Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Staat op mijn kaart o.a te boek als Koninklijke Houtvesterij Het Loo. Oftewel de plek waar de koninging haar openhaard houtblokjes vandaan haalt.

En prinsenkinderen hun Bambi's en dergelijke neerknallen, wat weinig sportief is want die dieren kunnen niet terugschieten.

Er wordt extensieve veehouderij bedreven met wilde zwijnen, edelherten, fazanten en reeën.

Een blik in het boek (aanrader) Complete Gids Natuur- en Wandelgebieden in Nederland (uitgave vereniging Natuurmonumenten 1996) dat je op verzoek als je lid wordt nog kan krijgen (ze hebben nog een kastje vol) leert mij:

Hoog-Soeren, Gortel en Niersen zijn dorpjes die je gewoon mag betreden.

Interessant is Motketel met zijn sprengen en de vlakbij gelegen forellenkwekerij (Queen Fish) .

Grotendeels is het gebied vrij toegankelijk tussen 25 dec en 15 sept. behalve waar aangegeven (rustplekjes voor het wild om op adem te komen). In andere stukjes mag je het hele jaar tussen zonsop- en zonsondergang komen. Honden nergens toegestaan.

Eigendom: Staat der Nederlanden. Beheer: Koninklijke Houtvesterij Het Loo.

Van plan een cache te plaatsen? Dan kan je beter wachten met toestemming vragen aan de Koningin tot ze weer in een beter humeur is.

Geplaatst
Van plan een cache te plaatsen? Dan kan je beter wachten met toestemming vragen aan de Koningin tot ze weer in een beter humeur is.

WOW! Dat zou nou echt super bijzonder zijn hé!!! Toestemming hebben van de Koningin om een cache op dat landgoed te plaatsen. Ik wil niet veel zeggen Gerard, maar daar zit toch echt een uitdaging in om dat te proberen voor elkaar te krijgen.

Geplaatst
Moet je betalen om het gebied te kunnen betreden ?

Nee. Het is alleen gedurende de periode dat de herten door de hormonen de kolder in de kop hebben gesloten. Prachtig gebied! Wij willen er al langere tijd een cache neer gaan leggen. Wij komen er vaak. Alleen ontbreekt de tijd momenteel een beetje. We zullen zien wie de eerste is.

Geplaatst
Dat kan natuurlijk ook, moeten we allebei er wel voor zorgen dat de afstand ertussen groot is, dan hebben bezoekers nog wat te lopen ook.  :rolleyes:

Ach, als het gebied mooi is kan het best leuk zijn overlappende caches te hebben.

Zo vind en vond ik het geen probleem om Station to Station te combineren met Tracer. Gébbes hadden we als, want anders kan je die ook gelijk meenemen.

En wat betreft dat lopen....... Als we het binnenkort voor elkaar krijgen, wordt het toch een toch van minimaal 8 km of méér á la Spettertje of Unieke Dwarreling, want dat vonden wij wel wat!

Geplaatst

We hebben veel gewandeld en gefietst in de kroondomeinen, voor zover ik weet gelden hier de normale regels als op de paden blijven enz. Wel zijn er veel rustgebieden voor het wild die niet toegankelijk zijn.

Tijdens de bronsttijd van het edelhert is het volgens mij ook gesloten, dit was altijd van 15 september t/m 15 oktober of dit nog zo is weet ik niet zeker.

groeten,

Rene

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...