Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hi,

Mijn vader heeft per ongeluk een cache gevonden in Amsterdam, Hij heeft hem meegenomen, wat hij dus niet had moeten doen..:lol:

Maar ik vraag me af wat het beste is om nu te doen?

De cache gewoon terugzetten?

Graag advies, evt e-mail/msn: susanenboruz@hotmail.com

Geplaatst

Als jij of je vader de exacte locatie nog weet, van waar de cache verstopt lag en hij is daar nog goed te verstoppen, dan zou je hem zelf terug kunnen plaatsen.

In de meeste caches, vindt je ergens wel een e-mail adres van de eigenaar, of zijn naam. Als je dat kunt vinden zou je contact met hem/haar op kunnen nemen. Deze gegevens staan meestal in het logboekje, op de doos zelf (binnenkant of buitenkant) of op de welkomstbrief "Wat te doen als je hem per ongeluk hebt gevonden" (als hij erin zit).

Mocht dit allemaal niet lukken, neem dan gewoon weer via dit forum contact op. Dan zoeken we gewoon een andere oplossing.

Groetjes,

Miranda.

Geplaatst
Hij moet er ook met zijn tengels vanaf blijven!

Nou, kom nou zeg Gerard. Het is niet nodig om zo te reageren!! :lol:

Ze hadden zelf ook al gemeld, dat hij hem eigenlijk niet mee had moeten nemen.

Maar je weet nooit wat de situatie is geweest waaronder hij gevonden is en wat men toen dacht. Het lijkt me dat ze gewoon te goeder trouw hebben gehandeld. Ik waardeer het juist dat ze de moeite nemen om het op deze manier netjes af te willen handelen. :blink:

Geplaatst

Op zich vind ik dit een interessante ontwikkeling! Hoezo, zal nu iedereen zich afvragen.... Wel, er is nu dus een cache gevonden door een "niet"-geocacher. Logisch, er komen steeds meer caches in dit kleine, drukbevolkte landje. Maar doordat mensen in zijn omgeving het fenomeen geocaching kennen zal de cache waarschijnlijk weer teruggeplaats worden. De cache wordt dus niet gejat of getrashed.

Wat ik mij wel afvraag is of er de bekende geocaching-message er inzat:

ALS JE DEZE CONTAINER PER ONGELUK GEVONDEN HEBT:

Goed! Je kan altijd meedoen met ons! We vragen enkel het volgende:

• Verplaats de container niet of verniel hem niet AUB. De eigenlijke schat is juist het vinden van de

container en van gedachten te wisselen met iedereen die hem ook gevonden heeft. Als je wil kan

je iets meenemen. Maar laat dan AUB ook iets achter van jezelf voor anderen om te vinden en

schrijf iets in het logboek.

• Indien mogelijk laat ons weten dat je deze site gevonden hebt op de onderstaande website.

Bytheway

Geplaatst

Deze is een tupperwaere (o nee sorry shikra :lol: ) een plastick doosje verstopt op een plek die ALS je een beetje kijk snel in het oog valt.

Dus het verwondert mij niet dat hij ook snel door niet geocachers gevonden word.

Susan mocht de plaatser niet reageren Mail mij even.

Barny

Geplaatst

Toen Shikra en ik hier aan het schrijven waren konden we niet op de .com site komen. Nu wel, en ik heb hier de link naar de cache: Bordeaux.

Ik heb een postje geplaatst op de cache-site om aan te geven dat hij even niet op z'n plek meer ligt. Ook staat er in dat zodra hij er weer ligt, daar ook weer melding van gemaakt zal worden. (Dus geef dat dan hier ook weer aan s.v.p. zodra hij weer geplaatst is.)

Als je wilt kan ik de maker even een mailtje sturen, eventueel met jouw e-mail adres, maar het lijkt me niet echt meer nodig; zeg het maar. Daarvoor moet je namelijk een geocaching account hebben.

Groetjes,

Walter.

Oh ja, en Barny: maar goed dat je jezelf even hebt gecorrigeerd hoor met dat Tupperware...

Geplaatst
Ik waardeer het juist dat ze de moeite nemen om het op deze manier netjes af te willen handelen.  :blink:

Daar ben ik het helemaal mee eens!

Susan, bedankt voor het melden! :lol:

Geplaatst

ik vind dat de toevallige vinder en suzan het prima afgehandeld hebben. deze cache is inderdaad "op straat" in amsterdam te vinden. als een niet-geocacher zo'n doosje aantreft is het heel voorstelbaar dat hij hem dan even meeneemt en pas later ziet wat er allemaal inzit. en in deze cache zit, meen ik mij te herinneren, wel de standaard geocache note.

ik hoop dat hij snel weer op de goede plek (voor linkshandigen) staat.

ik hoop trouwens wel dat de doos op zijn eigen plake gevonden is en niet al aan het zwerven was.

Geplaatst

Daar istie dan!

De eigenaar van de betreffende cache!

Na enig speurwerk, met meer dan welkomme hulp van Eagles (bedankt!) dan eindelijk het NEDERLANDSE forum gevonden. Jeetje mineetje, dacht dat ik eindelijk een beetje lid begon te worden van de geocache gemeenschap, blijk ik volledig te .com-en....terwijl er ook een .nl is! Geen wonder dat ik het forum bericht niet kon vinden!

Hoedanook, alvast bedankt voor het nodige commentaar, bij het perongeluk gevonden worden van mijn cache.

En voordat jullie mijn geocache-status opzoeken, ik weet het, ik weet het, ik kom pas net om de hoek kijken, en verstop gelijk mijn eigen cache. En nog slecht ook. Maar deze cache heb ik voor mijn verjaardag gekregen van mijn vrienden, die ik deze zomer meegenomen heb op cache-jacht in frankrijk.

Verder ben ik nu op zoek naar "een van de" meest noordelijke caches: 78N-Spitsbergen

Ik wil Susan graag hartelijk danken voor het plaatsen van een bericht op dit forum. Als het niet te veel moeite is, zou je vader de cache dan terug willen plaatsen? (ik neem aan dat hij bij de "doezelf" school betrokken is?)

Met groeten uit het (sinds 4 dagen officieel weer) zonnige noorden,

Darwin

Geplaatst

hallo, nou even terug na een paar dagen, en zoveel reacties..:huh:

Ik zal mn vader vragen de cache weer terug te zetten.

Hij stond in de school volgens mij (mn vader werkt daar), waarschijnlijk niet zo'n goede plek..B)

Maar goed bedankt voor alle reacties, en ik zal het hier melden als de cache weer op zn plek terug is.

En Darwin: Ik zal jou dan een mailtje sturen, dan kan je dat melden op je site.

Groetjes,

Susan

Geplaatst

Hoi susan,

bedankt! Als het goed is stond de cache trouwens net buiten de school. Maar het was inderdaad een kwestie van tijd voor iemand van de school hem zou vinden. Toch vind ik het wel een aardige plek, caches plaatsen in de stad is niet echt makkelijk!

Groeten, Darwin.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...