dus weer wat geleerd :angry:

Prof, nogmaals bedankt voor de tip. Je bent echt van ontschatbare waarde.

Bernez

• 0
Geplaatst

;) Het droeve nieuws is dat mijn vakantie voorbij is en ik nu weer druk in de boeken moet.

:ph34r: Het blije nieuws is dat ik in mijn vakantie in Spanje een CD heb gescoord van de uitgever Editorial Alpina, die kaarten van (in ieder geval) de Spaanse Pyrineen uit brengt, en in dit geval van Nationaal Park Ordesa en Monte Perdido, met daarop heel karig (maar precies voldoende) een .jpg en een .map bestand. Kant en klaar voor Ozi! Schaal 1:400000, resolutie 150dpi resulterend in een bestandje van ruim 16MB. De schokkende prijs hiervoor bedroeg €8,-. De website van ze www.editorialalpina.com levert mij een hoop javacode op, en dat ligt voor zover ik kan achterhalen niet aan mij (suggesties zijn welkom), maar ik heb ze maar een mailtje gestuurd (alpina@jet.es) omdat ik daar wel wat meer van wil hebben, zoals Sierra de Guara. Ik veronderstel dat ik niet de enige ben.

• 0
Geplaatst
Ik heb 1 kaart geprobeerd waarvan ik nog een track en wat waypoints had van onze Cache "Tre Millinou" in Bretagne. Het klopt tot op de meter (met de waarden van de waypoints en de track).

Ha, ik heb afgelopen vakantie de naar Ozi omgezette IGN kaarten kunnen proberen.

Ik had m'n Vista op de laptop aan gesloten en in Ozi gebruikte ik de funktie "moving map".

D'r mankeert ook echt niets aan! ;)

• 0
Geplaatst
[...]in Spanje een CD heb gescoord van de uitgever Editorial Alpina, [...]Kant en klaar voor Ozi! [...]omdat ik daar wel wat meer van wil hebben, zoals Sierra de Guara. Ik veronderstel dat ik niet de enige ben.

Tijdens mijn laatste uitje met de Jodelclub in Zwitserland heb ik genoeg van bergen gekregen. Maar waar ik wel in geinteresseerd ben is het gebied Teruel, daar zijn geen echte bergen maar wel veel Nederlandse geologen op studie (onderzoek; steenjes tikken) . Vandaar dus. Ik heb wel wat topo25 opgedoken maar slechts een klein deel van het gebied. Ik heb op vermelde site (die zich normaal display-t op mijn scherm)niets kunnen vinden.

• 0
Geplaatst

Om even terug te komen op Zwitserland: daar zijn ook geocachers. Er is een site: Swiss Geocaching

Ook hebben die voor hun regio een fraaie kaart gefabriekt: alhier.

En zij hebben net als wij diverse statistieken en ranglijsten. Zo is te zien dat in Zwitserland het meeste gegeocached wordt op zaterdag en zondag.

Het aantal logs per maand kwam vorig jaar niet boven de 200. Nu, deze zomer is het gestegen naar boven de 600. In dit land is het geocachen dus heel sterk in opkomst.

En om even on-topic te blijven: ja die Zwitsers hebben ook topo-kaarten voor gebruik met Ozi Explorer. Of ze ook Ozi 3D gebruiken weet ik niet. Ik denk het wel.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...